Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علیرضا شیخ‌عطار قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه  با اشاره به نامه تعدادی از فعالان سیاسی کشورمان با موضوع پیشنهاد مذاکره مستقیم میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا گفت: در این موقعیت خاص و پس از خروج آمریکا از برجام، این نهایت آرزوی آمریکایی‌ها است که ایران به مذاکره مستقیم با آن‌ها بنشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی با اشاره به دیدار دوجانبه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور اظهار داشت: بنا بر تحلیل عده‌ای از کارشناسان این دیدار و تفاهماتی که در آن صورت گرفت موفقیت چندانی برای آمریکا محسوب نمی‌شود، چرا که اساسا هدف آمریکا از صورت دادن این ملاقات گرفتن امتیاز از کره شمالی نبود، بلکه بنابر نظر این عده از کارشناسان هدف ارسال پیام به ایران و تشویق به تن دادن به گفت‌وگوی مستقیم بود.

قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه گفت: پیام احتمالی که بنابر گمانه‌زنی‌ها از سوی آمریکا از طریق دیدار مستقیم میان ترامپ و کیم جونگ اون ارسال شده است صرفاً و منحصر به دولت ایران نیست، بلکه مخاطب آن نخبگان سیاسی نیز می‌تواند باشد تا به زعم خود بتواند از طریق اثرگذاری این نخبگان دولت ایران را ترغیب به گفتگو با آمریکا کند.

وی ادامه داد: همانند دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی هدف آمریکا از گفتگو با ایران نیز گرفتن امتیاز نیست، بلکه صرفاً می‌خواهد ایران را پای میز مذاکره دوجانبه بیاورد تا اعتبار ایران را در منطقه و جهان کاهش داد.

شیخ‌عطار در توضیح گفت: در صورتی که آمریکا به هدف خود در نشاندن ایران پای میز مذاکره دوجانبه برسد بازیگران منطقه‌ای به این نتیجه می‌رسند جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو محوری محور مقاومت از آرمان‌های خود کوتاه آمده است و همین اثر مورد انتظار آمریکا را از گفتگو‌های مستقیم با ایران را می‌گذارد.

وی افزود: در این صورت خیلی هم مهم نیست که ایران در گفتگو‌های مستقیم با آمریکا امتیاز بدهد یا نه؛ بلکه همین که تصویر ایران در منطقه و در میان مردم کشور‌های مسلمان تغییر کند برای آمریکا کافی است؛ همانطور که هدف آمریکا از گفتگو با کره شمالی هم اخذ امتیاز نبود با این تفاوت که کره شمالی قدرت تاثیرگذاری در جهان نیست، اما ایران چنین قدرتی دارد.

قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه گفت: در این موقعیت زمانی، پای میز مذاکره مستقیم با آمریکا رفتن همان مقصودی است که آمریکا به‌دنبال آن است که آن تغییر تصویر نظام جمهوری اسلامی ایران در اذهان ملت‌ها است؛ همان تصویری که بزرگترین ثروت ما محسوب می‌شود و حتی در میان مخالفان جمهوری اسلامی نیز ما را به آن می‌شناسند.

روز شنبه ۲۶ خرداد در بعضی پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبری اعلام شد که بیش از ۱۰۰ فعال سیاسی و مدنی ایران طی نامه‌ای به مسئولان عالی‌رتبه، با اشاره به آنچه «وضعیت ناامن و پر خطر منطقه پیرامون ایران و نیز بحران‌های مختلف و متراکم در داخل» عنوان کردند، خواستار حل مشکل «تنش با آمریکا» شده‌اند.

در بخشی از نامه با اشاره به آنچه از دست رفتن فرصت مناسب گفتگو با دولت باراک اوباما شده است، از مسئولان نظام درخواست شده است «با یک تصمیم ملی شجاعانه اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا است تا قدمی در راه حل مشکلات و اختلافات برداشته شود».

در میان نام امضاکنندگان این نامه، اسامی غلامحسین کرباسچی، احمد منتظری، ابوالفضل بازرگان، جمیله کدیور، صدیقه وسمقی، رضا علیجانی، حسین کروبی، عیسی سحرخیز و محمدصادق جوادی حصار وجود دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ترامپ کره شمالی امریکا اون وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت