Web Analytics Made Easy - Statcounter

جایزه مایلز فرانکلین که به عنوان مهم‌ترین جایزه ادبی استرالیا شناخته می‌شود، اسامی فینالیست‌های ۲۰۱۸ را اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، با انتشار فهرست نهایی جایزه معتبر ادبی مایلز فرانکلین، ۶ نویسنده به بخش نهایی این رقابت راه‌یافتند.

این فهرست شامل دو برنده پیشین این رقابت، یعنی کیم اسکات و میشل دی کرستر و ۴ نویسنده است که همگی کاملا شناخته‌شده هستند و از میان آنها یک نفر در ماه آگوست به عنوان برنده این رقابت ۶۰ هزار دلاری انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان ۶ نویسنده منتخب، ۴ نفر زن و ۲ نفر مرد هستند و آثار منتخب در ژانرهای متفاوت از تاریخی تا فرهنگی خلق شده‌اند. وضوع‌هایی از قطع ارتباط تا پریشانی و خشونت و در عین‌حال تجربیات امیدبخش و عشق در این کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. به گفته هیات داوران این کتاب‌ها به طرزی عمیق و با نگاهی بیشتر آمیخته با طنز، زندگی امروز، دیروز و فردای استرالیا را ارائه می‌کنند.

دیشب ۱۷ ژوئن در مراسم شام سالانه‌ای که از سوی انجمن کتابفروشان استرالیا در کانبرا برگزار ‌شد، نویسنده‌های راه یافته به فهرست نهایی معرفی شدند.

کیم اسکات برنده دو بار جایزه مایلز فرانکلین برای «رقص مرد مرده» در سال ۲۰۱۱ و «نخ» ‌در سال ۲۰۰۰ از جمله این نویسندگان است. وی این بار برای «تابو» از انتشارات پیکادور نامزد دریافت این جایزه شده است.

میشل دو کرستر نیز که پیشتر در سال ۲۰۱۳ برای رمانی با عنوان «سوال‌های سفر» این جایزه را دریافت کرده بود امسال برای «زندگی برای آمدن» از انتشارات آلن اند آنوین نامزد دریافت جایزه شده است.

اوا هورنانگ برای «آخرین باغ» از دیگر نامزدهای امسال است. وی پیشتر با همین رمان موفق به کسب جایزه جشنواره آدلاید ۲۰۱۸ شده بود.

جرالد مورنان که در طول ۴۴ سال سابقه نویسندگی برای نخستین بار نامزد این جایزه شده امسال برای «منطقه‌های مرزی» در میان فینالیست‌ها جای گرفته است.

فلیسیتی کاستانا نیز که بیشتر برای نوشتن کتاب‌های کودک و نوجوان شناخته می‌شود، این بار با نوشتن رمانی با عنوان «دیگر قایقی نیست» فینالیست رقابت امسال شده است و در نهایت کاترین مک‌کینون برای «سرزمین قصه» دیگر فینالیست این رقابت است.

به این ترتیب پیتر کری نویسنده نامدار استرالیایی که برای «یک راه طولانی از خانه» در فهرست اولیه جای داشت، از رسیدن به مرحله نهایی بازماند.

لیا هیلز با «جای گریه کردن»، وین مکولی با «بعضی آزمایش‌ها»، جین راوسون با «از میان خرابی‌ها» و مایکل سالا با «بازسازی‌کننده» نیز دیگر نویسندگانی بودند که در فهرست اولیه جای داشتند اما از رسیدن به مرحله نهایی بازماندند.

ریچارد نویل رئیس هیات داوران این دوره است.

نام برنده این رقابت یکشنبه ۲۶ آگوست در ملبورن اعلام می‌شود. در عین حال هر یک از نویسندگان فهرست نهایی یک جایزه ۵ هزار دلاری دریافت می‌کنند.

این جایزه ۶۰ هزار دلاری که از سال ۱۹۵۷ کارش را شروع کرده و به یاد نویسنده استلا ماریا سارا مایلز فرانکلین اهدا می‌شود و از رمانی تجلیل می‌کند که نشان دهنده زندگی استرالیایی باشد، از آن زمان تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به برندگانش جایزه داده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش

سعید عباسی در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارائه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ازمهمترین اهداف نمایشگاه اکسپو ایران است، اظهار داشت: تعریف زنجیره ارزش با هدف شناخت ظرفیت‌های ملی و معرفی قابلیت‌های استانی براساس مطالعه اسناد بالادستی از مهمترین راهبرد‌های تعریف شده برای زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

وی افزود: براساس قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری بادام و آبزیان از زنجیره‌های ارزش اولویت‌داری است که به وزارت کشور و دبیرخانه مرکزی معرفی و پس از بحث و بررسی در شورای ملی مهر تاییدی به پیشنهاد استان گذاشته شده است.

عباسی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص زنجیره ارزش راهبردی در یک سال و نیم گذشته، اضافه کرد: امروز اتفاق‌های خوبی در خصوص معرفی محصولات مختلف استان‌ها در قالب زنجیره ارزش رخ داده و اسناد توسعه این بخش‌ها با هدف گذاری‌های سالانه تا حدودی آماده، اما نهایی نشد.

بیشتر بخوانید

نمایش توانمندی‌های صادراتی بام ایران در تهران

وی تاکید کرد: استانداری‌ها و وزارتخانه‌های تخصصی در قالب یک برنامه مشخص و راهبردی بحث زنجیره ارزش را دنبال می‌کنند.

عباسی با تاکید بر اهمیت صنایع تبدیلی در زنجیره ارزش محصولات گفت: در چهارمحال و بختیاری زمینی برای صنایع تبدیلی و فرآوری محصول بادام تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به ارقام مختلف بادام و همچنین مرکز تحقیقات قوی در چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به تأمین زمین انتظار می‌رود در آینده نزدیک این طرح‌ها که موجب ایجاد اشتغال، توسعه منطقه و ایجاد ارزش افزوده می‌شود به نتیجه برسد.

عباسی آبزی‌پروری را از جمله ۱۰ محصول مشخص شده برای تشکیل زنجیره ارزش عنوان کرد و افزود: با وجود مطالعات انجام شده هنوز استانی در کشور به عنوان محور در بخش آبزی‌پروری انتخاب نشده است.

وی با بیان اینکه برای هرکدام از زنجیره‌های ارزش یک سند توسعه تعریف شده است، ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های نقش آفرین در حوزه آبزی پروری به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • بحران ادبیات داریم
  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش