Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:19:56 GMT

روسیه: آتش بس در افغانستان نباید شامل داعش شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۶۷۲۳

روسیه: آتش بس در افغانستان نباید شامل داعش شود

مسکو - ایرنا - وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای با ابراز نگرانی از گسترش فعالیت داعش در افغانستان، اعلام کرد که آتش بس در این کشور نباید شامل حال اعضای داعش شود.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، در این بیانیه با استقبال از تمدید آتش بس از سوی رئیس جمهوری افغانستان که به مناسبت پایان ماه رمضان اعلام شده بود، ابراز امیدواری شده است: ابتکار جدید کابل تحرک جدید به توقف برادرکشی و جنگ در سرزمین جنگ زده افغانستان بدهد و به آغاز گفت و گوهای صلح و روند سازش ملی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، دولت افغانستان 14 خرداد ماه جاری در پاسخ به درخواست علمای افغانستان برای آتش بس، از 27 ماه مبارک رمضان تا پنج روز بعد از عید اعلام آتش بس یک طرفه به طالبان داد.
گروه طالبان نیز دو روز بعد از این اقدام دولت، خبر از پذیرش آتش بس در طول تعطیلات عید فطر (سه روز) داد.
جمعه گذشته در افغانستان عید بود و شنبه و یکشنبه آتش بس دو طرفه اجرا شد و گروه طالبان با توجه به این فرصت در شهرهای مهم افغانستان و استان های دیگر در مناطق تحت کنترل دولت وارد شد و از جمله در کابل، قندهار، هرات، زابل، غور، هلمند، ننگرهار و ارزگان با استقبال گرم مردم یا برخی از مقامات بلند پایه دولت مواجه شد.
اروپام*391* 1346*شبس*1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محو فلج اطفال در افغانستان

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریس‌الوزرای طالبان در یک نشست ویدیویی با رییس سازمان صحی جهان مدعی شد که این گروه بیماری فلج کودکان (پولیو) را در افغانستان محو کرده است.

ارگ طالبان با نشر بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در این نشست مسئول منطقه‌ای سازمان صحی جهان و قلندر عباد، وزیر صحت عامه این گروه هم حضور داشتند.

براساس ادعای حنفی، این گروه در بخش‌های مختلف از جمله امنیت، مبارزه با مواد مخدر، جمع‌آوری معتادین و محو فلج اطفال در افغانستان دست‌آوردهایی داشته است.

در بیانیه ارگ آمده است: «در پی واکسیناسیون های متواتر توسط تیم‌های فنی، بیماری فلج کودکان از تمام نقاط افغانستان پاک‌سازی شده است.»

این مقام طالبان خواستار همکاری سازمان صحی جهان در زمینه نصب لابراتوارهای مجهز، ایجاد کلینیک‌های صحی در مناطق دوردست، ارتقای ظرفیت مسلکی متخصصین بخش صحت و ایجاد یک شفاخانه مجهز برای تداوی بیماری سرطان در افغانستان شد.

در همین حال، تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان در این نشست تاکید کرد که این سازمان برای ادامه کار در افغانستان نیازمند همکاری طالبان است.

با این همه، حنان بلخی،‌ مسئول منطقه‌ای سازمان صحی جهان نیز از کمک این سازمان برای تقویت مراکز صحی، به‌ویژه لابراتوارهای تشخیص بیماری پولیو در افغانستان خبر داده است.

سازمان صحی جهان تا کنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای در مورد این نشست منتشر نکرده است.

طالبان در حالی ادعای محو پولیو در افغانستان را می‌کنند که سال گذشته میلادی دست‌کم هشت واقعه مثبت فلج کودکان در افغانستان عمدتاً در شرق این کشور به ثبت رسیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • بازگشت جهانی داعش
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • داعش سرکوب شده است
  • داعش به صحنه قدرت بازگشت
  • حکمتیار محل اسکان خود را تغییر داده است