Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر کشورمان در ایروان با آرتسوک میناسیان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، ‌در این دیدار طرفین راه‌های همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل دو کشور، لزوم روان‌سازی عملیات گمرکات و رفع موانع گمرکی، تسریع در تصویب موافقتنامه تعرفه ترجیحی میان ایران و ارمنستان با اتحادیه اوراسیا و ضرورت فعال‌سازی مناطق آزاد مغری و ارس میان دو کشور مورد مذاکره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مذاکره در مورد راه‌های فعال‌سازی وزارتخانه‌های دو کشور در بخش‌های توسعه گردشگری، کشاورزی، صنعت حلال از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو بین سفیر کشورمان و وزیر اقتصاد ارمنستان بود.

سیدکاظم سجادی سفیر کشورمان در این دیدار همچنین با اشاره به آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور فعال در بازار ارمنستان، ورود ایران به اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسب برای گسترش روابط دوجانبه و منطقه‌ای ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد که با فعال شدن مناطق آزاد مغری و ارس، روابط همه‌جانبه دو کشور دوست و همسایه بیش از پیش گسترش یابد.

همچنین آرتسوک میناسیان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به سطح عالی روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد: در دوره حضورش در این سمت روباط دو کشور را ارتقا داده و تلاش کند تمامی توافقات صورت گرفته در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور اجرایی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایران و ارمنستان مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید