Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش نرخ ارز و سکه اظهار کرد: متاسفانه دولت بر اقتصاد کلان کشور به ویژه بازار‌های مهم و تاثیرگذار در صحنه اقتصادی چون بازار ارز و طلا،  مدیریت لازم را اعمال نمی‌کند.

اقتصاد رها و بلاتکلیف

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشورها این روزها رها شده و بلاتکلیف است، ادامه داد: نابسمانی‌های اقتصادی بیانگر آن است که مسئولان ذیربط تمایلی به بهبود وضعیت و جلوگیری از افزایش شدید قیمت‌ها ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد از ادعای تک رقمی شدن تورم

عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد از ادعای دولت مبنی بر تک رقمی بودن نرخ تورم، گفت: این ادعا خلاف شرایط زندگی مردم است چرا که روزانه قیمت خودرو و کالا‌های اساسی مردم افزایش می‌یابد و هیچ‌کسی هم پاسخگوی تورم واقعی موجود در زندگی مردم نیست.

ایجاد رانت با دلار 4200 تومانی

وی با اشاره به اینکه دولت چندی پیش ادعا کرد که نرخ ارز در قیمت 4200 تومان ثابت می‌ماند، تصریح کرد: واقعیت‌های موجود در بازار به هیچ‌وجه این قیمت تثبیت شده را تایید نمی‌کند و به گفته فعالان اقتصادی، افرادی خاص به ارز 4200 تومان دسترسی دارند.

کریمی با تاکید بر اینکه جای بررسی و تامل دارد که چه کسانی از رانت دریافت ارز 4200 تومانی برخوردار می‌شوند، گفت: از سوی دیگر اوضاع پرتنش بازار ارز، آثارش را در بازارهایی چون طلا و سکه گذاشته است.

عدم توان دولت برای اداره امور اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت توان یا تمایل لازم برای اداره امور اقتصادی کشور و ساماندهی این شرایط نامطلوب را ندارد، اظهار کرد: مجلس روی این موضوع حساسیت دارد و این روز‌ها هم نمایندگان به صورت مکرر به دولت تذکر می‌دهند که در ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور جدیت بیشتری داشته باشد، اما هنوز آثار روشن و برنامه مشخصی ازسوی دولت به مجلس ارائه نشده است و منتظریم که ببینیم دولت برای عبور از این شرایط نابسمان چه اقداماتی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد

علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در شرایطی که کشور ۸۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، رشد نقدینگی ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی در حد صفر داشت، مسوولیت را بر عهده گرفت و اکنون شاخص‌های اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف بهبود یافت.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش‌های دولت سیزدهم در بهبود شاخص‌های اقتصادی و ثبات در نرخ ارز مطلوب است، اما باید تلاش‌ها با شتاب بیشتر تداوم یابد تا اثرات آن در سفره‌های مردم مشهود شود.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی کشور از نزدیک به صفر به ۶ و ۲ دهم درصد در دولت سیزدهم افزایش یافت که از دیگر مصداق‌های بهبود شاخص اقتصادی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • فوبیای وام مسکن
  • آیا واقعیت‌های اقتصاد با افزایش نرخ ارز همخوانی دارد؟
  • تحلیل یک کارشناس اقتصادی درباره بازار‌های مالی/ ریسک نکنید!
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!