Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فعالیت هیات مدیره قبلی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان قابل قبول است.

محمد محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه شروع هر کاری سخت و دارای زحمت است، هیات مدیره قبلی این بنیاد توانست بخشی از انتظارات اهالی فرهنگ، هنر و ادب منطقه را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تدوین کتاب فرهنگ یکسان نویسی کلمات ترکی آذربایجانی را از فعالیت های دوره اول بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اعلام و یادآوری کرد: این کتاب حاصل بیش از 100 جلسه نشست علمی اعضای هیات مدیره و نخبگان علمی، هنری و ادبی منطقه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این بنیاد به دنبال وعده رییس جمهوری در پاسخ به مطالبات مردمی برای صیانت و گسترش زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی در تبریز فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: تالیف کتاب والیان و استانداران آذربایجان و شناسایی و استخراج یک هزار و 500 عنوان مدخل دایرالمعارف آذربایجان از دیگر فعالیت های هیات مدیره قبلی این بنیاد است.
محمدپور با اشاره به اینکه نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسایل این بنیاد نظارتی است، ادامه داد: اعضای جدید هیات مدیره این بنیاد در دوره جدید باید با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب در راستای چشم انداز علمی و ادبی کشور برای خود جایگاه ویژه ای ایجاد کنند.
وی بر لزوم تمرکز بنیاد بر حوزه فرهنگستانی و لغت نویسی زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی، تدوین دانشنامه جامع آذربایجانی، شناخت ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و ادبی آذربایجان و حفظ و صیانت از هویت ملی و فرهنگی تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اختصاص ردیف بودجه‌ 10 میلیارد ریالی برای فعالیت های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در سال ٩٧ خبر داد و گفت: بنیاد می تواند با جذب منابع پیش بینی شده و با مراجعه به آرا و اندیشه صاحب نظران و نخبگان علمی، فرهنگی و ادبی و تشکیل گروه های علمی در راستای اهداف و برنامه های مندرج در اساسنامه با شتاب مناسب گام بردارد.
محمدپور بر لزوم بهره گیری اعضای هیات مدیره جدید این بنیاد از ظرفیت های علمی و فرهنگی و پژوهشی استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان و سایر استان های کشور در برنامه های خود تاکید کرد.
طی آیینی عباس قدیمی قیداری از فعالان علمی و فرهنگی استان زنجان و عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، هوشنگ عطاپور از فعالان فرهنگی و اجتماعی آذربایجان‌غربی و مسروره مختاری عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی از اردبیل به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره جدید بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و رسول بشیری وند و ابراهیم اقبالی به عنوان اعضای علی البدل این هیات مدیره معرفی شدند.
در این آیین از تلاش های ابوالفضل علیمحمدی، عباس خورشیدی و ایزدی به عنوان اعضای قبلی هیات مدیره این بنیاد قدردانی شد.
8023/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بنياد فرهنگ هيات مديره جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 57 قرار گرفته و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش مشرق، شاخص کیفیت هوای تهران، امروز - جمعه، چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳- بر روی عدد 57و در وضعیت قابل قبول قرار دارد.همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد 58 قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و 39 روز هوای قابل قبول داشته است.این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، 37 روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود و بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم ، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است