Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@10:17:35 GMT

جزئیات پرداخت وام اشتغال روستایی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۰۲۱۳

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی توسط موسسات عامل خبر داد و گفت: مشکل وثیقه متقاضیان وام اشتغال روستایی از طریق صندوق‌های ضمانت برطرف خواهد شد. ناطقان: عیسی منصوری در نشست گفت‌وگو محور اشتغال روستایی که در وزارت کار برگزار شد، گفت: آنچه که دغدغه دولت و قانون‌گذار بود، ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی و عشایری بود که در این راستا تلاش کردیم تا اولا دسترسی به منابع و تسهیلات بانکی را برای متقاضیان آسان کنیم و دوم به توسعه اشتغال که لزوما از طریق دریافت وام حاصل نمی‌شود کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای آنکه ساختار کشور آمادگی بیشتری برای توزیع منابع داشته باشد، سرعت عمل در توزیع منابع بیشتر شده و با وجود تعطیلات متعدد در طول سال، تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سوی صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک کشاورزی به عنوان موسسات عامل پرداخت شده است.
وی گفت: معادل ۶۲۰۰ میلیارد تومان نیز در کمیته‌های فنی تصویب و به موسسات عامل ارسال شده و تعداد قابل توجهی طرح به دستگاه‌های اجرایی توسط متقاضیان ارائه شده است که از این میزان ۲۱ هزار طرح به کمیته‌های فنی ارسال شده است.
معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره‌ی مشکل وثیقه متقاضیان وام روستایی نیز گفت: یکی از مسائلی که برای ما جدی است، روستاییانی هستند که برای دسترسی به تسهیلات با مشکل وثیقه ضمانت مواجه هستند و برای این منظور از طریق صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و صندوق ضمانت، سرمایه‌های کوچک به ایجاد ضمانت برای متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی اقدام کردیم.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این نشست از پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در پنج ماه اخیر خبر داد.
حجت‌اله مهدیان اظهار کرد: مطابق بخشنامه وزیر کار، سقف اختیارات پرداخت تسهیلات در استان‌ها را تا شش میلیارد تومان به مدیران شبکه استانی تفویض کردیم، پرونده‌ها برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به ارجاع به تهران ندارند.
مهدیان ادامه داد: از مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومانی که برای این طرح پیش بینی شده سهم بانک توسعه تعاون ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.
منبع: ایسنا

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته از اعتبارات تبصره ۱۸ در راستای ایجاد اشتغال و جهش تولید در سطح استان ۳۷۶ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص و به بانک‌ها معرفی کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی حیرانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جلسه کارگروه بسیج سازندگی شهرستان نقده با اشاره به اینکه این کارگروه در سطح استان به ریاست استاندار و ماهانه با معاونین برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ((جهش تولید با مشارکت مردم)) سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در قالب دو قرارگاه اقتصاد مقاومتی و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی ابلاغ مأموریت شده است.

وی افزود: طی سال گذشته از اعتبارات تبصره ۱۸ در راستای ایجاد اشتغال و جهش تولید در سطح استان ۳۷۶ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص و به بانک‌ها معرفی کردیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: همچنین ۸۵۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌آفرین مردم پایه در تمامی شهرستان‌های استان ایجاد شده است.

حیرانی از عدم محدودیت قیر رایگان در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: هر شهرستانی پیشقدم باشد می‌تواند بیشترین مقدار را جذب کند که به ازای هر کیلومتر ۴۵ تن قیر تخصیص داده می‌شود.

وی یادآور شد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هم با اولویت تأمین آب شرب روستایی و شهری، ساخت مدارس و راه‌های روستایی و مسکن روستایی در راستای رفع محرومیت از چهره مناطق محروم اقدام می‌کند.

کد خبر 745240

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند