Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل هیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای دیدار با مقامات صهیونیست تحت فشار قرار گرفته است.

وب‌سایت «اسرائیل هیوم» در این‌باره نوشت محمود عباس از سوی کشورهای عربی و مقامات ارشد تشکیلات خودگردان تحت فشار قرار گرفته تا در خصوص رد طرح به اصطلاح «صلح» آمریکا برای فلسطین و اسرائیل تجدیدنظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش، مقاماتی از کشورهای عربستان، امارات، مصر، اردن و همچنین مقامات ارشد فلسطین، محمود عباس را تحت فشار قرار داده‌اند تا با «جرد کوشنر»، داماد دونالد ترامپ، و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه، دیدار کند. مقامات فلسطینی به محمود عباس می‌گویند که گفتگو درباره طرح پیشنهادی صلح آمریکا هیچ الزامی را برای تشکیلات خودگردان ایجاد نمی‌کند، اما عاقلانه است که پیش از رد این طرح، جزئیات آن شنیده شود.

یک مقام ارشد فلسطینی ضمن تأیید این خبر به «اسرائیل هیوم» گفت: عربستان و امارات به عنوان حامیان اصلی طرح صلح آمریکا گفته‌اند اگر تشکیلات خودگردان به میز مذاکره برگردد، کمکهای سیاسی و اقتصادی خود را به تشکیلات خودگردان افزایش خواهند داد.

«جرد کوشنر» و «جیسون گرینبلات» قرار است درباره طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای خاورمیانه با مقامات مصر، اردن، سوریه، و اسرائیل دیدار و گفتگو کنند.

پس از تصمیم دونالد ترامپ در به‌ رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس، روابط محمود عباس و آمریکا تیره شد و به حدی که محمود عباس گفت «شهر قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت. وی تأکید کرد «معامله قرن دونالد ترامپ، مشت محکمی به قرن کنونی است و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت».

عباس پس از انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس همچنین وعده داد که تشکیلات خودگردان از این پس حضور آمریکا در روند گفتگوهای صلح یا هر گونه طرح صلح پیشنهادی از آنها را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

فشار کشورهای عربی به عباس برای پذیرفتن طرح به اصلاح صلح آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی برای حل‌وفصل مسائل امنیتی غزه را داده بود، گزارش داد این کشورها تلاش ترکیه برای اثرگذاری بر تحولات جاری در نوار غزه و تبدیل آنکارا به بازیگر اصلی این عرصه را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان «کان» به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، خبر داد ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی جهت حل‌وفصل مسائل امنیتی را داد که شامل ایجاد نیروهای مشترکی در غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» بود.

به گفته این منبع، ترکیه طرح خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرد اما این ابتکارعمل با واکنش مثبت کشورهای عربی از جمله مصر روبه‌رو نشد.

این رسانه عبری زبان در ادامه افشا کرد در همین مرحله از جنگ برخی کشورهای عربی به شدت تاکید کردند که هیچ چیزی در خصوص حل‌وفصل اوضاع شامل نیروهایی از طرف آنها در نوار غزه نشنیدند، با این وجود در دوره اخیر اقدامات ویژه‌ای در این مورد انجام شد، از جمله اینکه برخی کشورهای عربی از جمله مصر پیشنهاد اعزام نیروهایی از طرف خود به نوار غزه و کرانه باختری را دادند، این پیشنهاد به عنوان بخشی از حل‌وفصل مساله فلسطین مطابق راه‌حل ۲ دولتی از سوی کشورهای عربی به آمریکا عرضه شد.

دیپلمات یاد شده در ادامه گفت: ترکیه سعی دارد بر اتفاقات جاری در نوار غزه تاثیر بگذارد و خود را به بازیگر اصلی آن به ویژه در مقابل آمریکا تبدیل کند اما برخی کشورهای عربی به هرگونه تلاش از سوی آنکارا برای قدم گذاشتن در عرصه فلسطین با تردید نگاه می‌کنند.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد ترکیه با توجه به ناکامی مذاکرات فعلی برای رسیدن به قراردادی میان جنبش حماس و اسرائیل تلاش می‌کند نقش برجسته‌ای را به زیان دیگر کشورها ایفا کند و دیدارها میان سران ترکیه و سران حماس ممکن است تاثیر ترکیه بر تمام مسایل مرتبط با نوار غزه را بیشتر ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد