Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: اعتیاد ، مهمترین دام برای جوانان کشور است و ابتلای آینده سازان کشور به این بلای خانمان سوز ، آسیب های سنگینی را به جامعه وارد می کند.
وی اظهار کرد: با بررسی شیوه های مقابله با اعتیاد و مصرف مواد مخدر در می یابیم که نسل امروز جامعه و خانواده ها، به آموزش های نوینی نیاز دارند تا در برابر این آسیب اجتماعی خود را مصون کنند و این امر نیاز به شناخت کامل مسئولان مربوطه با این شیوه های اطلاع رسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی گفت : موثرین ، صاحبان تریبون ، ائمه جمعه و جماعات باید با توجه به وضعیت اجتماعی هر منطقه ، شیوه ای مختص آن جامعه را برای بیان اثرات مخرب سوء مصرف مواد مخدر بیان کنند ، چرا که در کنار استفاده از شیوه های قهری در مبارزه با اعتیاد ، باید به فرهنگ سازی و پیشگیری به عنوان مهترین راه مبارزه با مواد مخدر توجه بیشتری داشت.

*خانواده مهمترین حلقه حفاظت جوانان از اعتیاد است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین نیز در این جلسه گفت : در مبارزه با اعتیاد ، حلقه های اجتماعی متعددی وجود دارد که مهمترین آن ، خانواده است.
ابوالقاسم مراد طلب افزود : در کنار خانواده ، مدرسه و دانشگاه نیز نقش موثری در حفاظت از جوانان در ابتلا به مواد مخدر ایفا می کنند و اگر هر کدام از این حلقه ها ، وجود نداشته باشند ، آسیب پذیری فرد نسبت به اعتیاد بیشتر می شود.
وی بیان کرد: جوانی که از کانون خانواده مستحکمی برخوردار نیست و فردی که در مدرسه حضور ندارد ، بیش از سایرین در معرض مواد مخدر قرار می گیرد.
وی از تاب آوری به عنوان یکی از عوامل ممانعت افراد از مصرف مواد مخدر یاد کرد و از خانواده ها خواست تا هنر نه گفتن را به فرزندان خود بیاموزند.
وی بیان کرد: اگر از سنین کودکی به افراد آموزش های لازم در مقابله با پدیده شوم اعتیاد ارائه شود ، به این یقین می رسیم که در سنین نوجوانی ، افراد جامعه ما در برابر اعتیاد مصون می شوند.

*همه افراد جامعه در معرض ابتلا به مواد مخدر هستند
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت : خطر ابتلا به مواد مخدر فقط مختص دیگران نیست بلکه باید این واقعیت را پذیرفت که اگر امروز در مقابله با آن کوتاهی کنیم ، فردا ممکن خانواده هر یک از افراد جامعه را در معرض آسیب قرار دهد.
عباسعلی سعیدیان افزود : با وجود اقدامات بسیار موثری که در کنترل توزیع مواد مخدر و مقابله با اعتیاد در جامعه صورت گرفت ولی همچنان رضایت کامل حاصل نمی شود ، تمامی دستگاه ها موظفند تا با هم افزایی ، در برابر این پدیده شوم ایستاده و از ابتلای افراد جامعه و به ویژه آینده سازان کشور به مواد مخدر جلوگیری کنند.
وی تأکید کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر نباید تنها به یک هفته خاص در طول ایام سال خلاصه شود بلکه این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که در تمامی ایام سال باید برای آن برنامه ریزی مناسب داشت و با آن مقابله کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر از برپایی نمایشگا ه کشفیات مواد مخدر ، همایش های تخصصی مبارزه با اعتیاد ، سخنرانی مسئولان مربوطه در مساجد در خصوص اعتیاد ، برپایی نمایشگاه های عکس با موضوع اعتیاد به مواد مخدر ، برپایی تئاتر خیابانی با موضوع مرتبط با مواد مخدر ، برپایی کنفرانس های خبری مسئولان مبارزه با مواد مخدر با اصحاب رسانه توزیع برشور و تراکت های اطلاع رسانی در دانشگاه ها و مساجد و برگزاری شب شعر با موضوع اعتیاد به عنوان بخشی از برنامه های شهرستان ورامین در هفته مبارزه با مواد مخدر یاد کرد.
اول تا هفتم تیر ، هفته مبارزه با مواد مخدر نام دارد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 انقلاب جامعه شعر فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد