Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@22:22:35 GMT

راهکار العبادی برای دستیابی به دور دوم نخست‌وزیری

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۶۵۰۷

به گزارش ایلنا، «جمعه العطوانی» تحلیلگر سیاسی در عراق می‌گوید که دعوت «حیدر العبادی‌» نخست‌وزیر کنونی از جریان‌های سیاسی برای برگزاری نشست بعد از تعطیلات عید فطر در حالی‌ست که انتظار نمی‌رود برای آن نشست دستور کار یا دیدگاهی کلی تدوین شده باشد. با این حال، این دعوت العبادی حق مشروع وی در تحرک برای خدمت به منافع خود و حزب متبوعش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با «السومریه‌نیوز» افزود، العبادی در معضل سیاسی به‌سر می‌برد و همین امر مسیر دستیابی وی به دور دوم نخست‌وزیری خود را دشوار می‌کند.

به گفته این تحلیلگر سیاسی، العبادی تصور می‌کرد که موفق به کسب آرای زیادی در انتخابات پارلمانی اخیر شود با این حال، خود را به ائتلاف «سائرون» نزدیک کرد ولی با شروط دشوار آن روبه‌رو شد؛ چرا که ائتلاف سائرون موافقت با نخست‌وزیر العبادی را مشروط به استعفای وی از حزب «الدعوه» کرده است.

از سوی دیگر، هم‌گرایی ائتلاف «الفتح» با سائرون پیچیدگی‌ها را برای العبادی مضاعف کرده است به‌ویژه این‌که الفتح حق وتو بر تصدی العبادی بر پست نخست‌وزیری را دارد، از سوی دیگر، این دو فراکسیون توافق کرده‌اند که هیچ‌یک از شخصیت‌های حزب الدعوه نمی‌‌توانند نخست‌وزیر بعدی شوند.

جمعه العطوانی در ادامه افزود، العبادی امروز از وضعیت خود در حیرت مانده است؛ او نمی‌تواند به جریان «نوری المالکی» نزدیک شود چرا که میان این دو خصومت وجود دارد.

العطوانی خاطرنشان کرد که العبادی امیدوار است از طریق دعوت به نشست فراگیر، بتواند فراکسیونی موازی با ائتلاف الفتح- سائرون تشکیل دهد تا نخست‌وزیری خود برای دور دوم را تضمین کند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حیدر العبادی ائتلاف الفتح و سائرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: راهکار کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب به تمام ادارات دولتی تهران اعلام شده است.

آقای بخشی افزود: با اجرایی کردن این راهکار‌ها می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی