Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@09:52:15 GMT

پرواز فرودگاه قم روی باند شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۴۹۱۹۰

پرواز فرودگاه قم روی باند شهرداری

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در این جلسه اظهار داشت: احداث فرودگاه یکی از اقدام های ضروری برای توسعه، عمران و آبادانی این شهر محسوب می شود.

مجید اخوان افزود: مدیریت شهری قم برای این که سهمی در این زمینه داشته باشد، بر اساس توافقی که با استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت گرفته، از محل ماده 16بودجه شهرداری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان متولی طرح فرودگاه قم کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

همچنین اخذ مجوز محاسبه حذف پارکینگ پلاک ثبتی 2471 متعلق به مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه(س) کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از دیگر مصوبه های این جلسه بود.

اخوان با بیان این که مجتمع یاد شده 47 واحد حذف پارکینگ داشته است، افزود: 38پارکینگ آن تامین شده و 9 واحد حذف پارکینگ به مبلغ یک میلیارد و 560 میلیارد ریال بدهکار شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه در پایان سال 96 مقرر شد این 9 واحد با فرمول 25P محاسبه شود که در این صورت با یک میلیارد و160میلیون کاهش قیمت به مبلغ 400 میلیون ریال محاسبه می شود.

اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه عوارض قطع اشجار نیز در این جلسه به تصویب رسید، که عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: حوزه پارک ها و فضای سبز با معاونت شهرسازی شهرداری در قالب طرح تفصیلی، هماهنگ باشند تا آن مکان هایی از شهر که قرار است بازگشایی معبر صورت بگیرد و یا تکلیف کوچه های منشعب از خیابان ها مشخص شود، کاشت درخت انجام نشود.

اخذ مجوز پرداخت غرامت وارده به کشت محصول های کشاورزی واقع شده در طرح دپو متروی قم نیز در این جلسه تصویب شد که علیرضا احمدی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا افزود: با توجه به محاسبه خسارت های وارده به کشاورزان از طریق کارشناسان، پرداخت خسارت وارده به زمین های کشاورزی مقرون به صرفه تر از توقف طرح مترو است و به همین علت مورد موافقت کمیسیون مذکور قرار گرفت.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شهرداری فرودگاه قم گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز

ایسنا/خراسان شمالی مدیر فرودگاه شهدای بجنورد از آغاز برقراری پروازهای فوق العاده این فرودگاه در هفته جاری از امروز خبر داد.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قرار است پنج پرواز طی هفته جاری از تهران به بجنورد و همچنین بجنورد به تهران برقرار شود که این اقدام با پرواز هواپیمای ATR۷۲ ایران ایر از تهران به مقصد بجنورد و نشستن آن در فرودگاه بجنورد آغاز شد.

وی تاکید کرد: این پروازها قرار است در چهار روز شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه با هواپیمای ATR۷۲ ساعت ۶:۳۰ دقیقه از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۹ از بجنورد به مقصد تهران پرواز داشته باشد.

وی ادامه داد: پرواز روز چهارشنبه نیز قرار است ساعت ۱۴ از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۱۶ از بجنورد به مقصد تهران با هواپیمای فوکر ۱۰۰ برقرار شود.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه این پروازها با پیگیری های بسیار و مشارکت بخش خصوصی برقرار شده است، افزود: یکی از مشکلات این استان، عدم مشارکت سرمایه گذاران در برقراری پروازها است و اکنون که کشور به لحاظ تعداد ناوگان در محدودیت قرار دارد، حضور سرمایه گذاران می تواند شرکت های هواپیمایی را مجاب به برقراری پروازهای بیشتر کند.

به گفته قدمگاهی، پروازهای روزهای سه‌شنبه و جمعه که جزو برنامه مستمر پروازی این فرودگاه است نیز برقرار بوده و آن ها نیز توسط ایران ایر انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)