Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، در یک موضع گیری علنی کم سابقه خواهان پایان یافتن سیاست جدا کردن مهاجران غیر مجاز از فرزندان آنها شده است.

به گزارش بی بی سی، بنا بر سیاست تازه دولت آقای ترامپ، اشخاصی که به طورغیر قانونی از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا بشوند دستگیر و تحت پیگرد قضایی کیفری قرار می گیرند و فرزندان آنها به مراکز اسکان موقت فرستاده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ملانیا ترامپ روز یکشنبه (۱۷ ژوئن) با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که وی معتقد است: "ما کشوری می‎خواهیم که از همه قوانین تبعیت می کند ولی با مروت اداره می شود."

بنا بر این بیانیه: "خانم ترامپ از این که ببیند کودکان از خانواده های خود جدا می شوند بیزار است و امیدوار است که دو طرف (دموکرات ها و جمهوریخواهان در کنگره)‌ سرانجام بتوانند برای اصلاح قانون مهاجرت همکاری بکنند."

از طرف دیگر، لورا بوش، همسر جورج بوش (پسر) رئیس جمهوری پیشین آمریکا، نیز با صدور بیانیه ای سیاست جنجالی دولت دونالد ترامپ را "بی رحمانه" و "غیراخلافی" توصیف کرده است.

خانم بوش - که در ایالت تگزاس زندگی می کند - جدا کردن فرزندان و والدین و فرستادن آنها به مراکز مخصوص از جمله در ایالت خود را با بازداشت گروهی ژاپنی تبارها در آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده "که هم اکنون یکی از شرم آور ترین فصل های تاریخ ایالات متحده محسوب می شود."

دونالد ترامپ در شبکه توییتر دموکرات ها را مقصر اجرای سیاست سختگیرانه خود دانسته است. این در حالیست که مقامات ارشد دولت آقای ترامپ پیشتر اعلام کرده بودند که جدایی فرزندان از والدین آنها به عنوان یک نیروی بازدارنده در برابر ورود مهاجران غیرقانونی عمل خواهد کرد.

بنابر بر آمار رسمی دولت آمریکا، تا به حال حداقل ۲۰۰۰ کودک که به همراه والدین‌شان به طور غیرمجاز وارد خاک آمریکا شده بودند جدا و در مراکز موقت اسکان یافته اند.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، اخیرا به شدت سیاست جدایی خانواده‌ها را مورد انتقاد قرار داده و آن را "وحشیانه" خوانده بود.

شماری از جمهوریخواهان از سیاست دولت آقای ترامپ حمایت کرده‌اند اما برخی گفته‌اند در این باره ملاحظاتی دارند، از جمله پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، گفته است با چنین سیاست‌هایی "راحت نیست." او افزود: "ما نمی‌خواهیم کودکان از والدینشان جدا شوند."

این در حالیست که جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا از سیاست "تحمل صفر" دولت دفاع کرده و هفته گذشته با استناد به یکی از آیه‌های انجیل، کتاب مقدس مسیحیان، گفت: "سیاست آمریکا در جدایی کوتاه مدت خانواده‌ها، ناعادلانه یا غیر عادی نیست."

منتقدان می‌گویند از آیه مذکور در گذشته برای توجیه برده‌داری استفاده شده است.

روز یکشنبه به مناسبت روز پدر در آمریکا گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره به یکی از بازداشتگاه های پلیس مهاجرت در ایالت نیوجرسی رفتند تا وضع زندگی کودکان در آن را از نزدیک مشاهده کنند.

در ایالت تگزاس هم سناتور دموکرات جف مرکلی (دموکرات از ایالت اورگان) و شماری از نمایندگان دموکرات کنگره از یکی از مراکز مرزبانی آمریکا که محل نگهداری کودکان مهاجران غیرمجاز است بازدید کردند. هم زمان، در تورنیلوی تگزاس معترضان در نزدیکی یک اردوگاه اسکان موقت این کودکان اقدام به راهپیمایی کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ملانیا ترامپ کودکان مهاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند

خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران از دستگیری صدها نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال نسل کشی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد که جریان تظاهرات در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در قبال نسل کشی در غزه در دانشگاه کالیفرنیا دستکم ۲۰۰ نفر دستگیر شدند.به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تظاهرات و دستگیری تقریبا در هر گوشه‌ای از آمریکا در روزهای اخیر رخ داده است، اما در ۲۴ ساعت گذشته حوادث دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس به کانون توجهات مبدل شد.

بر اساس این گزارش، از شروع تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا از اواسط آوریل به این سو بیش از ۲۰۰۰ نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی از سوی پلیس دستگیر شدند.این خبرگزاری از دستگیری یک استاد دانشگاه در «ایلینویز» که به گفته او در جریان تظاهرات روز شنبه در «دانشگاه واشنگتن» در سنت لوئیس، دچار شکستگی دنده و دست شده بود، خبر داد.

حمایت از مردم غزه و اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تحت عنوان «جنبش همبستگی» در دانشگاه کلمبیا آمریکا آغاز شد و پس از آن به دیگر دانشگاههای مهم و برجسته آمریکا و حتی کشورهای دیگر رسید.استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از خشونت و تاکتیک‌های پلیس آمریکا برای مقابله با معترضان و سرکوب تحصن‌های آرام در هفته‌های اخیر، ادعاهای دولت آمریکا در آزادی بیان را زیرسؤال برده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران