Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:24:50 GMT

سرانه برون سپاری سواد آموزی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۶۳۹۱

سرانه برون سپاری سواد آموزی افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - معاون سوادآموزی آموزش وپرورش لرستان گفت: سرانه برون سپاری آموزش های سواد آموزی افزایش یافته و به استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا هاشم دالوند روز دوشنبه در نشست کارگروه واگذاری ها در سالن جلسات آموزش و پرورش لرستان افزود: سرانه دوره سوادآموزی هفت میلیون و 700 هزار ریال، دوره انتقال هشت میلیون و600 هزار ریال و دوره تحکیم سواد یک میلیون و 400 هزار ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پرداخت حق بیمه آموزش دهندگان در هریک از دوره های سوادآموزی براساس حداقل حقوق ودستمزد قانون کار محاسبه وبه صورت ماهیانه توسط موسسات آموزشی غیردولتی طرف قرارداد پرداخت می شود.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان افزود: 94.6 درصد جمعیت مردان و 90.4 درصد جمعیت بانوان استان لرستان باسواد هستند.
وی گفت: سهمیه امسال لرستان برای باسواد شدن 17 هزار و 500 نفر بوده که تاکنون بیش از این تعداد زیرپوشش قرار گرفته است.
دالوند افزود: مراکز یادگیری سواد آموزی مراکز منسجم و متمرکز افراد بیسواد را با حضور آموزش دهندگان تحت آموزش قرار می دهند.
به گزارش ایرنا در حال حاضر پنج مرکز یادگیری دولتی و مابقی غیر دولتی در الیگودرز، دورود، کاکاوند، اشترینان، کوهدشت و ناحیه یک و 2 خرم آباد فعالیت می کنند.
7274/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اموزش و پرورش سواد آموزي لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مسابقات ۱۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ دسته از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان و مین‌یاب شرکت دارند.

مراسم اختتامیه مسابقات نیز ۲۰ اردیبهشت، در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است دانش‌آموزان سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات، مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و کمیته ارزیابی حداکثر تا پایان تیر ماه اعضای اصلی تیم جهانی را انتخاب خواهند کرد.

لازم به ذکر است پیش از این تیم جهانی روباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی و مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده بود.

سال گذشته نیز نوجوانان نخبه کشور در مالزی قهرمان آسیا شدند.

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد