Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:17:02 GMT

برخی از نام هنرمندان موسیقی نواحی سوءاستفاده می کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۵۹۰۷

برخی از نام هنرمندان موسیقی نواحی سوءاستفاده می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دوشنبه ۲۸ خرداد نشست خبری «خنیاگران سرزمین مادری» به همراه تجلیل از عثمان محمدپرست، با حضور هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی، ایوب سعیدی نوازنده دوتار و محسن سلیمانی رییس فرهنگسرای ارسباران در محل این فرهنگسرا برگزار شد.

در ابتدای این نشست محسن سلیمانی رییس فرهنگسرای ارسباران گفت: برنامه های مختلفی را در زمینه ایجاد و گسترش هنرها به خصوص در حوزه موسیقی دنبال می کنیم که از آن جمله می توان به برنامه «خنیاگران سرزمین مادری» اشاره کرد که در این دوره از برگزاری، به موسیقی خراسان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید فراموش کرد که موسیقی بخشی از فرهنگ است که نیازمند شناسایی و معرفی آن به جامعه هستیم.

هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نیز بیان کرد: همه می دانند خراسان سرزمین خنیاگران است و جایگاه و پایگاه این نوع از موسیقی قبل و بعد از اسلام، خراسان است. خنیاگری در خراسان وامدار کسانی چون باربد است، البته پس از اسلام نیز می توان به چهره های بزرگی در حوزه موسیقی خراسان از جمله فارابی و خیام اشاره کرد و تاکید می کنم که خنیاگری در خراسان پایگاه بسیار مهمی از نظر تاریخی دارد.

ایوب سعیدی نوازنده دوتار نیز در ادامه این نشست با اشاره به مساله آموزش و توجه به موسیقی نواحی گفت: یکی از مسایل مهم در آموزش استفاده از فضای مجازی است چرا که آهنگساز و نوازنده موسیقی نواحی بنا به دلایلی مجبور به انتشار اثر خود در فضای مجازی است. نباید فراموش کرد که یک کار جدی می تواند افراد زیادی را به آموزش موسیقی نواحی علاقه مند کند، به همین دلیل ما باید کار جدی در موسیقی نواحی داشته باشیم تا علاقه مند به موسیقی نواحی بیشتر شود.

جاوید نیز بیان کرد: امیدوارم در تولیدات خود اصالت را حفظ کنیم، البته این به این معنا نیست که نوآوری نداشته باشیم. برخی از کارهای ارکسترال نوآوری دارند اما اصالت ندارد.

وی در پاسخ به سوءاستفاده از نام بزرگان موسیقی نواحی در فضای مجازی بیان کرد: عثمان محمدپرست در خراسان یک استثناء است و موسیقی خاص خود را دارد. متاسفانه عده ای یاد گرفته اند که از فرزندان این هنرمندان استفاده کنند تا به نام هنرمند پول جمع کنند. اگر مسیر درست و حمایت ها قانونی باشد چنین اتفاق هایی رخ نمی دهد. خیلی مهم است هنرمندان ما به مسئولان ارشاد در شهرستان ها اعتماد کنند.

محسن سلیمانی نیز در پایان درباره «مراسم خنیاگران سرزمین مادری» گفت: در این مراسم اجرای موسیقی توسط استاد عزیز تنها برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد است. البته این احتمال وجود دارد که عثمان محمدپرست به دلیل مشکلات جسمانی نتواند موفق به حضور در این مراسم شود.

کد خبر 4323722 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: عثمان محمدپرست فرهنگسرای ارسباران موسیقی نواحی تئاتر ایران جام جهانی 2018 روسیه فیلم سینمایی فیلم کوتاه سریال ایرانی موسیقی ایرانی سینمای مستند سینمای آمریکا کنسرت موسیقی پوستر بازیگر سینما رادیو صبا کارگردان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیبهای فضای مجازی و آشناسازی نوجوانان و جوانان نسبت به این آسیبها، دوره های سواد رسانه و طرح «منیر» توسط این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستانهای مختلف در دست اجرا است.

 

حجت الاسلام صاحبقرانی امروز در خواف افزود: در کنار این مساله در قالب مرکز رسانه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها از ظرفیتهای بومی برای آشنایی نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آسیبهای فضای مجازی بهره گرفته می شود و سطح آگاهی های عمومی افزایش می یابد.

 

 وی ادامه داد: محتواسازی برای فعالان فضای مجازی در عرصه مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمنان و آسیبهای این بخش از دیگر رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • آوای ۵۰۰۰ ساله در لرستان به روایت تسنیم از خنیاگران سرنا
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • هشدار بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان