Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:30:25 GMT

بیانیه دولت سوئیس درباره سفر روحانی به این کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۱۵۵۵

بیانیه دولت سوئیس درباره سفر روحانی به این کشور

دولت سوئیس ضمن اعلام سفر رییس‌جمهور ایران به این کشور در بیانیه‌ای تصریح کرد: سفر حسن روحانی به سوئیس فرصتی را برای رایزنی درباره نقشه راه تقویت روابط دو کشور فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سوئیس اینفو، دولت سوئیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حسن روحانی رییس‌جمهور ایران قرار است روزهای دوم و سوم ژوئیه به سوئیس سفر کند و در شهر زوریخ مورد استقبال رییس‌جمهور این کشور قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: اولین دیدار در برن برگزار خواهد شد و در آن وزیران امور خارجه سوئیس و ایران یعنی ایگنازیو کاسیس و محمدجواد ظریف نیز حضور خواهند داشت. همچنین گفت‌وگوهای رسمی روز سوم ژوئیه انجام خواهد شد که در آن رییس‌جمهور، وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر دارایی سوئیس شرکت خواهند کرد.

دولت سوئیس در ادامه اعلام کرد که یکسری توافقات و اعلامیه‌ها قرار است در جریان این دیدارها امضا شود و به علاوه توافق هسته‌ای با ایران و وضعیت کنونی خاورمیانه نیز مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام دولت سوئیس، موضوع دیگری که در دستور کار قرار دارد، رایزنی درباره چگونگی تعمیق روابط دوجانبه میان تهران و برن پس از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم‌ها علیه این کشور است.

وزارت امور خارجه سوئیس اعلام کرد: ایران برای این کشور به لحاظ سیاسی و اقتصادی یک شریک مهم محسوب می‌شود.

دو کشور اواخر ماه فوریه ۲۰۱۶ زمانی که رییس‌جمهور سوئیس به تهران سفر کرده بود، یک نقشه راه برای تقویت روابط دوجانبه امضا کردند که بنا بر اعلام وزارت امور خارجه سوئیس، انگیزه‌ای برای آغاز یا ازسرگیری گفت‌وگوهای منظم در زمینه اقتصادی و مالی، حقوق بشر و عدالت،‌ ایمنی هسته‌ای و مهاجرت به شمار می‌آید.

وزارت امور خارجه سوئیس همچنین تاکید کرد که سفر رییس‌جمهور ایران فرصتی برای گفت‌وگو درباره گام‌های بعدی به منظور اجرای این نقشه راه فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایران و سوییس برجام سفر روحاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد

به گزارش خبرآنلاین «مرکز تخصصی دولت فدرال سوئیس در امور سیاست اقتصادی» (SECO) روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور پس از لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه برخی افراد در روسیه و روشن شدن منشا مالی آنها، دارایی‌های مسکو به ارزش ۲۹۰ میلیون فرانک سوئیس را در سال ۲۰۲۳ آزاد کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد: پس از این اقدام دولت سوئیس، مجموع دارایی های مسدود شده روسیه در این کشور به ۱۵۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۶۵ میلیون دلار) کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که تاکنون ۲۸۰ میلیارد دلار از دارایی های مسکو در خارج از این کشور مسدود شده است.

بر اساس گزارش یادشده، پنج تا ۶ میلیارد دلار از این دارایی‌ها در آمریکا و نزدیک به ۲۲۴ میلیارد دلار آن در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898663

دیگر خبرها

  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود