Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@06:49:25 GMT

زیباترین و معروف ترین مکانهای دیدنی ماسوله

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۲۱۲۱

زیباترین و معروف ترین مکانهای دیدنی ماسوله

مکان‌های دیدنی ماسوله، ماسوله، دهکده‌ای مه‌آلود و پر از خانه‌های خوش‌رنگ است که بر روی هم ساخته شده‌اند و با کمک یکدیگر خود را به آسمان رسانده‌اند. در ۲۶ کیلومتری جنوب‌غربی فومن و در ۶۵ کیلومتری جنوب‌غربی رشت در استان گیلان، در میان جاده‌ای مه گرفته، روستایی پلکانی به نام ماسوله جای گرفته است.

در ایران روستا‌های پلکانی معدودی وجود دارند که ماسوله گیلان یکی از آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسوله، دهکده‌ای مه‌آلود و پر از خانه‌های خوش‌رنگ است که روی هم ساخته شده‌اند و با کمک یکدیگر خود را به آسمان رسانده‌اند. وقتی قدم بر کوچه پس کوچه‌های پله پله روستا می‌گذارید که بیشتر اوقات غرق در مه هستند، محو این خانه‌های زرد‌رنگ و تماشایی با گلدان‌های شمعدانی می‌شوید که در همه این خانه‌ها وجود دارند.



هرساله توریست‌های بی‌شماری از سرتاسر جهان راهی این روستای پلکانی می‌شوند تا از جاذبه‌های فوق‌العاده آن دیدن کنند. با ما همراه باشید تا شما را با این دیدنی‌های مسحور‌کننده آشنا کنیم.

بازار ماسوله

بازار ماسوله قلب تپنده روستا محسوب می‌شود. این بازار دیدنی با دیگر بازار‌های روستا‌های دیگر ایران تفاوت دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به این دهکده پلکانی افتاد حتما به دیدن این بازار جذاب و تماشایی بروید. در این بازار هم می‌توانید خرید کنید، هم از دیدن مغازه‌ها لذت ببرید.

  موزه مردم شناسی  
در میان کوچه پس کوچه‌های روستا، موزه‌ای به نام موزه مردم‌شناسی قرار گرفته که در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده و تاریخ ماسوله و مردمانش را در خود گنجانده است. موزه در سه بخش، به نمایش مجموعه‌ای از اشیا فرهنگی از قبیل: کوزه‌ها، جام‌ها، کفش‌های سنتی، پول‌های قدیمی، چینه‌های گلی، کتیبه، انواع داس، گهواره و خیلی اشیا دیگر روستا پرداخته است.


آبشار کوشم


ماسوله از آبشار‌ها و چشمه‌های فراوانی برخوردار است که دیدن تک تک آن‌ها خالی از لطف نیست. یکی از این آبشار‌ها که با نام کوشم شناخته می‌شود از روستا دسترسی آسانی دارد و با یک پیاده‌روی سبک یک‌ساعته با شیبی ملایم می‌توانید به‌راحتی به دیدن آن بروید.. از دیگر آبشار‌های ماسوله می‌توان به آبشار ماسوله رودخان و آبشار خرم‌بو اشاره کرد.

پارک جنگلی ماسوله


پارک جنگلی ماسوله یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی شمال کشور و حتی خاورمیانه است. تنوع گیاهان این پارک بسیار است و درختانی، چون راش، توسکا، ممرز، درخت آزاد و فندق و همچنین گیاهان دارویی و علفی نیز در آن دیده می‌شوند.

امام زاده عون بن محمد


ماسوله علاوه بر جا‌های دیدنی و تاریخی، اماکن زیارتی نیز دارد. امام‌زاده عون‌بن‌محمد از جمله این بنا‌های زیارتی است که به قرن دوم یا سوم هجری تعلق دارد؛ بقعه‌ای هشت ضلعی که کتیبه کنده‌کاری شده روی سنگ قبر آن متعلق به سال ۹۶۹ هجری‌قمری است.


آبشار لار چشمه


پیش از روستای ماسوله در کنار جاده فومن آبشار زیبای چشمه لار قرار گرفته که از جاذبه‌های دیدنی و پرطرفدار شمال ایران است. این آبشار زیبا در میان نقطه‌ای با جنگل‌های انبوه و سرسبز پوشانده شده و پدیده کم‌نظیری را به‌وجود آورده است.

ییلاق کوربار ماسوله


در آغوش کوه‌های جنگلی و سرسبز گیلان در دل دهکده پلکانی ماسوله، ییلاقی زیبا و تماشایی، چون تابلو‌های نقاشی جای گرفته که با نام ییلاق کوربار شناخته می‌شود.

قله شاه معلم


می‌توان گفت: ماسوله یکی از مقصد‌های پرطرفدار میان کوهنوردان است؛ زیرا دور تا دور آن را کوه‌های جذاب احاطه کرده‌اند. یکی از این کوه‌های محبوب میان کوهنوردان، قله شاه معلم است که دومین قله بلند گیلان به شمار می‌رود و از ارتفاعی بیش از ۳۰۵۰ متر دارد.   منبع: کجارو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه گردشگری ماسوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه سد دز، یکی از زیباترین دریاچه‌های خوزستان + فیلم

یکی از معروف‌ترین سدهای ایران، «سد دز» است که به‌عنوان نخستین سد بزرگ چندمنظوره بر رودخانه دز احداث شده است.

 این سد بتنی با ارتفاع ۲۰۳ متر در زمان ساخت خود، بلندترین سد ایران به شمار می‌رفت. سد و دریاچه زیبای دز با امکانات رفاهی و تفریحات آبی به یکی از جاذبه‌های دیدنی خوزستان و تفرجگاهی برای گردشگران تبدیل شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بهشتی گمشده در خراسان شمالی با کوچه آشتی کنان
  • (تصاویر) دیدنی‌های این روزهای بازار تهران
  • جلوه‌نمایی پایتخت نساجی ایران در روستای شکوفه‌های سیب
  • دریاچه سد دز، یکی از زیباترین دریاچه‌های خوزستان + فیلم
  • سفر نوروزی به سرزمین شگفتی‌ها + تصاویر
  • «گازُرخان» روستایی محصور با قلعه «الموت»
  • لحظه نادر سقوط یک شیر نر به داخل آبشار (فیلم)
  • طرح «روشنایی جاده بدون نیاز به هرگونه انرژی» مخترع گیلانی جایزه طلا گرفت
  • بسطام سیر روح آدمی بر روی ابرها/ اینجا مهد عرفان و تمدن است
  • سفر به منحصربه‌فردترین روستاهای پلکانی ایران