Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سبزوار- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي خوشاب گفت: امسال 34 ميليارد و 800 ميليون ريال براي ايجاد شبکه هاي نوين آبياري در 500 هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان تخصيص يافت.

ابراهيم رودسرابي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پارسال با جذب 24 ميليارد ريال سامانه هاي آبياري تحت فشار و کم فشار در 486 هکتار از کشتزارهاي خوشاب ايجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه 85 درصد هزينه اجراي اين طرح ها را دولت و 15 درصد ديگر را کشاورز تامين مي کند، اظهار کرد: در سالهاي گذشته 3500 هکتار از کشتزارهاي آبي شهرستان به شبکه هاي نوين آبياري مجهز شدند.
وي گفت: امسال طرح انتقال آب با لوله نيز در 55.6 هکتار از اراضي کشاورزي شهرستان خوشاب با هزينه 17 ميليارد ريال اجرا مي شود.
رودسرابي با اشاره به بحران کم آبي، اجراي شبکه هاي نوين آبياري را راه موثر در کاهش مصرف آب کشاورزي و افزايش بهره وري دانست.
شهرستان خوشاب با بيش از 36 هزار هکتار اراضي کشاورزي و باغي 225 حلقه چاه عميق و نيمه عميق، 265 رشته قنات و 2 رودخانه دايمي، يکي از قطب هاي کشاورزي غرب استان خراسان رضوي است.
سلطان آباد مرکز شهرستان 38 هزار نفري خوشاب در 197 کيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، گفت: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.

محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز در گفت و گو با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، اظهار کرد: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.وی با اشاره به رهاسازی آب پشت سد سپیدرود از روز گذشته در کانال‌های و نهر‌های کشاورزی گفت: شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی اقدام کنند و به کشت و کار خود سرعت دهند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها استان خزانه گیری شده است، افزود: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد