Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@11:54:39 GMT

ایران مالک کشتی‌های صیادی صنعتی چینی در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۰۱۱۸

ایران مالک کشتی‌های صیادی صنعتی چینی در خلیج فارس

تین‌نیوز | 

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس، گفت: به عنوان نماینده مردم مناطق ساحلی موضوع صید صنعتی توسط چینی‌ها که در فضای رسانه‌‌ای گاها منتشر می‌شود را به ضرس قاطع رد می‌کنم و چنین موضوع صحت ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مارین نیوز، ناصر شریفی اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم مناطق ساحلی موضوع صید صنعتی توسط چینی‌ها که در فضای رسانه‌‌ای گاها منتشر می‌ شود را به ضرس قاطع رد می‌کنم و چنین موضوع صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سه نوع شناور داریم که نوع اول تحت عنوان قایق‌ های صیادی در عمق 20 تا 30 متر و نوع دوم تا عمق 100 متر صید می‌کنند که لنج صیادی هستند، اهم مردم از این دو نوع تیپ شناور استفاده می‌کنند، گفت: در 40 سال گذشته برای صید در عمق بیش از 200 متر تکنولوژی وجود نداشته و نزدیک به 5 سال است که از این تکنولوژی استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مالکیت شناورهای صنعتی خریداری شده صد در صد ایرانی است، ادامه داد: برخی از افراد این شناورها را اجاره می‌کنند و طبق ضوابط سازمان بنادر با پرچم جمهوری اسلامی صید می‌ کند، هیچ منع و موردی در این زمینه وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمار گرفته شده از سازمان شیلات ایران بین 15 تا 20 ترالر داریم که آنها نیز قدیمی هستند ، تصریح کرد: اگر صید به روش ترال خارج از محدوده تعیین شده انجام شود با خاطیان برخورد جدی صورت می‌ گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای روشن شدن موضوع صید غیر مجاز توسط چینی‌ ها از معان صید سازمان شیلات دعوت شد و 4 روز به حوزه انتخابیه رفتیم، در تمامی بنادر صیادی حضور پیدا کردیم و با صیادان صحبت‌ هایی را به صورت رو در رو داشتیم، ادامه داد: کسی اعلام و تایید نکرد که توسط چینی‌ ها صید صنعتی صورت می‌ گیرد.

شریفی  با تاکید بر اینکه این موضوع که چینی‌ ها در حوزه سرزمینی ما صید صنعتی غیر مجاز انجام می‌ دهند صحت ندارد، عنوان کرد: همه شناورها که در عمق بیش از 200 متر صید می‌کنند توسط سازمان شیلات به سیستم ماهواره‌ ای متصل شده‌ اند تا در صورت ورود و صید در اعماق کمتر با آنها برخورد شود.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ناصر شریفی شناور چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» در آستانه روز ملی خلیج فارس توسط بنیاد ایران‌شناسی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در تالار شهید سلیمانی این بنیاد برگزار می‌شود.

سمینار مذکور با حضور محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی، سیده راضیه یاسینی معاون پژوهشی این مجموعه، محمدرضا باقری سفیر سابق ایران در ترکیه، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در امارات، رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان، سید مهدی میرابوطالبی سفیر سابق ایران در فرانسه و سید محمدحسین ملائک سفیر سابق ایران در جمهوری چین همراه است.

منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس؛ همگرایی‌ها و واگرایی‌ها، بلوک غرب و بازبینی بازی بزرگ جدید در خلیج‌فارس، جایگاه خلیج‌فارس در ژئواستراتژی روسیه نوین و راهبرد چین در خلیج‌فارس؛ تاجر موازنه‌گر در این سمینار بررسی می‌شوند.

سمینار تخصصی «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» روز یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار شهید سلیمانی بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088357 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!