Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-درحالی که احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی آلمان همچنان بر سر سیاست پناهجوپذیری با هم در کشمکش هستند، رئیس‌جمهوری آمریکا دراین باره نظر داده و معتقد است که موضوع مهاجرت دولت ائتلافی در برلین را متزلزل می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر درباره جدلی که در دولت آلمان بر سر سیاست پناهجوپذیری این کشور در جریان است، موضع‌گیری کرد و نوشت که آلمانی‌ها از دولت ائتلافی ضعیفشان روی برمی‌گردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از رسانه‌های آلمان موضع‌گیری ترامپ را دخالت در بحث‌های مربوط به سیاست داخلی دانسته‌اند.

ترامپ در توییتر نوشت که تمامی اروپا با پذیرش میلیون‌ها نفر مرتکب اشتباه شده چون مهاجران فرهنگ این کشورها را به شدت تغییر خواهند داد.

ترامپ همچنین نوشت که بزهکاری در آلمان افزایش یافته است. این در حالی است که آخرین آمار رسمی منتشره از سوی اداره آمار پلیس جنایی آلمان حاکی از کاهش موارد بزهکاری در سال ۲۰۱۷ و رسیدن آن به حد سال ۱۹۹۲ بوده است. این آمار را هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان در ماه مه ۲۰۱۸ معرفی کرد.

ترامپ در توییتی دیگر نوشت: ما نمی‌خواهیم آنچه در اروپا در رابطه با موضوع مهاجرت اتفاق می‌افتد، برای ما هم رخ دهد.

احزاب دموکرات‌ مسیحی و سوسیال‌ مسیحی آلمان از هفته گذشته بر سر نحوه برخورد با موضوع پناهجویی به شدت دچار اختلاف شده‌اند. هورست زهوفر، وزیر کشور و رئیس حزب سوسیال‌ مسیحی می‌گوید، پناهجویانی که مشخصات آنها در دیگر کشورهای اروپایی ثبت شده، باید در مرز آلمان متوقف شوند و از ورود آنها به این کشور جلوگیری کرد. آنگلا مرکل، صدراعظم و رئیس حزب دموکرات‌ مسیحی این موضع را رد می‌کند و بر لزوم یافتن راه‌حل‌هایی با مشارکت دیگر کشورهای اروپایی تأکید دارد.

اختلاف بر سر موضوع پناهجویان، دولت ائتلافی آلمان را هم تهدید می‌کند. در محافل رسانه‌ای حتی از احتمال شکست مذاکرات، شکست دولت و برگزاری انتخابات مجدد سخن به میان آمده است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، در صورتی که سوسیال‌ مسیحی‌ها نتوانند خواسته‌های خود مبنی بر بازگرداندن پناهجویان از سر مرزها را به کرسی بنشانند، تقریبا ۷۱ درصد از مردم ایالت بایرن موافق خروج این حزب از دولت ائتلافی هستند؛ موضوعی که به شکست دولت ائتلافی و انتخابات مجدد خواهد انجامید.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ در مقایسه با رؤسای جمهوری پیش از خودش سیاست مهاجرپذیری سخت‌گیرانه‌ای را دنبال می‌کند و در صدد کشیدن دیوار در مرز آمریکا با مکزیک است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران