Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-شاباک ادامه داد: او همچنین فعالیت هایی را برای متصل کردن شهروندانی از اسرائیل و نیروهای اطلاعاتی ایران انجام داده است. یک وزیر سابق اسرائیل به ظن جاسوسی برای ایران بازداشت شد.

به نقل از رسانه های فلسطینی و اسرائیلی، سازمان امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) امروز دوشنبه اجازه داد خبر بازداشت وزیر سابق انرژی اسرائیل به ظن جاسوسی برای ایران علنی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازداشت حدود یک ماه قبل صورت گرفت.

به نوشته رسانه های اسرائیلی، سازمان شاباک "گونن سیگو" وزیر سابق و عضو سابق پارلمان (کنیست) را بازداشت و شبهه " کمک به دشمن به هنگام جنگ و جاسوسی علیه اسرائیل" را متوجه او کرده است.



در بیانیه شاباک آمده است که این فرد با مسوولان سازمان های اطلاعاتی ایران در تماس بوده و به آنها در فعالیت های ضداسرائیلی شان کمک کرده است.

در لایحه اتهامی این فرد او به جاسوسی، کمک به دشمن به هنگام جنگ و انتقال اطلاعات به دشمن متهم شده است.

این وزیر اسبق، در سال های اخیر در نیجریه ساکن بود و در ماه می گذشته وارد کشور گینه استوایی شد اما در این کشور بازداشت و به درخواست پلیس اسرائیل به تل آویو منتقل شد.
پلیس گینه استوایی به دلیل سوابق خلافکارانه اش مانع از ورود او به این کشور شده بود به محض ورود بازداشت و تحت بازجویی قرار می گیرد.

شاباک مدعی است که این وزیر سابق در سال 2012 با طرف های اطلاعاتی در سفارت ایران در نیجریه تماس گرفته و سپس دو مرتبه به ایران سفر و در ایران جلساتی را با مسوولان امنیتی ایران برگزار کرده بود.

شاباک افزود: پس از این او دیدارهایی را با مقامات اطلاعاتی ایران در هتل هایی در کشورهای مختلف جهان یا در خانه های در اختیار نیروهای امنیتی ایران برگزار کرد. به احتمال زیاد او تجهیزات و ابزارهای مورد استفاده در فعالیت های جاسوسی تحویل گرفته که تماس های سری او با ایرانی ها را ممکن می کرد.

شاباک ادامه داد: او همچنین فعالیت هایی را برای متصل کردن شهروندانی از اسرائیل و نیروهای اطلاعاتی ایران انجام داده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اسراییل بازداشت رویداد24 اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «کانال ۱۲» تلویزیون رژیم صهیونیستی، در اسرائیل این نگرانی وجود دارد که در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه علیه مقامات ارشد اسرائیل از جمله «بنیامین نتانیاهو» (نخست وزیر) حکم بازداشت بین المللی صادر شود.

«نتانیاهو» نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای او و دیگر مقامات اسرائیل به علت جنگ در غزه برگزار کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه اسرائیل با یک تهدید موجودیتی روبروست، خواستار اتحاد نیروهای داخلی برای مقابله با خطرات شد.

 

 

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر امنیت ملی اسرائیل به ادعای عملیات در ایران | عکس
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران
  • حرکت باورنکردنی کاپیتان سابق استقلال
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود/ حتی یک موشک ایران به نواتیم رهگیری نشد
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • سفیر سابق بریتانیا: چرت نگویید! سفارت ایران در دمشق فرقی با سفارت آمریکا و بریتانیا نداشته