Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-19@22:20:47 GMT

صیغه‌یابی تلگرامی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۸۱۲۴

به گزارش وانانیوز، 

سردار ناصر اصلانی در جمع خبرنگاران افزود: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا در ارومیه مبنی بر کلاهبرداری افراد ناشناس و برداشت از حساب بانکی وی به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ماموران قرارگرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه شاکی با عضویت در یک ربات صیغه یابی در شبکه اجتماعی تلگرام اطلاعات حساب بانکی خود را وارد و مبلغی در جهت ثبت نام پرداخت کرده است افزود: شاکی بعد از مدتی متوجه برداشت مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال از حساب خود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه با بررسی های فنی و پلیس مشخص شد 4 نفر متخصص هکر با تشکیل اکیپ حرفه‌ای و ایجاد "ربات صیغه یابی فیک" در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد می کردند تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی پلیس هر 4 متهم مورد نظر پرونده در شهرستان تبریز شناسایی و با اخذ نیابت های قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آذربایجان غربی با بیان اینکه متهمان تا قبل از دستگیری موفق به برداشت وجه از 35 کارت بانکی شده بودند و از برداشت وجوه مابقی حسابها پیشگیری شد اظهار کرد: در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد متهمان از طریق ایجاد این ربات جعلی اطلاعات حدود 300 فقره کارت بانکی را درسراسر کشور به سرقت برده و از حسابهای انان اخذ موجودی کرده بودند.

سردار اصلانی ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: به هیچ وجه به نرم افزارهایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی که در فضای مجازی انتشار یافته اعتماد نکنید زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده و منجر به سرقت از حساب بانکی شما می‌شود.  
انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت طلا توسط نظافتچی منزل

سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل و به سرقت رفتن طلا و جواهر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در محدوده لواسانات، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۶ لواسانات قرار کرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه هیچ آثار تخریبی مشاهده نشد و پیرو تحقیقات انجام شده از اعضای خانواده، مشخص شد که فردی به عنوان نظافتچی در منزل شاکی رفت و آمد داشته است.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح نمود: با هماهنگی مقام قضائی، ماموران به محل سکونت نظافتچی مراجعه کردند و موفق شدند قسمتی از طلا‌های سرقتی را در داخل منزل کشف کنند. 

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انتقال متهم به کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل تحت پوشش نظافتچی اعتراف و با اقدامات فنی و پلیسی مالخر این سارق نیز شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر و اموال مسروقه از مخفیگاه مالخر کشف شد.

سرهنگ ضرونی ابراز کرد: بررسی و کشف جرائم احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت و پرونده به همراه متهمان به مقام قضایی معرفی شدند.

او  به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال با ارزش در خانه دوری کرده و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان نظافتچی به منزل خود خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سرقت داده‌های بیماران Change توسط هکرها
  • استرداد ۵۰۰ میلیون ریال وجه مسروقه به مالباخته در نیکشهر
  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل