Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@11:36:26 GMT

برگزاری کارگاه آشنایی باروش های تحریک الکتریکی مغز

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۸۳۱۰

برگزاری کارگاه آشنایی باروش های تحریک الکتریکی مغز

به گزارش خبرنگار مهر، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز ۶و۷ تیرماه کارگاهی بین المللی با عنوان «آشنایی با روش های تحریک الکتریکی و کاربرد بالینی، پژوهشی و مطالعات شناختی آن» را برگزار می کند.

این کارگاه که دارای امتیاز بازآموزی است با هدف آشنایی متخصصان حوزه‌ سلامت روان با کاربرد روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای در ارتقای عملکرد عصبی، آشنایی روانپزشکان با کاربرد روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای در درمان اختلالات روانپزشکی و آشنایی پژوهشگران علوم اعصاب با ابعاد مطالعاتی روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای و افق‌های پژوهشی پیشِ‌رو برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای (tES) در سال‌های اخیر به عنوان یکی از راهکارهای درمانی پیشرو در سلامت روان و ابزاری مطالعاتی برای پژوهشگران حوزه‌ علوم اعصاب مطرح بوده است.

زیرشاخه‌های متفاوت اعمال تحریک‌های الکتریکی و تأثیرات درمانی متفاوت آن و همچنین اهمیت پژوهشی هر یک از این زیرشاخه‌ها، لزوم دریافت آموزش‌های تکمیلی را دو چندان می‌کند.
 
این دوره آموزشی که شامل تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای با جریان مستقیم (tDCS) ، جریان متناوب (tACS) ، تحریک فراجمجمه‌ای با نویز رندوم (tRNS) ، ملاحظات روش شناختی مربوطه، چگونگی استفاده از دستگاه‌های تحریک الکتریکی در بخش عملی کارگاه، راهبردهای پژوهش‌ و کاربردهای بالینی و در نهایت شیوه‌های طراحی پروژه‌های مربوطه و ارتقای عملکرد عصبی است.

کد خبر 4323438 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: مغز نقشه برداری مغز کارگاه آموزشی نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سلول بنیادی گوگل امنیت اطلاعات هوش مصنوعی ایالات متحده آمریکا فناوری نانو ناسا موبایل پهپاد محمد جواد آذری جهرمی شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به بازداشت اخیر یک فرد در انگلیس به اتهام آتش‌افروزی در راستای منافع روسیه در املاک متعلق به یک شرکت تجاری اوکراینی، گفت که این اتهامات جنگ اطلاعاتی لندن علیه مسکو است.

زاخارووا تاکید کرد که روسیه چنین اتهاماتی را تحریک‌آمیز تلقی می‌کند و هرگز حملات خرابکارانه علیه اهداف غیرنظامی مرتکب نشده است.

انگلیس مدعی شده است که فرد بازداشت‌شده با اجیر کردن چند نفر، اقدام به آتش‌افروزی در ملکی متعلق به یک شرکت تجاری اوکراینی واقع در لندن کرده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس درباره این اتهامات عمیقاً ابراز نگرانی کرد و وزارت متبوع وی نیز ماه گذشته سفیر مسکو در لندن را جهت ابراز نگرانی درباره «اقدامات شرورانه تحت هدایت روسیه در خاک انگلیس» فراخواند.

زاخارووا دراین‌باره تاکید کرد: ما چنین اتهامات تحریک‌آمیزی را تازه‌ترین گلوله شلیک‌شده از «خیابان داونینگ» در جنگ اطلاعاتی انگلیس علیه کشور خود می‌دانیم. این تلاش‌های مذبوحانه رقت‌انگیز است. اتهامات واردشده نه تنها احمقانه است بلکه هیچ مدرک و پشتوانه‌ای هم ندارد. انگلیس باید از هراس‌افکنی ضد روسیه دست بکشد.

کد خبر 6100412

دیگر خبرها

  • اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • پس از سال‌ها همکاری مجدد مت‌دیمون و کارگردان فیلم هویت بورن
  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی