Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزنامه اسپانيايي در آستانه ديدار تيم ملي فوتبال ايران و اسپانيا پخش ديدار تيم ملي فوتبال ايران و مراکش در مناطق زلزله زده را منعکس کرده است.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، اقدام تحسين برانگيز برخي هم وطنان مان در پخش بازي ايران و مراکش در جام جهاني روسيه براي کودکان و خانواده‌هاي زلزله زده کرمانشاهي از ديد نشريه مطرح آ اس اسپانيا دور نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تيم ملي کشورمان پس از کسب پيروزي بسيار شيرين مقابل مراکش، روز چهارشنبه در دومين ديدار به مصاف اسپانيا خواهد رفت. نشريات مطرح اسپانيايي از چند روز پيش به بررسي اخبار و حواشي موجود پيرامون تيم ملي پرداخته‌اند. به جز شور و اشتياقي که ما نسبت به تيم ملي داريم، اتفاقاتي از جمله حضور بانوان در ورزشگاه‌ براي تماشاي بازي‌هاي ايران نيز در نشريات خارجي بازتاب پيدا کرده است.
نشريه آ اس در آستانه بازي اسپانيا مقابل ايران به کار تحسين برانگيز برخي هم وطنانمان در پخش بازي ايران و مراکش براي زلزله زدگان کرمانشاه پرداخته است. کودکان و خانواده‌هايي که از 7 ماه پيش تاکنون درگير زلزله و پيامدهايش بودند، به لطف برخي هم وطنان و با استفاده از باتري ماشين توانستند ديدار تاريخي ايران و مراکش را ببينند. اتفاقي که انتظار مي‌رود در دو بازي بعدي هم رخ بدهد و هم وطنان زلزله زده‌مان دو ديدارمان مقابل دو غول فوتبال دنيا را هم زنده تماشا کنند.
فوتبال لبخند را در اين روزها به مناطق محروم و کم بضاعت ايران بازگردانده است. يکي از اين مناطق استان کرمانشاه است که در غرب ايران و 525 کيلومتري تهران واقع است. در 12 نوامبر سال گذشته در شهر 45 هزار نفري سرپل ذهاب (يکي از شهرهاي استان) زلزله‌اي به بزرگي 7.3 ريشتر آمد. اين زلزله در نزديکي مرز ايران و عراق رخ داد. در اين حادثه بيش از 600 نفر جان خود را از دست دادند و بيش از 9 هزار نفر مجروح شدند. اين زلزله بيش‌ترين قرباني را در سال 2017 داشت.
219 روز از اين حادثه طبيعي گذشته است اما شرايط سر پل ذهاب هنوز خوب نيست. بازسازي خانه‌ها با وجود کمک‌هاي جهاني به کندي پيش مي‌رود. روابط خيلي سخت است و بيشتر مردم هنوز در کانکس‌ها زندگي مي‌کنند. گاهي اوقات حتي پيدا کردن آب نيز به يک چالش بزرگ در روز تبديل مي‌شود. با اين حال 15 ژوئن (25 خردادماه) شادترين روز کرمانشاهي‌ها در هفت‌ماه اخير بود. تيم‌ ‌ملي کشورشان در اين روز بازي داشت. ايراني‌ها دوست داشتند به هر نحوي شده است تيم‌ ‌ملي‌شان جام جهاني 2018 را با شکست برابر مراکش شروع نکنند. در برخي از محل‌ها مانند تصوير اين گزارش کرمانشاهي‌ها براي تماشاي بازي تلويزيون خود را با باتري ماشين روشن نگه داشته بودند. خانواده‌ها گرد هم جمع شده بودند تا اين بازي را دنبال کنند. هر روشي براي کسب پيروزي ارزشمند بود و در آن لحظه براي هيچ يک از سر پل ذهابي‌ها شرايطي کنوني‌شان مهم نبود.
پيروزي تاريخي ايران در جام جهاني (دومين پيروزي ايران پس از شکست آمريکا در جام جهاني 1998 فرانسه) باعث شد که جهان شور و هيجان ايرانيان را در رابطه با فوتبال ببينند. اين برد باعث شد براي لحظه‌اي مردم ايران تمام مشکلات خود را فراموش کنند و شادي به فقيرترين مناطق نيز برسد.
ايرانيان در طول سال فوتبال اروپا به خصوص لاليگا و ليگ برتر را دنبال مي‌کنند اما اکنون شاهد صدرنشيني کشورشان هستند و روياي جام جهاني هنوز برايشان زنده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روزنامه آ اس کرمانشاه جام جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران در بازی حساس هفته بیست و چهارم به مصاف تراکتور رفت. این بازی برای کسب سهمیه تراکتور و بقای نساجی اهمیت زیادی داشت که در نهایت نساجی در خانه خود حریف پرستاره را شکست داد.

ساکت الهامی در این مسابقه تا سوت پایان بازی آرام و قرار نداشت و خوب می‌دانست که حتی تساوی هم چندان درد نساجی را دوا نمی‌کند.

در نهایت شاگردان ساکت الهامی با تک گل منصور باقری از روی نقطه پنالتی پیروز شدند تا سرمربی این تیم به شدت مورد تشویق قرار بگیرد.

الهامی با فریاد و مشت‌های گره کرده خوشحالی کرد و نمی‌توانست میان تشویق‌های زیاد هواداران احساساتش را بروز ندهد.

????عکس: معین نادری

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره تظاهرات در مراکش برای حمایت از فلسطین
  • رقیبان سیتی به دنبال جذب هالند جدید
  • مرادمند: خدا را شکر این سیلی را الان خوردیم
  • دلیل جالب شادی بعد از گل بازیکن شمس‌آذر
  • شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی
  • مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت (عکس)
  • احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی
  • فوری: احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی
  • سپاهان 0-0 ذوب آهن؛ گزارش زنده
  • غیبت ۵ بازیکن نساجی برابر تراکتور