Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:55:42 GMT

انجام محاسبات شبه اکچوئری برای اولین بار در بیمه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۰۰۱۵

انجام محاسبات شبه اکچوئری برای اولین بار در بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامرضا نصیری از انجام محاسبات شبه اکچوئری در راستای تحلیل تعادل منابع و مصارف برای اولین بار در این سازمان خبر داد و گفت: این گزارش مبنای اتفاقات خوبی در سازمان خواهد بود به نحوی که بودجه ریزی تخصیص منابع درآمدی سازمان، مبانی پیگیری تخصیص متوازن و اصلاح فرآیندها تا مرحله رسیدگی به اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که آیا به درست انجام شده" یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به گزارش محاسبات شبه اکچوئری اشاره کرد و افزود: این گزارش که برای اولین بار در سازمان بیمه سلامت تهیه شده است شامل تحلیل جمعیت‌ به تفکیک صندوق‌ها و روند افزایش هزینه‌ها در مقایسه با درآمدها است و نتایج بسیار جالبی داشته است.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران طی سالهای اخیر همواره با زیان انباشته مواجه بوده است که ناشی از انجام مصارف بیش از درآمدهای سازمان و از محل ردیف‌های بودجه و واریزی بیمه گزاران به وجود آمده است. سازمان بیمه سلامت یک شرکت دولتی است به این معنا که قوانین دولت و قانون تجارت بر این سازمان حاکم است لذا وقتی می گوییم زیان انباشته یعنی بیشتر از درآمد خود هزینه کرده که بخش اعظم آن مربوط به حوزه درمان است.

نصیری گفت: محاسبات اکچوئری به این مطلب می پردازد که جمعیت بیمه شده سازمان چه هرم سنی دارد و به چه سمتی از نظر سنی حرکت می‌کند. از آنجایی که سازمان تعهدات بلند مدت دارد می‌توان نام این محاسبات را شبه اکچوئری گذاشت یعنی تحلیلی در منابع و مصارف سازمان که از سال ۹۰ تاکنون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: براساس این محاسبات تحلیل جامعی انجام شد به نحوی که جمعیت صندوق‌ها، افزایش درآمد و هزینه مورد بررسی قرار گرفت و در آخر اینکه اگر با همین روش پیش رویم تا سال ۹۹ با چه میزان زیان انباشته مواجه می‌شویم. طبق قانون تجارت هر شرکتی ۵۰ درصد سرمایه اش زیان ده باشد، مشمول ورشکستگی می شود و این در حالی است که سازمان بیمه خدمات درمانی با  زیان‌انباشته‌ای معادل ۲۵۸ برابر سرمایه ثبت شده‌اش روبرو بوده است.

سرپرست دفتر امور مجامع و شرکت‌های سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت طی چند سال گذشته بیش از درآمد خود هزینه کرده و این مشکل همواره به سال‌های بعد موکول شده است.

نصیری گفت: سازمان بیمه سلامت همیشه به این موضوع متهم بوده که نتوانسته به درستی مدیریت هزینه داشته باشد. اگر درآمد و هزینه این سازمان به درستی احصاء و مدیریت شود می‌توان امیدوار بود سازمان با اصلاح فرآیند بودجه‌ریزی، مدیریت هزینه و بهبود روش‌ها قادر به مدیریت نقدینگی بوده و معضل زیان انباشته را مرتفع کند.

کد خبر 4323980 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت مراکز درمانی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ترافیک پلیس راهور راهپیمایی روز قدس عید سعید فطر سرهنگ نادر رحمانی بیمه سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی محمد علی افشانی سازمان محیط زیست محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟