Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@10:44:15 GMT

مرگ تدریجی صنعت نساجی آران وبیدگل + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۱۹۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل شرکت تعاونی فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل در جمع تعدادی ازصاحبان صنایع شهرستان گفت: با تصمیم جدید ارزی دولت شمارش معکوس برای مرگ تدریجی صنعت نساجی آران وبیدگل آغاز و صنعت فرش ماشینی محکوم به مرگ می‌شود.

مهدی نوروزپور با اشاره به پیگیری مشکلات ایجادشده و بحران رکود تولید در شرکت‌های فرش ماشینی در آران و بیدگل پس از چالش تبدیل ارز گفت: مکاتبات و نامه ‌نگاری‌هایی متعددی به دفتر صنایع پوشاک و نساجی و انجمن نساجی فرستادیم، ولی نامه‌ها فقط به مراکز و نهادهای دیگر ارجاع داده‌ شد و تدبیر خاصی اندیشیده ‌نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر مشکلات موجود حاصل از تصمیم ارزی دولت به‌ویژه در واردات و تولید فرش گفت: قبل از تبدیل ارز شرکت‌های فرش ماشینی و حتی ریسنده‌ها شیفت کامل کاری بدون یک رینگ تعطیلی فعالیت داشتند ولی اکنون با قطع ورود نخ، همه صنف تولید فرش در کاشان و آران و بیدگل ۵۰ درصد تولیدات خود را کاهش دادند.

نوروزپور  افزود: از 83میلیون مترمربع فرش ماشینی که سالانه در کشور تولید می شود سهم آران و بیدگل  45میلیون مترمربع است.

 وی همچنین مشکلات خرید نخ از داخل و خارج کشور را یادآور شد و گفت: تعرفه بالای ۱۵ درصدی گمرک، دو درصد کارمزد و هزینه ۹ درصد ارزش‌افزوده، گرانی مواد اولیه و افزایش قیمت آن به‌ویژه در داخل در مقایسه با قبل از مسئله تبدیل ارز از چالش های اصلی برای تولید کنندگان فرش ماشینی است.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل  اضافه کرد: اختلاف قیمت داخلی نخ، ریشه در بهره‌وری و مدیریت پایین شرکت‌های ریسندگی و مسیری که دولتی‌ها برای آن‌ها فراهم می‌کنند، دارد.

نوروزپور گفت: شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل به‌عنوان نماینده بیش از ۵۰۰ شرکت تولیدکننده فرش ماشینی و هزاران کارگر شاغل در این شرکت‌ها، درخواست کارشناسی و بازنگری در تعرفه گمرکی واردات نخ آکریلیک و تصحیح تعرفه حداقل برای نخ‌های ظریف را دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما آران و بیدگل فرش ماشینی تولید ملی صادرات صنعت نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، از ساعاتی پیش بارش‌های پراکنده در قسمت‌هایی از کاشان و آران‌وبیدگل شدت گرفته است.بارش شدید باران سبب راه افتادن سیلاب در معابر و خیابان‌ها و همچنین طغیان رودخانه‌های فصلی در سطح شهر و روستاهای اطراف شده است. تاکنون ویران شدن چند منزل مسکونی و تخریب جاده‌ها و معابر شهری و روستایی توسط این باراش‌های سیل‌آسا و جاری شدن سیل گزارش‌ شده است.

با توجه به جریان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی منطقه کاشان و آران‌وبیدگل از همشهریان تقاضا می‌شود تا از هرگونه توقف در مسیر رودخانه‌ها و مسیرهای سیلاب‌ها و همچنین حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 846730 منبع: فارس برچسب‌ها سيل خبر مهم كاشان آبگرفتگی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست