Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک مقام محلي نيجريه اعلام کرد: افراط گرايان گروه بوکو حرام براي ارتکاب حملات انتحاري در شمال شرقي نيجريه از دختربچه ها استفاده کرده اند.
به گزارش روز دوشنبه پارس تودي، اين مقام دولت محلي که نخواست نامش فاش شود، افزود: تروريست هاي بوکوحرام براي حملات انتحاري اخير در شمال شرقي کشور از شش تا ده دختربچه که اجسادشان در محل انفجار پيدا شد؛ استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همين زمينه باباکورا کولو، از اعضاي يک گروه شبه نظامي محلي که در مبارزه با تروريست ها به دولت نيجريه کمک مي کند، نيز گفت: دو دختر نوجوان عامل دو حمله انتحاري شنبه شب گذشته در منطقه دامبوآ در ايالت بورنو بودند که سي و يک نفر کشته و چند زخمي بر جا گذاشت. در اين حمله افرادي هدف قرار گرفتند که در مراسم جشن عيد فطر شرکت کرده بودند.
حدود دو ماه پيش صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل يونيسف اعلام کرد، گروه تروريستي بوکوحرام از سال 2013 تاکنون بيش از هزار دختربچه را در شمال شرقي نيجريه ربوده است.
يونيسف در بيانيه خود همچنين اعلام کرد که تاکنون دو هزار و 295 معلم کشته شده و بيش از 1400 مدرسه در درگيري ها ويران شده است.
در مهمترين حملات گروه تروريستي بوکوحرام به مدارس دخترانه در سال 2014 اعضاي اين گروه با حمله به منطقه‌اي در «چيبوک»، 270 دانش آموز دختر را ربودند.
گروه بوکوحرام در ماه ژانويه سال 2002 توسط فردي به نام «محمد يوسف» تاسيس شد. ع
مليات تروريستي بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20 هزار نفر و آواره شدن بيش از دو ميليون و نهصد هزار نفر در نيجريه شده است.
بوکوحرام پيشتر با گروه تروريستي القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با «ابوبکر البغدادي» سرکرده گروه تروريستي داعش بيعت کرد.
گروه تروريستي بوکوحرام فعاليت خود را در کشورهاي حوزه دلتاي نيجر از جمله نيجريه، نيجر و کامرون گسترش داده و با استفاده از حملات انتحاري به ويژه با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند اين کشورها را به خاک و خون کشيده است.
137/110
مذاکره دولت نيجريه با بوکوحرام براي آزادي 111 دختر ربوده شده
تلفات حمله بوکو حرام در شمال شرق نيجريه
هشدار يونيسف درباره استفاده بوکوحرام از کودکان به عنوان «بمب انساني»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!

به گزارش خبرآنلاین این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش رویترز نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت امارت اسلامی اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902088

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • (ویدئو) استفاده از کایت برای پیدا کردن یسنا دختربچه اهل کلاله
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد