Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، بسیاری از ما عادت داریم روزانه برخی کلمات، اصطلاحات و یا حتی عبارات را در گوگل ترجمه کنیم. این روش را می توان یکی از عادی ترین روش ها برای راه انداختن امور روزمره دانست. 

با این وجود مترجم گوگل در همه موارد نیز دقیق عمل نمی کند و بارها و بارها ثابت شده که در نهایت یک مترجم قوی از نوع انسانی، از هوش مصنوعی مترجم گوگل حاذق تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع نیز باعث شده که یک ماجرای  عجیب در مرز ایالات متحده و مکزیک رخ دهد.

حدود 2 سال پیش و در روز  دوازدهم  مارس 2015، پلیس شهر فرگوسن در ایالت میسوری به یک ماشین دستور توقف داد. سرنشینان این خودرو افرادی مکزیکی تبار بودند که به نظر می رسید اساسا قادر به سخن گفتن به زبان انگلیسی نیستند.

راننده این خودرو "عمر کروز زامورا" و یک مهاجر مکزیکی تبار بود که ویزای قانونی داشت. پلیس با دیدن مدارک وی ابتدا نسبت به هیچ موضوعی مشکلی نداشت. اما سعی کرد از طریق "گوگل ترنسلیت" نصب شده روی خودروی پلیس با وی مکالمه کند. 

نیروی پلیس برای بازرسی خودرو از طریق گوگل ترنسلیت از زامورا سوال کرد و او نیز پاسخ مثبت داد. اما با بررسی خودرو، نیروهای پلیس، 14 پوند کوکائین و متامفتامین یافتند. سپس طبق روال عادی، مهاجران دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

تا این جای پرونده همه چیز عادی به نظر می رسد و شاید تصور کنید، چنین ماجرایی اساسا عجیب نیست. اما به نظر می رسد مترجم گوگل یک خرابکاری بزرگ در پرونده داشته که بهانه ای جدی را در اختیار متهم ها گذاشته است.

بگذارید به ابتدای ماجرا برگردیم . پلیس از طریق مترجم گوگل به مکزیکی ها می گوید می خواهم خودرو را بازرسی کنم و آنان هم می گویند بله. اما در حقیقت مترجم گوگل اشتباه کرده و به مکزیکی ها گفته "باید به عقب برگردید " و البته که آنان هم گفته اند بله. 

اکنون متهم ها مدعی شده اند، اطلاعی از قوانین نداشته اند و در حال همکاری با پلیس بوده اند. چرا که تصمیم داشتند به فرمان پلیس خودروی پر از مواد را به عقب(مکزیک) باز گردانند. اما پلیس بدون مجوز قانونی خودروی آن ها را رصد کرده است. 

اگرچه در نهایت حق با پلیس است. اما همین بهانه می تواند روند پرونده را تا حدی به نفع این متهمان زرنگ تغییر دهد. 

بر همین اساس است که مقام های قضایی به پلیس فدرال هشدار داده اند برای پیشگیری از تکرار چنین ماجراهایی از مترجم گوگل به عنوان یک منبع موثق استفاده نکنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایالات متحده رسانه گوگل مکزیک هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!