Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@14:11:36 GMT

۱.۴ میلیون فقره چک در اردیبهشت برگشت خورد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۲۶۹۲

۱.۴ میلیون فقره چک در اردیبهشت برگشت خورد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس آمارهای بانک مرکزی در اردیبهشت ماه ١٣٩٧، در کل کشور بیش از ۹.۹ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٧٩٤ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴۷.۷ درصد و ۷۰.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ٤٥٦ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

در این ماه ۵۳.۹ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده که به‌ ترتیب با ۳۶.۹ درصد، ۹.۴ درصد و ۷.۶ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۸.۱ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۷.۵ درصد)، اصفهان (۵.۵ درصد) و خراسان رضوی (۵.۱ درصد) مبادله شده که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

در اردیبهشت ماه ١٣٩٧، در کل کشور حدود ۸.۵ میلیون فقره چک بـه ارزشی حدود ٦٥٥ هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبـل از نظـر تعداد و مبلـغ بـه ترتیب ۴۷.۳ درصد و ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. بر این اساس در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۸۵.۶ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸۲.۵ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد.

بر پایه این گزارش، در اردیبهشت ماه ١٣٩٧ در استان تهران حدود ۳.۲ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٣٨٤ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد ۸۶.۳ درصد و از نظر ارزش ۸۴ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

همچنین در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (۸۸.۷ درصد)، یزد (۸۸.۳ درصد) و البرز (۸۷.۷ درصد) اختصاص یافته و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۷۴.۴ درصد)، کردستان (۷۷ درصد) و خراسان شمالی (۸۰.۳ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد گزارش، در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های بوشهر (۹۱.۱ درصد)، ایلام (۸۸.۹ درصد) و خوزسـتان (۸۶.۷ درصد) اختصاص یافته و استان‌های کردستان (۴۵.۶ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد (۷۲.۶ درصد) و خراسان شمالی (۷۲.۷ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در اردیبهشت ماه ١٣٩٧، در کل کشور بالغ بر ۱.۴ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بـر ١٣٩ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که نسبت بـه ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴۹.۶ درصد و ۵۵.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در استان تهران معادل ٥٠١ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٧٣ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. بر این اساس در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۱۴.۴ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۷.۵ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

این گزارش حاکی است، در ماه مورد گزارش، در استان تهران ۱۳.۷ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۶ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی بـه کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های کردسـتان (۵۴.۴ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد (۲۷.۴ درصد) و خراسان شمالی (۲۷.۳ درصد) اختصاص یافته و استان‌های بوشهر (۸.۹ درصد)، ایلام (۱۱.۱ درصد) و خوزستان (۱۳.۳ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شـده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فضای کسب و کار چک بانکی بانک مرکزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند