Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صفر توحیدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیلی‌های نیکوکار بیش از یک میلیارد تومان از زکات فطره خود را به خانوار تحت حمایت کمیته امداد این استان اختصاص دادند، گفت: فطریه و کفاره مردم نیکوکار استان اردبیل در همان روز عید سعید فطر در اختیار ۲۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و سایر افراد نیازمند جامعه قرار گرفت تا بخشی از مشکلات اساسی آنها برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از هزار پایگاه برای دریافت زکات فطره خیران اردبیلی در سطح این استان تدارک دیده شده بود، افزود: نیکوکاران با مراجعه حضوری به ۳۸ مرکز نیکوکاری استان اردبیل نیز زکات فطره خود را به دست نیازمندان محله خود رساندند.

توحیدی با اعلام اینکه زکات فطره مردم نیکوکار استان اردبیل در همان محل پرداخت شده، هزینه می‌شود، بیان کرد: با تلاش‌های امدادگران، تمامی وجوهات فطریه بلافاصله در اختیار خانوار تحت حمایت قرار گرفت و موجب دلگرمی آنها در روز عید فطر شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه فطریه و تمامی کمک‌های مردمی نیکوکاران از شهری به شهر دیگر منتقل نشده و در بین نیازمندان و مستمندان همان منطقه توزیع می‌شود، گفت: ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل بر اساس سیستم نیازسنجی صورت می‌گیرد که این امر موجب شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، موظف به دریافت زکات فطره خیران است، اعلام کرد: بر اساس نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) متولی دریافت و هزینه‌کرد زکات به عنوان دبیرخانه شورای زکات، کمیته امداد است که این نهاد نیز در این زمینه به وظایف محوله خود عمل می‌کند.

توحیدی با بیان اینکه براساس فتوای مراجع اعظام تقلید و مصوبه شورای مرکزی زکات کشور زکات فطره به هیچ عنوان در پروژه‌های عمرانی هزینه نمی‌شود، افزود: زکات فطره فقط برای رفع مشکلات اقشار بی‌بضاعت تعلق می‌گیرد که براساس آن کمیته امداد استان اردبیل نیز تمامی زکات فطره روزه‌داران را به این امر اختصاص داده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه با وحدت رویه، ساماندهی صندوق‌ها و برنامه‌ریزی دقیق، زکات فطره روزه‌داران و نیکوکاران اردبیلی در سال‌جاری به صورت منسجم‌تری دریافت شد، گفت: این امر موجب شد تا زکات فطره مومنان در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد که امید است در آینده نیز شاهد چنین هماهنگی و همکاری‌ها باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۴۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نمایشگاه یادگارهای آئین محوطه‌های باستانی اردبیل (دوره پیش از تاریخ و تاریخی)، امروز در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گشایش یافت.
طبق اعلام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل این نمایشگاه از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار خواهد شد و بازدید برای عموم آزاد است.
آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر اردبیل در شمال باختری ایران و از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، در این محوطه علاوه بر مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مقبره‌های شاه اسماعیل اول (نخستین پادشاه صفویه) و همسر شاه اسماعیل (مادر شاه‌طهماسب) و نیز برخی از مشایخ و صاحب‌منصبان دوران صفوی و نیز کشته‌شدگان جنگ چالدران، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت