Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، طی روزهای اخیر ماده 90 برنامه ششم توسعه باعث اعتراض تعدادی از داوطلبان آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کشور شده است.

اما این ماده قانونی چیست که با اجرایی شدن آن از امسال اعتراضاتی را دربر داشته است.

طبق ماده 70 قانون «جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» مصوب مجلس شورای اسلامی که در دوم بهمن ماه 1391 به تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده، وزارت علوم موظف است 20 درصد از سهمیه‌ داوطلبان کنکور را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند، کسب حداقل 70 درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی الزامی و این میزان در خصوص رشته‌های پزشکی 80 درصد حدنصاب شرایط علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، طبق ماده 47 قانون «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در چهارم اسفندماه سال 1393 به تصویب مجلس شورای اسلامی و در ششم اسفند همان سال به تایید شورای نگهبان رسیده است «ماده 70 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره آن» اصلاح شد و براساس این اصلاحیه  20 درصد سهمیه ورود ایثارگران به 25 درصد افزایش یافت و حدنصاب آخرین فرد پذیرفته‌شده ایثارگر برای وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم‌، تحقیقات و فناوری 70 درصد تعیین شد.

این قانون در 14 اسفند 1395 تغییراتی کرد و بر اساس آن، سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبان در جبهه به 30 درصد افزایش می یابد.

همچنین در صورتی که سهمیه 25 درصد ایثارگران تکمیل نشود، دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25 درصد ایثارگران را مازاد بر 5 درصد مذکور به جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

این جریان سبب اعتراض تعدادی از داوطلبان شد به طوری که اجرای این قانون را بی عدالتی بدانند، از سوی دیگر عده‌ای نیز تاکید دارند که این بی عدالتی نیست و این افراد برای حفظ کشور و امنیت مردم جان خود و عزیزان خود را فدا کرده‌اند.

خبرگزاری فارس با توجه به رسالتی که برعهده دارد، پیگیر این موضوع می‌شود تا به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محوطه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج توسط کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی رهروان ولایت این واحد دانشگاهی به همت حوزه معاونت فرهنگی و با حضور دانشجویان به مناسبت هفته زمین پاک محوطه بیرونی دانشگاه پاکسازی شد.

این برنامه به منظور فرهنگ سازی درباره جلوگیری ازآلودگی محیط زیست با حضور دانشگاهیان به مناسبت هفته زمین پاک از درب ورودی دانشگاه، در محوطه بیرونی دانشگاه و ورودی شهرکهنوج آغاز و پس از جمع آوری زباله‌ها، پایان یافت.

در این برنامه جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و کارکنان محیط زیست شهرستان کهنوج به منظور مشارکت در حفظ محیط زیست، زباله‌های تجدید ناپذیر را به منظور امحای مناسب در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

عبدالله یزدی رئیس انشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و همچنین آشتی با طبیعت است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح‌ها، الگوسازی مناسبی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و حفظ آن در جامعه شکل گیرد و شاهد روزی باشیم که محیط شهری و زیستمان عاری از هرگونه زباله و آلودگی باشد.

به گزارش آنا، هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط زیست و انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان بود که امیدواریم در جامعه دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست