Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل خمیسی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، افزود:  براساس آمار دریافتی، تعداد بیش از 6 هزار نو آموز پیش دبستانی در سال تحصیلی 98-97  در مدارس دولتی و غیر دولتی ثبت نام می شود.

وی بیان داشت: دوره پیش‌دبستانی یکی از دوره‌های مهم رسمی غیر اجباری کشور است و فرصتی،  برای رشد کودک در ابعاد مختلف مهارت‌های شناختی ، اجتماعی و شکوفایی ذهن نوآموزان است که بایداین دوره را به عنوان یک دوره ضروری قلمداد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمیسی عنوان کرد: تعداد 5 هزار و 200  نوآموز پیش دبستانی در سال تحصیلی 96- 97  در مدارس ناحیه 4 اهوازمشغول به تحصیل بودند.

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز در پایان گفت: ارائه راهنمایی های لازم وتمهید مقدمات لازم جهت جذب حداکثری نوآموزان این دوره توسط مدیران مدارس مورد انتظار است .

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجباری بودن سنجش برای نوآموزان پایه اول دبستان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس آموزش‌وپرورش استثنایی کرمان  اعلام کرد: آخرین زمان سنجش نوآموزان کلاس اول ابتدایی پایان اردیبهشت  امسال اعلام  و حدود ۲۰ درصد این افراد در استان هنوز در این سنجش نکرده‌اند.

 محمود بنی‌اسد افزود: از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی استان، حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها این زمان را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت گیری، در تاریخ مشخص شده به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش آموزان مراجعه کنند.

بنی اسد افزود: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به طوری که سنجشی که هرسال در تیر انجام می‌شد امسال از آذرماه انجام شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد موثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می شود .

 بگفته رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است اما خانواده‌ها می توانند برای سنجش فرزندان پیش دبستانی چهار و پنج ساله خود نیز اقدام کنند؛ علت آن است کودکانی که دارای بیماری‌ها، نارسایی‌ها و اختلالات جسمی هستند، طلایی ترین دوران درمان و جبران برای آن‌ها سنین یاد شده به حساب می آید.

بنی اسد با اشاره به اینکه سال‌های قبل در پایگاه‌ها از نیروهای آزاد استفاده می‌شد افزود: اکنون نیروهای متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز، سه تا پنج آموزگار استثنایی، یک نفر گفتار درمانگر، یک نفر کار درمانگر و یک نفر مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

وی انجام سنجش عشایر را از طریق پایگاه‌های سیار اعلام کرد که با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی کار سنجش نوآموزان عشایر را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان
  • اجباری بودن سنجش برای نوآموزان پایه اول دبستان