Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@08:22:37 GMT

گیاه تصفیه کننده خون را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۶۶۶۷

خون مسئول حمل و نقل عناصر به سلول‌های بدن شما است و وظایف از جمله حمل مواد زائد حاصله از متابولیسم سلولی به دستگاه‌های دفع، انتقال ترکیبات و مواد مترشحه از غدد داخلی به بافت‌های مربوطه، پخش حرارت به تمامی نقاط بدن، به طوری که گرمای بدن همیشه ثابت بماند و کمک به ایجاد ایمنی به منظور دفاع در برابر بیماری‌ها را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خون شما ممکن است بنا به دلایلی مانند فعالیت فیزیکی ناکافی، رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی، فقدان غذای سالم، و ... دچار سمیت شده و شما را در معرض خطراتی چون حمله قلبی و یا سرطان قرار دهد. با این حال راهکارهای مؤثری برای تمیز نگه داشتن خون و تصفیه آن وجود دارد از جمله مصرف ۷ غذای گیاهی:

سیر: مصرف منظم سیر به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر می‌شود. سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریان‌ها، بخصوص آئورت، شریان‌های عروق کرونر و مغز می‌شود؛ آن ‌هم با افزایش جریان خون به اندام‌های بدن. سیر غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است که منجر به خلاص شدن خون از سموم می‌شود و همچنین ریزش مو را نیز متوقف می‌کند.
 

قاصدک: قاصدک حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری است که دستگاه گوارش را از سموم پاک می‌کند و به درمان بیماری‌های کبد و حذف سموم خون نیز کمک می‌نماید. ساده‌ترین راه برای مصرف این گیاه در قالب جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن به‌صورت چای است. شما همچنین می‌توانید چای قاصدک را جایگزین قهوه کنید و روزی ۳ بار آن را بنوشید.

زردچوبه: در حالی که برای عطر و طعم دادن به مواد غذایی از آن استفاده می‌شود، دارای خواص شگفت انگیز دارویی نیز هست. یکی از ویژگی‌های اصلی زردچوبه، مبارزه با سرطان، کمک به آسیب‌های DNA و دفع التهاب مزمن است. علاوه بر این، زردچوبه از ابتلا به بیماری‌های قلبی و لخته‌های خون نیز جلوگیری می‌کند. مصرف زردچوبه، انباشت پلاک در شریان‌ها را متوقف کرده و منجر به کاهش کلسترول آل دی آل می‌شود.

ریحان: به کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت‌های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هرگونه سم مخفی از خون شناخته می‌شود.

گشنیز: اگر در بدن شما جیوه یا فلزات دیگری وجود دارد، حتماً گشنیز مصرف کنید. این گیاه نه تنها فلزات را از بدن شما دفع می‌کند، بلکه برای پاک‌سازی خون بسیار مفید است. همچنین گشنیز می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.

گزنه: گزنه حاوی آهن است و کم‌خونی را کاهش می‌دهد. گزنه برای تصفیه سریع خون و حذف توکسین های آن فوق‌العاده است. این گیاه ادرارآور بوده و برای تمیز کردن کلیه‌ها و کبد مؤثر عمل می‌کند.

آلوئه ورا: احتمالاً تصور می‌کنید که از آلوئه ورا صرفاً برای نرمی و لطافت پوست استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی‌های روزمره و همچنین پاکسازی بدن از توکسین ها یا همان سموم مفید است. آلوئه ورا باعث پاکسازی کبد و کلیه‌ها می‌شود. می‌توانید چای آلوئه ورا میل کنید. یک قاشق عصاره آلوورای خالص را در یک فنجان آب جوش دم کنید و سپس آن را صاف کرده و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند. بهتر است چند قطره لیموترش نیز به این چای بچکانید تا طعم آن بهتر و خواصش بیشتر شود.

تبیان

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمل و نقل رژیم غذایی سرطان مغز مو درمان چای قهوه مواد غذایی مشکلات فلزات پوست ابتلا به بیماری رژیم غذایی سرطان قهوه مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه درمانی و مفید شنگ

در ایران، گیاهی خودرو و بسیار مفید وجود دارد که هم اکنون در فصل رویش آن هستیم. این گیاه نه تنها در آشپزی کاربرد دارد بلکه به عنوان دارو نیز مصرف می‌شود.

به گزارش فرطب، «شنگ»، گیاهی خودرو و مفید از خانواده کاسنیان، از اردیبهشت تا تیر در مناطق کوهستانی ایلام ایران می‌روید. با فرا رسیدن بهار و پایان سرما، این گیاه خوراکی و دارویی سر از خاک بر می‌آورد.

شنگ که با نام‌های دیگری همچون آلاله شنگ، ریش بز خالدار، اشلنگ، یمنیه، قندرون، سنسفیل، تسلسفیل، اسپلنج، اسفلنج و یملیک شناخته می‌شود، به دلیل خواص بی‌شمارش، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله، به تفصیل به بررسی خواص و کاربرد‌های این گیاه پرداخته‌ایم.

خواص دارویی گیاه شنگ در طب سنتی

گیاه شنگ که در طب سنتی استفاده‌های فراوانی دارد، در درمان زخم‌های گوارشی و مشکلات ریوی مفید است. به دلیل داشتن خواص قابض، در درمان خونریزی‌های رحمی و دستگاه تنفسی و همچنین برخی انواع اسهال کاربرد دارد. پودر گل و ریشه شنگ برای تسریع در التیام زخم‌های چرکی و سوختگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، و ریشه آن برای سم‌زدایی بدن به کار می‌رود.

مصرف شنگ: خواص و کاربرد‌های آشپزی و درمانی

شنگ را می‌توان به شکل جوشانده استفاده کرد یا از برگ‌های آن برای ساخت ضماد به منظور درمان زخم‌ها بهره برد. ریشه این گیاه که خواص اصلی آن را داراست، به صورت دم‌کرده مصرف می‌شود، گرچه طعم تلخ آن ممکن است کمی ناخوشایند باشد. پزشکان طب سنتی، ریشه و برگ‌های خشک شده‌ی شنگ را پودر کرده و برای استفاده‌های خارجی با دیگر ترکیبات گیاهی مخلوط می‌کنند.

غذا‌های محلی ایران با استفاده از شنگ

آش شنگ به عنوان یک غذای سنتی ایرانی با سبزی کوهی شنگ تهیه می‌شود که شامل موادی، چون نخود، لوبیا چیتی، عدس، نمک، فلفل، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و سیر است و طعمی عالی دارد. شنگ همچنین به عنوان چاشنی در سالاد‌ها و سایر غذا‌ها استفاده می‌شود. شنگ‌پلو، که با تفت دادن شنگ خردشده با پیاز و گوشت قیمه و ادویه تهیه می‌شود، پس از آبکشی با برنج مخلوط و دم کشیده می‌شود، نمونه‌ای دیگر از غذای محلی پرطرفدار است.

جمع بندی

گیاه شنگ، با خواص دارویی و غذایی فراوان، یکی از گیاهان خودروی محبوب در طب سنتی ایران است. این گیاه در درمان زخم‌ها، مشکلات گوارشی و ریوی به کار می‌رود و همچنین به عنوان یک ماده غذایی مغذی در آشپزی سنتی ایران، به خصوص در تهیه آش و شنگ‌پلو، استفاده می‌شود. افزایش آگاهی نسبت به فواید این گیاه می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

دیگر خبرها

  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است