Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، اتاق بازرگانی انگلیس در آخرین گزارش خود پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ را کاهش داد.

در این گزارش آمده است: طی سال جاری انگلیس پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی طی ۱۰ سال گذشته را تجربه می‌کند. 

این اتاق بازرگانی پیش‌بینی کرده است انگلیس طی سال ۲۰۱۸ رشد ۱.۳ درصدی را تجربه خواهد کرد که نسبت به پیش‌بینی قبلی این مرکز یک دهم درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اتاق بازرگانی انگلیس همچنین پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را از ۱.۵ درصد به ۱.۴ درصد کاهش داد.

اتاق بازرگانی انگلیس در گزارش خود چشم‌انداز تاریکی را برای شاخص‌های خرید مصرف‌کننده، سرمایه‌گذاری تجاری و همچنین تجارت طی سال‌های آینده در این کشور پیش‌بینی کرده است. 

در گزارش اتاق بازرگانی آمده است سال‌های آینده برای فعالیت‌های اقتصادی در انگلیس به نوعی زمان آزمایش خواهد بود. چشم‌انداز نامطمئن درباره خروج از انگلیس از اتحادیه اروپا، افزایش نرخ بهره، نگرانی‌ها و کش‌وقوس اروپا و آمریکا در حوزه تجارت و افزایش احتمال بروز جنگ تجاری در کنار بالا رفتن قیمت نفت از جمله دلایل افت رشد اقتصادی انگلیس از سوی اتاق بازرگانی این کشور معرفی شده‌اند.

در این گزارش آمده است: در صورتی که رشد اقتصادی انگلیس به میزان پیش‌بینی‌شده برسد، کمترین میزان رشد اقتصادی از سال ۲۰۰۹ تاکنون خواهد بود. 

اتاق بازرگانی انگلیس در گزارش خود از دولت این کشور خواسته است تا حد ممکن تمرکز خود را بر اوضاع فعالیت‌های اقتصادی داخلی، کاهش عدم اطمینان موجود در برابر شرکت‌ها، اقدام برای مقابله با کمبود نیروی کار ماهر و همچنین بهبود آنتن‌دهی تلفن همراه معطوف کند؛ چراکه این مسائل به کاهش تولید منجر شده و شرکت‌های انگلیسی را عقب نگه می‌دارد.

آدام مارشال، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس می‌گوید: با گذشت یک دهه از بروز بحران‌های مالی در جهان در سال ۲۰۰۹، انگلیس هم‌اکنون با دور جدیدی از کاهش رشد اقتصادی ناشی از مشکلات بین‌المللی و افت شاخص‌های داخلی روبرو شده است. پیش‌بینی ما باید به نوعی زنگ خطری برای دولت انگلیس باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد