Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:25:12 GMT

توجه به مقام معلم مورد تاکید مردم و مسئولان باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۷۹۵۶

توجه به مقام معلم مورد تاکید مردم و مسئولان باشد

زنجان - ایرنا - فرماندار طارم گفت: فرهنگیان نقش موثری در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند و توجه به مقام و جایگاه معلمان باید مورد تاکید دولتمردان و مردم باشد.

به گزارش ایرنا، فریدون هاشم نژاد روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان طارم، باقدردانی از تلاش های کارکنان آموزش و پرورش شهرستان طارم به خاطر برگزاری امتحانات خرداد ماه، آموزش و پرورش را مکانی مقدس خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به اینکه فرهنگیان کشور در رسیدن به مطالبات خود مظلوم واقع شده اند، ولی آنان قانع، پاکدست و ساعی هستند و در راستای اهداف والای آموزش و پرورش حرکت می کنند و نشان داده اند که با خدا و باورهای خودشان معامله کرده اند.
هاشم نژاد پیگیری مطالبات فرهنگیان را از سیاست های دولت تدبیر وامید برشمرد و اظهار کرد: فرهنگیان ، فرهیختگان جامعه هستند که با درک شرایط کشور ، محدودیت های آموزش و پرورش را تحمل می کنند و دولت نیز مصمم است در این مسیر نظام تعلیم و تربیت را یاری کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر پیرو بازدیدهای صورت گرفته از بخش های مختلف این حوزه در شهرستان مشخص است که مجموعه آموزش و پرورش طارم با برنامه ریزی و کارشناسانه تلاش مضاعفی در بخش های مختلف داشته است.
فرماندار طارم با اشاره به اتفاقات و درگیری فیزیکی اخیر یکی از مدارس دخترانه شهر آب بر در هنگام برگزاری امتحانات پایان سال که در محافل عمومی بازتاب منفی داشت، اظهار کرد: با توجه به پیگیری و جمع بندی های صورت گرفته در شورای تامین شهرستان، بعد از اعلام رای نهایی دادگاه این موضوع تا پایان پرونده ادامه خواهد داشت و این دلیل نمی شود که هر شخصی تحت هر عنوان و منزلتی به ساحت مقدس مدرسه هجوم آورده و پرسنل آن را که از زحمت کش ترین قشر جامعه هستند، مورد ضرب و شتم قرار دهد.
وی ادامه داد: جانمایی مناسب و کارشناسانه برای احداث مجتمع تفریحی - رفاهی فرهنگیان شهرستان تا پایان سال جاری، راه اندازی و پویا کردن فروشگاه فرهنگیان با تشکیل هیات امنا جهت ارائه خدمات و راه اندازی صندوق قرض الحسنه این قشر را از کارهای ضروری این نهاد دولتی در شهرستان طارم خواهد بود.
هاشم نژاد اضافه کرد: آموزش و پرورش می تواند با مدیریت و برنامه ریزی در این حوزه ها در کنار تعلیم و تربیت وارد فعالیت اقتصادی شده و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حرکت کند و از این طریق هم کمک حال مشکلات اقتصادی فرهنگیان شهرستان و هم درآمدی جهت توسعه برنامه های آموزش و پرورش داشته باشد.
این مسئول تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی ویژه و ظرفیت های فراوان طارم در حوزه گردشگری، اگر بسترها و زیر ساختهای آن فراهم شود دیگر نیازی نیست که مردم استان زنجان با طی مسافتی طولانی به شمال کشور مراجعه کنند و این همان چیزی که این روزها شهرستان طارم در کنار افزایش نرخ جمعیتی، نیاز اساسی به آن دارد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش طارم نیز در این جلسه تجلیل از دانش آموزان و همکاران فرهنگی که در مسابقات مختلف فرهنگی و هنری عناوینی کسب کرده بودند، برگزاری امتحانات نهایی و داخلی پایان سال در یک فضای امن و آرام، تکثیر سوالات آزمون نهایی برای اولین بار در شهرستان، برگزاری جلسات مختلف داخلی، ساماندهی فضاهای آموزشی شهرستان، برنامه ریزی جهت اوقات فراغت تابستان را از عملکردهای گسترده و مثبت این مجموعه در ماه گذشته برشمرد.
در پایان جلسه پیرو مصوبات قبلی این شورا، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش طارم و کارشناس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به ترتیب در مورد برنامه ریزی برای اوقات فراغت و وضعیت نرخ رشد جمعیتی طارم توضیحاتی ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، در شهرستان طارم حدود هشت هزار دانش آموز در 152 مدرسه مشغول به تحصیل هستند که 829 نفر فرهنگی در قالب ستاد و صف وظیفه آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شوراي آموزش و پرورش طارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش

شاهرخ فرهادی در اعتماد نوشت: در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دو دانشگاه وابسته به آموزش و پرورش هستند که وظیفه تأمین، تربیت و توانمند‌سازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش را به عهده دارند. دانشجویان این دانشگاه‌ها، جوانان با استعدادی هستند که با علاقه و شور و شوق پس از کسب رتبه علمی در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در مصاحبه‌های عمومی و تخصصی با سپردن تعهد خدمت ۸ ساله به آموزش و پرورش در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شده و به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش در آمده‌اند.

این روز‌ها آرامش روانی این دانشجویان به جهت کسر مقرری ماه اول از حقوق ناچیز آن‌ها به‌هم ریخته است. وزارت آموزش و پرورش در یک عمل نه چندان قانونی مبلغ ۱۰ میلیون تومان طی دو ماه تحت عنوان مقرری ماه از حقوق فروردین آن‌ها کسر کرده که این موضوع به استناد مواد ۷۲، ۱۰۰ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ قانون استخدام کشوری خلاف مقررات است، زیرا ماده ۷۲ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ به صراحت اعلام می‌کند دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند حقوق اولین ماه کسانی را که دوره آزمایشی را طی کرده و به استخدام رسمی پذیرفته می‌شوند را کسر نمایند، در حالی که این دانشجویان در استخدام آزمایشی بوده و هنوز رسمی نشده‌اند.

موضوع دیگر این است که دانشگاه فرهنگیان سال‌هاست در لوای بی‌تفاوتی دستگاه‌های نظارتی دست در جیب دانشجو معلمان کرده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش ماهانه ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان خوابگاهی و ۲۵ درصد از دانشجویان غیر خوابگاهی یا به اصطلاح ترددی در ازای هزینه خوابگاه و شبانه‌روزی به استناد مصوبه هیئت امنا برداشت می‌کند و این بدین معناست که در سال جاری یک دانشجوی ترددی مبلغ دو و نیم میلیون تومان بابت صرف چند وعده ناهار در طول یک ماه پرداخت می‌کند. حال کیفیت ناهار چگونه است یا دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها چه مبلغ اندکی پرداخت می‌کنند، بماند.

آموزش و پرورش پس از گذشت ۶ ماه از صدور رای وحدت رویه شماره ۹۱۲۶ مورخ ۲۵/۷/۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان، با امضای وزیر اقدام به صدور بخشنامه‌ای در این خصوص به شماره ۱۴۰/۱۴۰ مورخ ۲۷/۱/۱۴۰۳ نموده که دانشگاه فرهنگیان با تحت فشار قرار دادن وزیر مانع ارسال بخشنامه به استان‌ها و دیگر دوایر ذی‌ربط شده است.

حال در اذهان عمومی این سؤال‌ها ایجاد شده، دانشگاه فرهنگیان که خود زیر‌مجموعه این وزارت است، چگونه بر سر وزارت آموزش و پرورش سایه افکنده و وزیر را در تصمیمات گرفته شده مردد کرده است. وزیر آموزش و پرورش چگونه پس از مطالعه و امضای بخشنامه راضی به عدم ارسال بخشنامه شده است؟ چه جریانی این وزارتخانه را راهبری می‌کند که بالاترین مقام آن پس از تصمیم، از حقوق قانونی ذی‌نفعان منصرف می‌شود. جا دارد دستگاه‌های نظارتی اعم از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری موضوع را بررسی و از تضییع حقوق دانشجو معلمان ممانعت به عمل آورند.

دیگر خبرها

  • سپاه نهادی مکتبی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان