Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@11:24:05 GMT

واکنش‌ها به کمپين #گران_نمي‌خريم علي کريمي

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۳۴۸۱

واکنش‌ها به کمپين #گران_نمي‌خريم علي کريمي

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- علي کريمي، بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان، روز يکشنبه 27 خرداد ماه در اينستاگرام خود پستي را منتشر کرد که فضاي مجازي را تحت تاثير قرار داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، او در اين پست از مردم خواسته بود تا به مدت يک ماه اجناسي مانند ماشين يا طلا را که گران شده‌اند، خريداري نکنند تا دست دلال‌ها و دزدها از مملکت قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کريمي خواستار آن شده بود تا همه اين درخواست او را در صفحات شخصي خودشان منتشر کنند. پس از آن بود که بسياري از کاربران فضاي مجازي در اينستاگرام و توئيتر و کانال‌هاي تلگرامي اقدام به انتشار تصوير پست اينستاگرام او کردند.
** 100هزار تا 614 هزار بار ديده شدن در تلگرام
مطابق با داده‌کاوي‌هاي صورت گرفته، 11 هزار و 672 پست تلگرامي به انتشار پست اينستاگرامي علي کريمي پرداختند يا درباره آن مطلبي منتشر کردند؛ از جمله برخي کانالهاي بالاي 100 هزار عضو مثل گيزميز، کانال خبر فوري، کانال خبرهاي فوري/ مهم، مملکته، آپارات، کاف و ... و حتي صداي مردم. پست علي کريمي در کانال‌هاي مذکور حداقل 100هزار بار و حداکثر 614 هزار بار در روز گذشته ديده شد. همچينن کانال‌هاي هواداري باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس و کانال‌ سايت‌هاي عصر ايران، خبرآنلاين و انتخاب نيز اقدام به انتشار اين خبر نمودند؛ موضوعي که علاوه بر عمق نفوذ علي کريمي در ميان رسانه‌هاي مختلف نشان دهنده جذابيت پست اخير اوست که طيف وسيعي از رسانه‌ها با گرايش‌هاي مختلف را در بر گرفته است.
**سلبريتي در دفاع از سلبريتي
در اينستاگرام نيز پست علي کريمي در رابطه با تحريم خريد کالاهاي گران شده، با استقبال بسياري از کاربران اين شبکه اجتماعي مجازي مواجه شد و کاربران زيادي به انتشار درخواست علي کريمي اقدام کردند. در اين ميان برخي سلبريتي‌هاي ورزشي و هنري نيز با درخواست علي کريمي همراهي کردند:
مهدي رحمتي، وريا غفوري، مجتبي عابديني، ميلاد ميداوودي، آرش افشين، پيام صادقيان، مجتبي جباري، محمد نوازي، يعقوب کريمي، ميلاد زکي پور و ... از ورزشکاران و چهره‌هايي نظير نويد محمد زاده، مهتاب کرامتي، علي‌رام نورايي، آناهيتا نعمتي، امير جعفري، احسان خواجه اميري و بهنوش طباطبايي از بين هنرمندان. کمپين علي کريمي توسط مرتضي اشراقي و سيد احمد خميني از اعضاي بيت امام (ره) در اينستاگرام نيز مورد استقبال قرار گرفت.
**... توئيتري‌هاي منتقد!
اما در توئيتر واکنش به کمپين پيشنهادي علي کريمي متفاوت بود؛ اگرچه ديروز اين مساله به يکي از مهمترين موضوعات توئيتر فارسي تبديل شد و مطابق با داده‌کاوي‌هاي صورت گرفته، بيش از 8 هزار و 400 پست توئيتري در رابطه با اين موضوع منتشر شد. در اين ميان توئيت رضا حقيقت‌نژاد، روزنامه‌نگار مقيم خارج از کشور در حمايت از اقدام علي کريمي، با بيش از 5 هزار و 400 لايک، بيشترين لايک را داشت.
**کريمي يا طارمي؟ مساله اينست!
از جمله مسائلي که در روزهاي اخير در توئيتر محل مناقشه شده و با کمپين علي کريمي هم بي نسبت نيست، ماجراي درخواست يکي از کاربران توئيتر از فيفا براي اخراج مهدي طارمي از توئيتر به علت مواضع ضد صهيونيستي اين بازيکن ملي پوش فوتبال است. درخواست علي کريمي که خود از ملي پوشان سابق فوتبال کشورمان است، براي تحريم خريد محصولات گران شده، با اين مساله پيوند خورد و همين موضوع باعث شد تا کمپين علي کريمي که با عنوان #گران_نميخريم در توئيتر مورد استقبال واقع شده بود با هشتگ‌هايي نظير #BanTaremi و #TaremiNotAlone در دو طيف مقابل مقايسه شود. در اين ميان دو توئيت در ميان اکانت‌هاي مختلف بسيار بازنشر شد:
• يکي ميشه علي کريمي که پيراهني که توي شالکه ميپوشيد رو امضا کرد و براي مادر اشکان سهرابي (يکي از جان‌باختگان حوادث بعد از انتخابات 88) فرستاد و محبوبه مردمه، يکي هم مثل طارمي که مجيز {...} مي‌گه‌ و از نظر مردم يک پاچه‌خواره
طارمي رضازاده دنياي فوتباله...
#BanTaremi
• اوضاع جوريِ ک علي کريمي و مهدوي کيا چون حرف دل دشمن رو ميزنن،
اعتقادشون محترمه و طرفدار آزادي بيان ميشن..
اما انصاري و طارمي و همه کسايي ک پاي کشورشون وايستادن و از رهبرشون حمايت ميکنن بايد فحش بخورن و از جام جهاني اخراج بشن..

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از سیل کالپوش+ فیلم

شهردار رضوان آخرین جزئیات از سیلاب شب گذشته در کالپوش را بیان کرد. - اخبار استانها -

مجتبی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میامی، اظهار داشت: به دلیل صدور هشدار نارنجی، بارندگی‌های اخیر پیش بینی شده و آمادگی لازم برای مواجهه با آن وجود داشت.

وی با اشاره به تشکیل شدن ستاد مدیریت بحران شهر رضوان بر اساس اعلامیه‌ها خاطرنشان کرد: اما در اطلاعیه هواشناسی میزان بارندگی در منطقه چیزی در حدود 10 میلیمتر اعلام شد و میزان بارش‌ها بسیار بیش از پیش‌بینی اعلام شده بود. 

شهردار رضوان گفت: با توجه به حجم بالای بارش‌ها، دوباره سیلاب در شهر رضوان در مرکز بخش کالپوش شکل گرفت و وارد شهر شده و میدان امام رضا (ع) و خیابان امام رضا (ع) به عنوان معبر اصلی شهر رضوان، به صورت کامل پر از سیلاب و دوباره رسوبات و گل و لای وارد شهر شده و خساراتی به بار آورد. همچنین سیلاب مبلمان شهری و امکانات خدمت‌رسانی شهر رضوان را با خود برده است.

کریمی با اشاره به نجات سرنشینان یک خودروی گرفتاردر سیلاب عنوان کرد: سیلاب در حال بردن دو خودرو بود که یکی از این خودروها سرنشین هم داشت، اما با کمک نیروهای مردمی این خودروها و سرنشینان آن از سیلاب نجات پیدا کردند. 

شهردار رضوان با بیان اینکه در حال حاضر از شدت بارندگی کاسته شده، اما باران همچنان در حال نزول است، خاطرنشان کرد: اکنون حجم ورودی آب به شهر رضوان بسیار کاهش یافته است، اما روان‌آب همچنان در این شهر وجود دارد.در حال حاضر تردد در معابر با خودرو انجام می‌شود، اما تردد افراد پیاده بسیار دشوار است.

کریمی با بیان اینکه حجم خسارت به منطقه کالپوش بسیار کمتر از سیلاب گسترده سال گذشته است، گفت: اما سنگ‌های درشت و گل و لای در معابر این شهر وجود دارد. نیروهای شهرداری در آماده باش کامل قرار دارند و در حال برداشتن گل و لای و سنگ‌های بزرگ در معابر شهری هستند.

.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • شعرخوانی محمود کریمی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن کلمه خیانت (فیلم)
  • وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد
  • واکنش پیمان یوسفی به بازنشستگی جواد خیابانی (فیلم)
  • عکس | علی کریمی به مونیخ آلمان رفت
  • واکنش متفاوت یوسفی به بازنشستگی خیابانی (فیلم)
  • واکنش سپاهان به صحبت های رویانیان: گران ترین تیم تاریخ ایران در زمان شما بسته شد
  • آخرین جزئیات از سیل کالپوش+ فیلم
  • بازارچه صنایع‌دستی محلی در بروجرد افتتاح شد
  • افتتاح کمپین و بازارچه صنایع‌دستی محلی در بروجرد