Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، محمود حجتی در آیین عملیات اجرایی طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی با تشکر از مردم شادگان به خاطر شکیبایی که در مواجهه با مشکلات بی آبی از خود نشان می دهند افزود: مقدمات اجرای این طرح فراهم شده که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا علاوه بر انتقال آب به کانون ریزگرد، به نخیلات شادگان نیز آب برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امیدواریم خداوند باران رحمت الهی را برای ما نازل کند تا بسیاری از مشکلات حل شود.
حجتی افزود: طرح نهالکاری که در جنوب شرق اهواز اجرا شده نتیجه بخش بوده است و امیدواریم براساس برنامه ریزی مشخص به سمت ساماندهی و افزایش پوشش گیاهی برویم تا رنجهایی که طی این سال ها به مردم وارد شده است را کاهش دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به معضل گرد و غبار در خوزستان که این امر سبب تخریب ده‌ها ساله شده است افزود : لازم است چند سال صبر کرد تا آرام آرام بتوانیم پوشش گیاهی را افزایش دهیم و مساله ریزگردها را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: طی این مدت نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استان پیگیر مشکلات مردم بودند.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا ریزگردها با منشا داخلی را هر چه سریعتر حل کنیم و ریزگردهایی که منشا خارجی دارند را از طریق دیپلماتیک و هماهنگی با کشورهای همسایه پیگیری کنیم.
ظهر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات انتقال آب بین حوضه ای روخانه کارون به جراحی اجرایی شد. با اجرای این طرح به 13 هزار هکتار نخیلات شادگان آبرسانی می شود.
انتقال آب به رودخانه جراحی برای تامین آب نخیلات شادگان شامل احداث ایستگاه پمپاژ در ساحل چپ رودخانه کارون و دهانه نهر بحره، احداث کانال انتقال آب در مسیل بحره به همراه سازه های مربوطه، احداث کانال خاکی به طول 11 کیلومتر از انتهای کانال ریزگرد ها تا نهر منصوره ، لایروبی و تعریض نهر منصوره به همراه سازه های کنترلی است.اعتبار این پروژه 700 میلیارد ریال است که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی انتقال بین حوزه ای رودخانه جراحی محمود حجتی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین جعفری روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، گفت: تقویت شرکت های دانش بنیان ضروری است و مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت و هدفمند شود تا خلق ثروت از دانش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از ماموریتهای مهم حوزه تحقیقات کشاورزی موضوع دانش بنیان کردن و ارتقای بهره وری در این بخش است،افزود: همچنین ماموریت اصلی همکاران ما در مراکز تحقیقاتی باید حل مشکلات اساسی حوزه کشاورزی استان باشد و با همراهی و تقویت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی کمک کنند.

جعفری با اشاره به اهمیت چشم انداز سند امنیت غذایی، گفت: در این سند که با همکاری و مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید، محققان و صاحبنظران تنظیم شده، بهره وری از سایر منابع پایه از جمله کاهش مصرف آب در تولیدات کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه یافته های تحقیقاتی و انتقال دانش باید به عرصه کشاورزی نفوذ کند و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند این انتقال را تقویت کنند.، افزود امنیت غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد و بستری برای همه امنیت ها به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم به اهمیت نقش دانش در ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی اشاره و تاکید کرد: اتفاقات خوب و بسیار مهمی از ابتدای انقلاب در بخش کشاورزی رقم خوده است و باید اتفاقات خوبی نیز در آینده در این بخش رقم بخورد.

روح اله حسنی تصریح کرد: حوزه کشاورزی از خصوصی‌ترین بخشهای اقتصادی است و نقش دانش در ارتقای بهره وری در این حوزه اهمیت ویژه ای دارد.

حسنی با بیان اینکه انتقال علم و دانش باید در راهبرد افزایش محصولات سالم مورد استفاده قرار گیرد، افزود: نقش تحقیقات در عرصه هایی از جمله حوزه گندم بسیار اثرگذار است و باید فرمول های افزایش تولید به دست کشاورزان برسد و نقش بخش خصوصی در این موضوع می تواند موثر باشد.

در این مراسم از زحمات نادر عباسی رئیس پیشین مرکز تحقیقات، قدردانی و محمدرضا عظیمی به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 6093814

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد