Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف شهرداری جمع آوری زباله و نخاله است که نمی‌تواند در هر مکانی دفن شود گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با افرادی که با سلامت، بهداشت و امور بیمارستانی همکاری لازم ندارند، برخورد کند. ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجتبی علوی‌مقدم پیش از ظهر امروز در کارگروه پسماند خراسان جنوبی اظهار داشت: پسماند یک اصل اساسی است که نمی‌شود نادیده گرفته شود و سلامت مردم امری مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنها کمیسیون که با سلامت جان، روح و جسم مردم سروکار دارد کارگروه پسماند است افزود: باید در یک ماه آینده اعضای کمیته گزارش مکتوب به کار گروه پسماند ارائه دهند در غیر این صورت با صراحت به مقامات قضایی صحبت خواهد شد.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اعضای کمیته پسماند باید سلامت مردم برایشان امری مهم باشد چون سلامت جامعه امروز در کشاورزی، دام و مواد پزشکی است و استان خراسان جنوبی در برخی موارد پزشکی بسیار عقب است.

علوی‌مقدم افزود: نباید در هر مکانی زباله دفن شود و شهرداری به خاطر اینکه ایمنی مردم دنبال شود باید نسبت به دفن زباله حساسیت و دغدغه بیشتری داشته باشد و هر یک از اعضای کارگروه که نسبت به وظایف خود کوتاهی کند مواخذه خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری زیباسازی، جمع‌آوری زباله، تأمین ایمنی مردم در زمینه آتش‌نشانی و سلامت غذایی است و توقع ما از شهرداری این است که این نکات را دنبال کند چون بیماری سالک و بیماری‌های پوستی مربوط به نخاله‌ها ساختمانی و زباله است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت ما سلامت غذایی است و دستگاه‌های نظارتی باید به جد وارد کار شوند و همه موظف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هستند و هرکسی که فعالیت در امور پزشکی و بیمارستانی دارد باید از برنامه‌ها و نکات دانشگاه علوم پزرشکی تبعیت کند.

علوی‌مقدم با گلایه از عدم حضور شهردار بیرجند در کارگروه پسماند اظهار داشت: یعنی سلامت مردم برای شهردار امری مهم نبوده که مأموریت کاری را بر این جلسه ترجیح داده‌اند؟ ما هرچه تلاش داریم همکاری کنیم اما انگار شورای شهر و شهردار با این عدم حضورها کار را جدی نمی‌گیرند و قطعاً شهردار باید در جلسه بعدی علت عدم حضور خود را توضیح دهد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود برخی از مطب‌های شخصی و پزشکان طب سنتی همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی ندارند گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید به جد با افرادی که در زمینه بهداشتی، بیمارستانی و سلامت کار می‌کنند و همکاری خوبی ندارند، برخورد کند.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: معاونت بهداشت استان توانست ۸۲ درصد جامعه هدف این طرح را تحت پوشش قرار داده و فشار خون و قند خون آنها را پایش کند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که پوشش ۷۰ درصدی در ابتدای اجرای طرح برای استان پیش بینی شده بود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربیاز نظر تعداد رتبه دهم کشوری بعد از چند دانشگاه مادر را کسب کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته ۱۷ پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز جامع سلامت جهت ارائه خدمات سطح یک بهداشتی اضافه شد.

ولی زاد گفت: همچنین در سال گذشته ۹ مرکز خدمات جامع سلامت به شبانه روزی ارتقا پیدا کردند .

وی با اشاره به انتخاب نقده از استان آذربایجان غربی به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری افزود: در این خصوص نیز موفقیت های خوبی در این شهرستان حاصل شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین چهار مرکز سراج برای رفع مشکلات روان در شهرهای ارومیه، ماکو، مهاباد و میاندوآب راه اندازی شد که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روان جامعه نگر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: رتبه برتر در رویداد جوانی جمعیت در کشور توسط این دانشگاه در سال گذشته کسب شد و تربیت کنشگران جمعیت برای اولین بار در کشور در معاونت بهداشتی استان اجرا شد.

ولی زاد گفت: ۱۱ نفر از اساتید هیات علمی این دانشگاه از نظر استناد مقالات، جزو دانشمندان برتر ۲ درصد استنادی دنیا در سال گذشته قرار گرفتند و این نسبت به سال پیش ازآن ۲ برابر شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از نظر رتبه تایمز در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بعد از تبریز که در بازه ۵۰۱ تا ۶۰۰ دارای رتبه اول است، به اتفاق ۹ دانشگاه دیگر در بازه ۶۰۱ تا ۸۰۰ رتبه دوم را دارد که با توجه به این امر، جزو ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی برتر از نظر رتبه بندی تایمز هستیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با ۴۳۰ نفر هیات علمی نزدیک به پنج هزار دانشجو دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: انتخاب دانشگاه به عنوان همکار برتر ثبت تروما در کشور در سایه فعالیت همکاران در رجیستری ثبت تروما از دیگر افتخارات کسب شده در سال گذشته است .

 

دیگر خبرها

  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد