Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@16:21:06 GMT

آبدهي رودخانه کشکان يک درصد کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۶۵۷۵

آبدهي رودخانه کشکان يک درصد کاهش يافت

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - مديرعامل شرکت آب منطقه ‌اي لرستان گفت: ميزان آبدهي رودخانه کشکان در حال حاضر حدود 30 مترمکعب در ثانيه است که نسبت به ميانگين آمار بلند مدت، يک درصد کاهش دارد.

به گزارش ايرنا رضا ميرزايي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پايان فصل بارش، افزايش دماي هوا و شدت تبخير و شروع فصل آبياري کشت تابستانه، روند آبدهي رودخانه کشکان کاهشي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: حدود 35 درصد از حجم مخزن سد ايوشان خالي است و آبي براي رهاسازي براي جبران کمبود آب رودخانه کشکان وجود ندارد.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي لرستان گفت: کشاورزان حوزه رودخانه کشکان از کاشت محصولات آبدوست خودداري کنند زيرا اين کار باعث خشک شدن رودخانه در پايين دست مي شود.
** 24درصد زمين هاي کشاورزي لرستان آبي است
ميرزايي اظهار داشت: حدود 24 درصد از کل زمين هاي کشاورزي استان لرستان آبي است درحالي که اين نسبت در کشور حدود 46 درصد است.
وي افزود: مشکل اصلي بخش کشاورزي در لرستان تخصيص آب نيست بلکه راندمان پايين آبياري به دليل سوء مديريت مصرف در مزرعه است.
مديرعامل شرکت آب منطقه ‌اي لرستان گفت: ميزان برداشت آب در لرستان شامل تخصيص هاي خرد و کلان و حق آبه هاي سنتي در بخش کشاورزي درمجموع حدود 2.5 ميليارد مترمکعب در سال است که با اين ميزان آب حدود 400 هزار هکتار زمين کشاورزي ديم را مي توان آبي کرد.
وي افزود: با توجه به تغيير اقليم، کمبود آب و محدويت هاي تخصيص بايد توسعه سيستم هاي نوين آبياري، اصلاح الگوي کشت و مديريت درست مصرف آب در مزرعه در دستور کار قرار گيرد.
مساحت اراضي آبي استان لرستان درحال حاضر حدود 185 هزارهکتار است.
3210/3022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم