Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس فدراسيون بسکتبال گفت: برخي در فضاي مجازي مي‌گويند ما منابع مالي نداريم و اين در حالي است که اعزام‌ها تا امروز بدون دغدغه مالي بوده است. البته اسپانسرهاي بزرگي براي تغيير مي‌خواهيم تا از روزمرگي نجات پيدا کنيم.
به گزارش خيبرگزاري فارس و به نقل از فدراسيون بسکتبال،‌ در جلسه‌اي که امروز با حضور روساي هيات‌هاي استاني و البته رامين احمدي طباطبايي رييس فدراسيون بسکتبال و فريده شجاعي نايب رييس امور بانوان فدراسيون برگزار شد برنامه‌هاي مختلف بسکتبال مورد بحث و بررسي قرار گرفت اما بيش از هر چيزي بر روي نحوه برگزاري رقابت‌هاي قهرماني کشور تاکيد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طباطبايي در ابتداي جلسه با روساي هيات‌هاي استان‌ها اظهار داشت: «در کميته‌هاي مختلف فدراسيون بايد همه چيز به گونه‌اي تدوين شود که پاسخگوي نياز به جامعه بسکتبال باشد. هر کميته بايد آيين نامه خودش را داشته باشد. بر حسب شرايط روز بايد آيين نامه را تغيير بدهيم و علاوه بر آن با فدراسيون جهاني بسکتبال (فيبا) نيز همراه باشيم.»
رييس فدراسيون بسکتبال با تاکيد بر سر و سامان دادن به بسکتبال سه نفره عنوان کرد: «رقابت هاي بسکتبال سه نفره بايد نظم و ترتيب داشته باشد.»
طباطبايي افزود: «از بهمن ماه سال 96 تصميم به تغيير جا گرفتيم. ما در فدراسيون قبلي براي همه کميته‌ها يک اتاق داشتيم اما اکنون در محل جديد فدراسيون آزادي( ورزشگاه آزادي) 10 اتاق جداگانه در اختيار داريم.»
وي در ادامه گفت: «تا يکي دو ماه ديگر استقرار به صورت کامل انجام مي‌شود چون هنوز برخي از بخش‌هاي فدراسيون همانند بخش مالي در ورزشگاه شهيد کشوري استقرار دارد.»
رييس فدراسيون بسکتبال اضافه کرد: «خوابگاه‌هاي بسکتبال زيبنده جامعه بسکتبال ما نيست. مي خواهيم خوابگاه هتل مانندي را طراحي کنيم. اينها کارهاي زيرساختي است که بايد در 40 سال اخير انجام مي شد. »
طباطبايي يادآور شد: «در سالن بسکتبال آزادي تيم‌هاي مختلف ملي در رده‌هاي سني تمرين مي کنند، اين تيم ها سواي بازيکنان بسکتبال سه نفره و تيم هاي بانوان هستند. در اين پنج ماهي که اينجا هستيم چهار ماه پشت سر هم در اينجا اردو برگزار شده است. ما بايد شرايطي را مهيا کنيم تا تيم‌ها را به استان‌ها بفرستيم. بايد از اين طريق تحرکي را از طريق اردوها و تيم‌ها در استان‌ها ايجاد کنيم.»
وي درباره اعزام‌هاي تيم‌هاي ملي بسکتبال به رقابت‌هاي بين المللي گفت: «در چهار ماه ماه اخير هشت اعزام داشتيم. کمتر فدراسيوني پيدا مي‌شود که اين تعداد اعزام داشته باشد. البته کم لطفي برخي در فضاي مجازي بحث‌هايي مثل اين را به وجود مي‌آورد که ما منابع مالي نداريم اين در حالي است که اعزام‌ها تا امروز بدون دغدغه مالي بوده است. البته ما اسپانسرهاي بزرگي براي تغيير مي‌خواهيم تا از روزمرگي نجات پيدا کنيم.»
رييس فدراسيون بسکتبال در رابطه با ميزباني رويدادهاي بين المللي نيز تصريح کرد: «کسب ميزباني رقابت‌هاي بين المللي اهميت زيادي براي ما دارد. ما اکنون ميزباني نوجوانان غرب آسيا را در اختيار گرفته ايم، اين رقابت‌ها در مهد بسکتبال يعني گرگان برگزار مي شود.»
طباطبايي با اشاره به بودجه بيست و هفت صدم درصدي که به هيات هاي بسکتبال استان‌ها اختصاص مي‌يابد گفت: «به صورت دقيق نمي‌دانيم چه مقدار بودجه به فدراسيون بسکتبال تخصيص يافته است، اما به هيات‌هاي بسکتبال استان بيست و هفت صدم درصد بودجه تعلق مي‌گيرد. روساي هيات‌ها هر يک بايد از مديران کل مربوط ورزش استان ها اين بودجه را طلب کنند. برخي از استان‌ها تا 100 ميليون تومان هم بودجه گرفته‌اند. »
رييس فدراسيون بسکتبال با اشاره به پيشرفت داوران سطح کشور نيز گفت: «براي بازي‌هاي آسيايي داوراني از ايران انتخاب شده اند که افتخار بزرگي براي ماست. از اين پس شاهد حضور داوران بين المللي بيشتري در سطح رقابت‌هاي آسيايي و جهاني خواهيم بود.»
وي با تاکيد دوباره بر پيشرفت بسکتبال سه نفره گفت: «ما رويکرد جديدي در بسکتبال کشور داريم، مي‌خواهيم بسکتبال سه نفره را توسعه بدهيم. رقابت هاي بسکتبال سه نفره بسيار ساده و کم هزينه است و با کمترين اعتبارات رقابت‌ها را برگزار مي‌کنيم. ما براي اوقات فراغت بسکتبال سه نفره را به آموزش و پرورش اختصاص داده‌ايم. »
طباطبايي با اشاره به نقش مهم کميته آموزش و مربيان فدراسيون بسکتبال که رياست آن را رحيمي بر عهده دارد گفت: «براي آموزش مربيان و داوران نياز به همکاري بيشتر هيئت ها داريم تا اين بخش فعال تر از گذشته بشود. ما بايد به خصوص بخش استعداديابي را فعال کنيم. ساليانه 1200 بازيکن استعداديابي مي شوند و حداقل 120 نفر از اين تعداد به طور جدي در بسکتبال کشور فعال خواهند شد و در مناطق هشت گانه بسکتبال را حرفه اي ادامه مي دهند. استعداديابي بسکتبال ما سازمان دهي شده نيست.»
رييس فدراسيون بسکتبال خاطرنشان کرد: «سامانه ملي بسکتبال فعال شده است و عضوگيري مي‌کند. هدف اين سامانه ايجاد بانک اطلاعاتي است. ديگر براي ثبت نام رقابت هاي قهرماني کشور نياز به حضور فيزيکي نداريم و ثبت نام انجام مي‌شود. سالانه براي کارت‌ها هزينه زيادي را متقبل مي شويم اما اکنون با خريد دستگاهي 14 ميليوني تمام اين هزينه ها صرفه جويي شده است.
انتهاي پيام/س

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: شب گذشته تماسی مبنی بر مفقود شدن ۲ مرد ۵۹ ساله و ۳۶ ساله که به قصد کوهنوردی به ارتفاعات شهرستان بام و صفی‌آباد رفته بودند، به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی انجام شده و با استفاده از تجهیزات به روز مکان‌یابی سریعاً پنج نفر از نجاتگران در قالب تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان اسفراین به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: با وجود اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر وضعیت فرد مفقودی وجود نداشت با تلاش و جستجوی پنج ساعته در تاریکی شب ۲ نفر مفقودی پیدا و به محل امن منتقل شدند.

کد خبر 6095538

دیگر خبرها

  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • پیروزی مهم و دلچسب شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • امره جان: به هر قیمتی می خواهیم به ومبلی برویم
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم