Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@19:17:34 GMT

دهه کرامت فرصتی برای تقویت معارف دینی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۰۳۱۸

دهه کرامت فرصتی برای تقویت معارف دینی

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هشتمین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی از برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت توسط بنیاد علمی فرهنگی امام رضا(ع) و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان‌ها برگزار می‌شود.

بعد از برگزاری خوب و شایسته و مشارکت 50 هزار نفری مردم مازندران در دوره هفتم جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(علیهم‌السلام)، به مناسبت ایام با برکت دهه کرامت در مازندران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان این جشنواره اردیبهشت ماه امسال با معرفی هفت اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

در راستای گسترش فرهنگ مطالعه عمومی در کشور، برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی به صورت ویژه در مازندران مورد توجه قرار می‌گیرد.

جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترغیب شهروندان به سمت کسب معارف رضوی است و نیاز است تا با توجه به تجربه موفق این جشنواره در استان، همه مسؤولان و متولیان فرهنگی استان مازندران برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه فرهنگی و ترویج فرهنگ رضوی همگام با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تلاش کنند.

این مهم سبب شده است تا برخی از مسؤولان فرهنگی، سیاسی و ورزشکاران شهرستان قائم‌شهر درباره اهمیت این جشنواره و ترویج فرهنگ کتابخوانی رضوی به گفت‌وگو بپردازیم.

فرماندار قائم‌شهر درباره مشارکت عموم  مردم فهیم و فرهنگی و کتابخوان شهرستان در هشتمین  جشنواره بین‌المللی مسابقه کتابخوانی رضوی گفت: معرفی و شناختن کرامات واقعی امام رضا(ع) به جامعه، به ویژه نسل جوان بسیار مهم و حائز اهمیت  است، چرا که بسیاری از معارف دینی ما با این معارف حقیقی و ناب قابل اثبات بوده و کمک شایانی به باور و پذیرش عمومی و بسط این فرهنگ غنی اسلامی می‌کند.

مهدی محمدی تصریح کرد: این رویداد مهم و ارزشمند محملی است که ارادتمندان و عاشقان فرهنگ اهل‌بیت(ع) از توده‌های مردم تا جامعه فرهنگی و هنری و دانشگاهی و مدیران اجرایی کشور، خرمن خرمن از گل‌های این بوستان معنوی را بچینند و از نغمات آن، جان‌های تشنه و عاشق را سیراب کنند.

وی افزود: این جشنواره فرصتی است تا در سایه کرامت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بار دیگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی را پاس بداریم، برنامه‌ریزی صورت گرفته در این جشنواره برای محتواسازی درباره سیره امام رضا(ع) و جاری و ساری کردن این معارف در عرصه‌های مختلف زندگی و همچنین تفکیک این آموزه‌های مترقی براساس مخاطب، اعم از جوانان، بزرگ‌سالان، خردسالان، زنان و... می‌تواند بسیار مفید باشد.

شهردار قائم‌شهر اظهار کرد: کهن سرزمین ایران مفتخر و معطر به حضور هشتمین اختر تابنده آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف و التحیه و الثناء و خواهر گرانقدرشان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است که وجود نورانی ایشان ارزشمندترین سرمایه معنوی و روشنایی بخش قلوب مؤمنان است.

بهمن معین‌پور خاطرنشان کرد: دهه کرامت که مطلع و ختام آن، میلاد این دو وجود مبارک است؛ فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد تا بر بستر جشنواره بین‌المللی مسابقه کتابخوانی رضوی اقشار فرهنگی و آنان که با کتاب مانوسند از اقصی نقاط عالم، با گرامیداشت این ایام مبارک و فرخنده، نقش و سهمی در اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ایفا کنند.

رئیس شورای اسلامی ارطه نیز گفت: این جشنواره که با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمة معصوم(علیهم‌السلام) و به مناسبت ایام با برکت دهه کرامت برگزار می‌شود احیای مفهوم کریم و کرامت در جامعه و آنچه که می‌توانیم به طریق آن در جامعه مفهوم کرامت را مستجل کنیم مراجعه به قرآن است.

سید علی عمادی اظهار کرد: امام رضا(ع)خورشید تابانی است که افراد را از زشتی ها، بدی ها دور می کند و باعث نشاط و ایجاد زبان و قلبی پاک می شود.

سیداحمد محمدی قهرمان کشتی جهان درباره مشارکت عموم مردم فهیم و فرهنگی وکتابخوان شهرستان قائم‌شهر در این جشنواره، شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی را برای همه اقشار جامعه فرصتی بی‌بدیل برای مطالعه دانست و از همه مردم به‌ویژه ورزشکاران و ورزش دوستان دعوت کرد تا با شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، در ترویج آموزه‌های عبادی و اجتماعی امام رضا(ع) اثرگذار باشند.

بخشدار مرکزی قائم‌شهر نیز بیان کرد: این جشنواره شناخت مردم را از سیره رضوی افزایش می‌دهد و امیدواریم نام امام رضا(ع) به این جشنواره برکت داده و شاهد رشد کتابخوانی در بین مردم باشیم.

مهدی حمزه‌خانی تصریح کرد: عشق و علاقه به امام رضا(ع) عامل مهم استقبال جشنواره کتابخوانی رضوی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه است و این جشنواره حرکتی جدی در جهت تعمیق سیره و فرهنگ رضوی است و دست‌اندرکاران این جشنواره خادمان افتخاری ساحت رضوی هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم‌شهر نیز گفت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی یکی از برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه کرامت توسط بنیاد علمی فرهنگی امام رضا (ع) و نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ، شخصیت و سیره حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه  (س)در قالب‌های شعر و داستان  با معرفی هفت عنوان کتاب در سه رده سنی کودک ، نوجوان ، جوان و  بزرگسال برگزار می‌شود.

سید علی علوی با اعلام آمادگی این اداره برای شرکت در این رویداد مهم فرهنگی افزود: با استقبال و همکاری مناسب مجموعه همکاران و مسؤولان قائم‌شهر شاهد حضور و مشارکت هرچه بهتر این افراد در برگزاری هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی باشیم.

آیت‌الله علی فقیهی استاد حوزه و دانشگاه نیز درباره لزوم مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: پیوند با امام رضا(ع)، ما را با علوم الهی آشنا می‌سازد و نهضت علمی مورد دغدغه مقام معظم رهبری در راستای گسترش فرهنگ رضوی تحقق می‌یابد.

وی هدف اصلی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی را نهادینه کردن سیره رضوی در جامعه عنوان کرد و افزود: امام رضا(ع)، جلوه تام رحمت الهی است که به‌واسطه وجود ایشان، رحمت حق شامل حال بشریت می‌شود، این‌چنین رحمت حق به بشر می‌رسد. بشر بر حسب فطرت سالم خداداد اگر حق را بفهمد آن را می‌پذیرد؛ مهم، اقدامات مناسب در جهت شناخت و شناساندن حق است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ و سبک زندگی حضرت امام رضا(ع) است.

فقیهی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های دینی به طور کامل و دقیق، گفت: همه باید تلاش کنند تا این سیره در جامعه به نحو مطلوبی گسترش یابد.

نحوه شرکت در مسابقه به دو صورت آنلاین و مکتوب است و مردم استان می‌توانند برای سوالات مسابقه و منابع  به کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و سایت www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی، روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در محل استانداری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منشأ خیر و به نفع مردم است و از مدیران اجرایی در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تأثیرگذار نگاه متفاوتی داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 6086962

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود