Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اجرای تفاهم نامه مسجد و مدرسه، اجرای حکم قصاص راننده اتوبوس خیابان پاسداران، دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب، آخرین بازسازی ها در مناطق زلزله زده غرب کشور از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۸ خرداد ۹۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رسانه های رژیم صهیونیستی می گویند نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران خود را به بلندی های جولان نزدیک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوراسلام پست گزارش داده است: نیروهای که از سوی ایران حمایت می شوند با تعویض لباس های خود به سوی بلندی های جولان در حرکت هستند. گفته می شود این نیروها ۵۰۰ تن عنوان شده اند.

 

پیش از این رسانه های صهیونیستی ادعا کرده بودند این رژیم تمامی مواضع جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه به عنوان تهدیدی برای امنیت خود می پندارد و به سوی آنها حمله خواهد کرد. مثلث مرگ نامی است که رسانه های صهیونیستی به این عملیات اختصاص داده اند که متشکل از نیروهای حزب الله‌، ارتش سوریه و نیروهای ایرانی است. این عملیات آنطور که گفته می شود اولین اقدام بزرگ پس از رمضان ۲۰۱۸ است که در جنوب سوریه طرح ریزی شده است.

 

 

اجرای تفاهم نامه مسجد و مدرسه/ درهای مساجد به روی مدارس باز شود

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان در مورد تفاهم نامه این وزارتخانه با مرکز امور رسیدگی به مساجد تحت عنوان مسجد و مدرسه توضیح داد: سیاست آموزش و پرورش استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی در کشور است. اگر این ظرفیت ها همگرا نباشد آموزش و پرورش نمی تواند نیازهای نسل آینده را برطرف کند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مورد حوزه مساجد، حسینیه ها و مراکز مذهبی امکانات بسیار خوبی از حیث فیزیکی و نیروی انسانی در کشور وجود دارد، افزود: ما از این جهت به دلیل پیشینه قوی تمدن اسلامی می توانیم بهره ببریم.

 

بطحایی با اعلام این خبر که همکاری های خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مساجد آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه هایی در این زمینه ها امضا شده و نیاز دارد مسئولان مساجد و حسینیه ها با درک عمیق از این تفاهم نامه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

 

تعیین مکان برای تجمعات مردمی حل کننده مطالبات کشور نیست

مجتبی شاکری، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران و دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به تعیین محل‌هایی برای برگزاری تجمعات در تهران از سوی هیات وزیران به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: اگر ما بخواهیم شرایط را برای بیان اظهارنظرها و بیان سوال منطقی کسانی که نسبت به موضوعاتی پرسش دارند؛ فراهم کنیم راه های گوناگونی وجود دارد مانند جلساتی که دانشجویان و اساتید با رهبر انقلاب برگزار می کنند که پرسش و پاسخ هایی مطرح می شود، این راه را می توانند روسای قوا و حتی رییس جمهور نیز اجرا کنند و مسایل حوزه خود را با اقشار گوناگونی که می توانند کمک کنند یا مشارکت داشته باشند، مطرح کنند. به نظر می رسد این راه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

 

دستگاه ها هرچه سریعتر نسبت به صدور احکام جدید برای افزایش و واریز حقوق اقدام کنند

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در توئیتر خود نوشت: همانگونه که در نشست خبری گفتم بر اساس توافق سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل، اعتبارات موردنیاز برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با احتساب افزایش مصوب سال ۹۷، تأمین و تخصیص یافته است اما واریز حقوق بجز تأمین بودجه نیازمند صدور احکام حقوقی جدید از جانب دستگاه‌هاست.

 

وی در این مطلب یادآور شده است: من در نشست خبری هم از همه دستگاه‌ها خواستم که هر چه سریعتر نسبت به صدور احکام جدید اقدام کنند.

 

 

اجرای حکم قصاص راننده اتوبوس خیابان پاسداران

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: ثلاث باباجانی در تاریخ 1396/11/30 و در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت مامورین ناجا، آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شده بود. نامبرده در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده است.

 

با انجام تحقیقات در دادسرای ویژه جنایی تهران و صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه‌ نهم دادگاه کیفری یک تهران ارجاع و متهم به همراه وکیل تعیینی خود در جلسه دادگاه حضور یافت. دادگاه طی دادنامه‌ی مورخ 1396/12/28متهم را از بابت سه فقره قتل عمدی به سه بار قصاص نفس محکوم نمود و فرجام‌خواهی محکوم‌علیه طی دادنامه‌ی مورخ 1397/2/3 صادره از شعبه‌ی 39 دیوان عالی کشور مردود شناخته شد. متعاقباً با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رییس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ 1397/3/28 اجرا شد.

 

چهارشنبه؛ دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۲۹ خرداد با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند. این دیدار پیش از ظهر روز چهارشنبه برگزار می‌شود و بر همین اساس جلسه علنی مجلس در روز چهارشنبه تا حدود ساعت 10 برگزار خواهد شد. 

 

 

تعدادی از زلزله زدگان هنوز کمک های معیشتی دریافت نکرده اند/برخی از زلزله زدگان همچنان در چادر زندگی می کنند

فرهاد تجری، نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مورد آخرین بازسازی ها در مناطق زلزله زده غرب کشور به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: در حال حاضر بخشی از زلزله زدگان همچنان در چادر هستند، بخشی نیز در کانکس هستند و تعدادی نیز که تمکن مالی داشتند منزلی یا آپارتمانی را اجاره کردند.

 

وی اظهار داشت: شرایط اسکان دایم برای زلزله زدگان هنوز فراهم نشده است چرا که بخش زیادی از زلزله زدگان همچنان در چادر بسر می برند البته پول کانکس در اختیار این افراد قرار گرفته است و شاید احساس کرده اند شرایط کانکس برای آنها مناسب نیست و تشخیص دادند که در چادر بمانند تا مسکنی برای خود تهیه کنند. هزینه مصالح و ساخت و ساز بسیار گران است و همین موضوع مردم مناطق زلزله زده را برای تامین مسکن آزار داده است و تمکن مالی آنها با پول یک کانکس قطعا بهبود نمی یابد که آنها بخواهند به فکر مسکن دایم باشند.

 

حتی سایت وزارت هم هک شده باشد قاچاقچیان خودرو قابل شناسایی هستند

آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان گفت: باید وارد کننده و افراد واسطه مورد بازخواست قرار گیرند و تصمیمات خاص قانونی نسبت به آن گرفته شود. این هک یک ذی نفعی داشته و او توانسته از این اقدام غیر قانونی انتفاع ببرد و باید پاسخگو باشد لذا لازم است که پیگیری قضایی انجام شود.

 

خالقی با اظهار این که امکان تنظیم بازار خودرو در صورت پیگیری قضایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ثبت سفارش و ورود گمرکی کالا مباحث جداگانه ای است و از زمان ثبت سفارش تا ورود خودرو به کشور  مدتی طول می کشد و اگر در مرحله ثبت سفارش سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده باشد باید جلوی ورود گمرکی ۵ هزار خودرو را می گرفتند.

 

 

 

فرصت یک ماه احزاب پس از اعلام کمیسیون ماده ۱۰ برای اعتراض

بهرام سرمست، رییس کمیسیون ماده 10 احزاب در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد پنجمین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: یکی از دستور جلساتی که در این جلسه داشتیم در مورد دستورالعمل نحوه تخصیص اعتبارات کمک و یارانه به احزاب موضوع ماده 17 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بود. دبیرخانه کمیسیون دستورالعملی را تهیه کرد. این دستورالعمل در 10 ماده و 12 تبصره به کمیسیون ارایه شد و مشتمل بر شاخص‌هایی است که در تخصیص یارانه به احزاب می‌تواند ملاک عمل برای امتیازدهی به احزاب باشد.

 

وی ادامه داد: این شاخص‌ها چون شاخص‌های پیشنهادی است فعلا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به نتیجه نرسیده است و به دلیل طولانی بودن بحث ادامه موضوع به جلسات آتی موکول شده که انشاءالله با همفکری و بحث‌های کارشناسی دستورالعمل را تهیه می‌کنیم تا در خصوص تخصیص یارانه‌ها هدفمندی لازم را داشته باشد و در بحث حمایت از احزاب که خود را با قانون جدید تطبیق دادند، موثر و مفید باشد.

 

 

سودجویان اقتصادی آماده برخورد قاطع مالیاتی باشند

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در جلسه ساماندهی بازار و بررسی نوسانات اخیر در قیمت برخی کالاهای مورد نیاز مردم که روز دوشنبه و با حضور مسوولین دستگاههای ذیربط تشکیل شد، افزود: در حالی که دولت تمام خدمات و ارز مورد نیاز کالاهای مورد نیاز را تأمین می‌کند، نباید هزینه سودجویی عده‌ای را مصرف‌کننده بپردازند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه "مبنای افزایش قیمت کالاها و خدمات نباید فراتر از نرخ تورم باشد"، تصریح کرد: پذیرفتنی نیست که افرادی از دولت ارز 4200 تومانی بگیرند و با سودجویی در بازار با  قیمت بالا و اجحاف به مردم بفروشند.

روحانی "کنترل تولید، توزیع و قیمت کالاهایی که روزمره مورد نیاز مردم است" را محور اصلی فعالیت دستگاههای مرتبط دولتی و عمومی اعلام کرد و گفت: عرضه کالا توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان باید با سرعت مطلوب صورت گیرد و همه عوامل تأخیر در ترخیص و عرضه برطرف شود.

رئیس جمهور هدف اصلی دولت در حمایت از بخش تولید را رفاه و آرامش جامعه دانست و افزود: رشد پایدار بخش تولید در گرو این است که با سود متعارف بازار خود را گسترش دهد.

 

برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب تا دو ماه آینده

محمدجواد محمدی نوری، عضو شورای مرکزی خانه احزاب، دبیر جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب در دو ماه آینده خبر داد و گفت: همایش ملی خانه احزاب که هفتم تیرماه برگزار می‌شود با حضور رؤسای قوا (رییس مجلس و رییس قوه قضاییه)، دادستان کل کشور و معاون اول رییس‌جمهور برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در همایش ملی احزاب دغدغه‌های احزاب بیان می‌شود. ما تلاش کردیم در این همایش شاهد حضور اساتید دانشگاهی در حوزه مباحث سیاسی باشیم و هیچ‌گاه خودنگری نکرده‌ایم. اتکای ما به اندیشه‌های خوب و جامعه علمی کشور است و از نخبگان و اساتید دانشگاهی در این همایش دعوت شده است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دولت مساجد نماز عید فطر مسجد مقام معظم رهبری عید فطر احزاب کانون های مساجد جام جهانی فوتبال سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار اسماعیل هنیه و هیات همراه با رهبر انقلاب

تابناک _ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها