Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اختلاف میان گروه‌های تروریستی در استان درعا تشدید شده و همین مسئله نگرانی حامیان غربی - عربی و صهیونیستی تروریست‌ها را چندبرابر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، از جنوب سوریه خبر می‌رسد، اختلاف میان گروه‌های تروریستی در استان درعا تشدید شده و همین مسئله نگرانی حامیان غربی - عربی و صهیونیستی تروریست‌ها را چند برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکاف و از هم پاشیدن ائتلاف‌های چند گانه میان گروه‌های تروریستی به معنای ضعیف شدن آنان در مقابل نیرو‌های ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت است چرا که پراکندگی و از هم گسیختگی در میدان نبرد نتیجه‌ای جزء شکست برجای نمی‌گذارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، تعدادی از گروه‌های تروریستی در استان درعا اعتقاد دارند باید تا آخرین لحظه با نیرو‌های ارتش سوریه جنگید، اما گروهی دیگر از تروریست‌ها با خارج شدن از ائتلاف درصدد اتخاذ تصمیم مستقل و خواهان مذاکره و توافق با دولت مرکزی هستند.

به گزارش میزان، اختلاف میان گروهک‌های تروریستی در تیپ «شباب السنه» در منطقه «بصری الشام» به بالاترین حد ممکن رسیده است و گروهی از تروریست‌ها به دنبال مذاکره با دولت سوریه هستند، اما گروهی دیگر با این موضوع مخالفت کرده اند.

در حال حاضر، شمار زیادی از عناصر تروریستی تیپ «شباب السنه» درصدد هستند با انجام مذاکره و برقراری آتش بس، بدون درگیری مناطق اشغالی را تخلیه کنند و به نیرو‌های ارتش سوریه تحویل دهند.

اما گروهی دیگر از تروریست‌ها به سرکردگی «احمد العوده» که به صورت مستقیم توسط ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی حمایت می‌شوند با تخلیه مناطق اشغالی مخالفت کردند و از آمادگی کامل برای نبرد با نیرو‌های سوری خبر می‌دهند.

گروه تروریستی «الویه العمری» از ائتلاف‌های تروریستی در شهر درعا به شمار می‌آید که متشکل از چند گروهک تروریستی است، اما این روز‌ها شاهد شدیدترین اختلاف‌هاست.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهک تروریستی «انصار الشریعه» اعلام کرده از ائتلاف با گروه تروریستی «الویه العمری» خارج شده و به گروه تروریستی «جیش احرار العشائر» پیوسته است.

به گفته منابع میدانی، جدایی کروهگ تروریستی انصار الشریعه به دلیل مسائل مالی بود و اعضای این گروهک نسبت به دستمزد‌های پایین و تامین نشدن تجهیزات اعتراض داشتند چرا که آنان در خط نخست درگیری‌ها (شهرک صما) مستقر بودند.

به گزارش میزان، با تشدید اختلاف میان گروه‌های تروریستی در استان درعا، عناصر تروریستی موسوم به ارتش آزاد هم درصدد هستند با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و مناطق اشغالی را تخلیه کنند.

عناصر تروریستی وابسته به ارتش آزاد تمایل دارند زیر نظر نمایندگان روسیه، سلاح و تجهیزات نظامی خود را به اردن تحویل دهند و از مناطق تحت تصرف خارج شوند، اما این تصمیم با واکنش تند برخی گروه‌های تروریستی روبه رو شده است.

همزمان با تشدید اختلاف‌ها میان گروه‌های تروریستی، ارتش سوریه چند گروه دیگر از نیرو‌های خود را به استان درعا اعزام کرده و همچنین موشک‌های «جولان و بانتسیر S۱» را در حدفاصل مناطق تحت کنترل در «الحضر، درعا و نزدیکی مرز‌های جولان اشغالی» مستقر کرده است.

به گزارش میزان، با شروع عملیات نیرو‌های ارتش در استان درعا، این احتمال وجود دارد که صهیونیست‌ها به بهانه واهی دفاع از جولان اشغالی از تروریست‌ها حمایت کنند و همین مسئله باعث شده موشک‌های جدید برای واکنش به تحرکات احتمالی آنان در منطقه مستقر شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ائتلاف سعودی درعا ارتش سوریه ائتلاف عربی خبرهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد
  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود