Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از وی‌تری، محققان موفق به شناسایی نمونه‌هایی از ذرات متعلق به ستاره‌های دنباله دار از جو کره زمین شده‌اند که گرد و خاک و برخی قطعات آنها نیز به دوران اولیه شکل‌گیری منظومه شمسی باز می‌گردد.

ذرات یادشده در جو بیرونی کره زمین شناسایی شده‌اند و شناسایی آنها حاصل بررسی‌ها و آزمایشات آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی در آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایش‌ها تحت سرپرستی پژوهشگران دانشگاه هاوایی انجام شده است.

بررسی ترکیبات ذرات و گرد و خاک‌های یاد شده با استفاده از اشعه مادون قرمز و همین طور تجزیه و تحلیل شیمیایی آنها با استفاده از میکروسکوپ‌های الکترونی موجب دست یافتن به این نتایج شده است.

بر طبق این بررسی ذرات و مواد اولیه تشکیل دهنده منظومه شمسی به طور کامل مرکب از کربن، یخ و سیلیکات (آمورف) بوده‌اند. بخش عمده گرد و خاک مربوط به زمان شکل گیری منظومه شمسی امروزه از بین رفته و آنچه که امروزه باقی مانده حاصل محبوس شدن آن در بدنه شهاب سنگ های گوناگون بوده است.

پژوهشگران امیدوارند با تداوم این بررسی‌ها دریابند که چگونه این ذرات که برخی از آنها در مقیاس نانو هستند می‌توانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و توده‌های عظیمی را تشکیل دهند؛ بدون آنکه نیازی به گرمای زیاد و ذوب کردن آنها به منظور متصل کردن و چسباندنشان به یکدیگر باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: باستانی زمین کربن گرد و خاک منظومه شمسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان اصفهان بود. سرخ‌ها امیدوار بودند با پیروزی در این بازی با توجه به تساوی استقلال در تبریز به صدر جدول برسند.

امید عالیشاه، کاپیتان باتجربه پرسپولیس که در بازی با صنعت نفت مصدوم شده بود، در این مسابقه شرایط بازی پیدا کرد، اما این بار با دریافت کارت قرمز تا انتهای بازی در زمین نماند.

در دقیقه ۸۲ در شرایطی که عالیشاه مشغول بحث با دو بازیکن سپاهان بود، برایان دابو، هافبک سپاهان خود را به او رساند و با امید وارد درگیری فیزیکی شد. این اتفاق واکنش عالیشاه را به همراه داشت و با هل دادن دابو، او نقش بر زمین شد تا داور با کارت قرمز به سمت عالیشاه برود.

از ظرفی دیگر میلاد زکی‌پور و امید نورافکن نیز به این درگیری ملحق شدند تا درگیری سرخابی‌ها در دقایق پایانی ال‌کلاسیکو ایران تکمیل شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)
  • صلاح خودخواه‌ترین بازیکنی است که دیده‌ام!
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • نبوغ ستاره‌ اسپانیایی در خدمت مرد یونانی!
  • ستاره پی‌اس‌جی با گل دورتموند مصدوم شد! (عکس)
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند