Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طرح دوفوریتی «تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۹۶ کل کشور» در حالی با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد که در جریان رای‌گیری، ۵۴ نمانیده غایب بودند و ۲۹ نماینده علی‌رغم حضور در صحن علنی در رای‌گیری شرکت نکردند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس در جریان بررسی طرح دو فوریتی «تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور»، با ۱۷۸ رأی موافق و ۲۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن بر نظر قبلی خود درخصوص این طرح که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، اصرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نادر قاضی پور به عنوان مخالف این طرح اظهار داشت: در این پیشنهاد بودجه ۱۸ ماهه می‌شود، در حالی که قبلا برای واحد‌های عمرانی تا آخر تیرماه سال بعد مهلت جابجایی اسناد در نظر گرفته شده بود و اکنون نمایندگان با این طرح به دنبال اضافه کردن دو ماه دیگر به مهلت قبلی هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش ۶ ماه دیگر به قانون بودجه‌ای که باید در ۱۲ ماه اجرا شود، مشکلات عدیده‌ای برای خزانه ایجاد می‌کند، زیرا خزانه می‌خواهد اعتبارات هر سال در همان سال هزینه شود.

محمدحسین فرهنگی به عنوان موافق این طرح بیان کرد: این موضوع در بودجه سال گذشته نیز آمده بود، ولی مخالفت شورای نگهبان با این طرح در قانون بودجه سال ۹۶ امری قابل تأمل است و به همین دلیل علی رغم مخالفت شورای نگهبان کمیسیون مربوطه بر مصوبه قبلی اصرار کرده است.

طبق اعلام خانه ملت، مسعود پزشکیان که اداره جلسه را برعهده داشت پس از تصویب این طرح و اصرار نمایندگان بر مصوبه قبلی گفت: این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه می‌شود.

به گزارش میزان، از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس دهم در جریان رای گیری برای این تصمیم، ۲۳۶ نماینده در صحن علنی حضور داشتند یعنی ۵۴ نماینده غایب بودند.
از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی نیز فقط ۲۰۷ نفر در رای گیری شرکت کردند یعنی ۲۹ نماینده علی رغم حضور در صحن علنی در رای گیری شرکت نکردند.
۷ نماینده نیز علی رغم توضیحات ارائه شده، اعلام کردند نظر خاصی ندارند یعنی رای ممتنع!
۲۲ نماینده نیز با این تصمیم مخالف بودند بنابراین فقط ۱۷۸ نماینده به اصرار به مصوبه قبلی رای موافق دادند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای نگهبان ایراد شورای نگهبان مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید مهلت جذب اعتبارات عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این جلسه که با حضور مدير عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برگزار شد، معاون برنامه‌ريزي و توسعه سرمایه گذاری به ارائه گزارش وضعيت اعتبارات و تشريح الزامات قانوني و محدوديت‌هاي پيش رو پرداخت.

در ادامه این جلسه مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تاكيد بر اهميت موضوع، بر ضرورت توجه به الزامات قانوني و تمركز بر انجام اقدامات مورد نياز جهت جذب بهينه و به موقع اعتبارات با رويكرد معطوف به اهداف در نظر گرفته شده، تاكيد کرد.

این جلسه با تشريح و بررسي تخصصي موضوع و بيان ديدگاهها و پاسخ به سوالات حاضرین، ادامه يافت.

 

دیگر خبرها

  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • درویش:پرسپولیس خانه علی دایی است اما اوسمار اولویت است/هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند+فیلم
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»