Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دوازدهمین جشنواره فیلم‌های کوتاه دانشجویی سایه که از ۱۰ تا ۱۳ تیرماه توسط دانشگاه سوره در تهران برگزار می‌شود از بین ۷۲۰ اثر ارسال شده دانشجویی به دبیرخانه این جشنواره و به انتحاب هیئت انتخاب متشکل از، رامین شهبازی، ابراهیم ایرج راد و عماد خدابخش در بخش داستانی ۳۰ اثر را جهت رقابت نهایی انتخاب کرد که در این میان فیلم کوتاه «توت» به کارگردانی تیمور قادری و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان نیز به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




تیمور قادری از فیلمسازان جوان و مطرح استان و کشور که بیش از این با فیلم‌های کوتاه «می‌خورد بر بام خانه»، «چیدن سپیده دم» و ... توانسته بود در سطح بین‌المللی خوش بدرخشد با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و تحقیق فیلم کوتاه داستانی «توت» را به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان نویسندگی و کارگردانی و پس از مراحل تدوین آماده نمایش وحضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی کرده است.


در این فیلم کوتاه ۱۲ دقیقه‌ای داستانی با موضوعی اجتماعی که داستان رساندن امانتی توسط یک دست فروش و پسرش به دست پیرزنی را به تصویر می‌کشد، «شب بو سلیمانی، علی روحانی و مهیار صادقی» به عنوان بازیگر، امیر علی ویسی تصویربردار، محمد رضا میناپور، صدابردار و صداگذار، «شورش وکیلی» تیتراژ و اتالوناژ، «محمد قمری» دستیاری کارگردان، «زانیار محمدی نکو» طراحی صحنه، «مسلم گودرزی» به عنوان عکاس و «فرهاد اسماعیلی» به عنوان مدیر تولید، تیمور قادری تدوینگر، نویسنده و کارگردان این فیلم را همراهی کرده‌اند.


تیمور قادری متولد ۱۳۶۹ شهرستان کامیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی است که تاکنون هفت فیلم کوتاه ساخته و در ۲۰۰ جشنواره داخلی و خارجی نیز حضور داشته است.


آثار این کارگردان جوان کردستانی تاکنون برنده ۴۸ جایزه در سینما و دو جایزه جشنواره خوارزمی برای مجموعه داستان‌های «تابستان سرد» و «آدرسی که من گم شده‌ام» را در دو دوره جشنواره کسب کرده است.


تیمور قادری از سال ۸۶ و در سن ۱۶ سالگی با ساخت فیلم کوتاه «مجوز» که برنده تندیس طلایی جشنواره کودکان شد، کار فیلمسازی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است

جعفر قادری ، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارس نیوز، در واکنش به اظهارات جدید وزارت بهداشت برای به تعویق انداختن قانون افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پزشکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است و با توجه به معضل کمبود پزشک شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را مصوب کرده و باید توسط وزارت بهداشت اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: این اظهارات مبنی بر مذاکره با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعویق انداختن چند ساله اجرای این قانون هم اصلا امکان پذیر نیست و نمی‌توان قانون مصوب و لازم‌الاجرا را به تعویق انداخت.

قادری با بیان اینکه این اظهارات صرفا بهانه هایی جدید برای عدم اجرای این قانون است، افزود: حتی اگر وزارت بهداشت بودجه لازم را در اختیار ندارد، باید با دریافت شهریه این مشکل را برطرف کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: چه دلیلی  دارد که داوطلبان ایرانی به خارج از کشور بروند و با سطح علمی پایین‌تری از داخل به کشور وارد و مشغول به طبابت شوند.

قادری افزود: این مطالبی که برای تعویق انداختن زمان اجرای این قانون مطرح شده است، بهانه‌ای جدید از سوی وزارت بهداشت است و حتما این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در برابر آنها ایستادگی خواهد شد و وزیر بهداشت باید در این باره پاسخگو باشد.

قادری توضیح داد: در حوزه انتخابیه من هم میزان پزشک عمومی و متخصص در دسترس خیلی محدود است و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند. این بهانه هایی که وزارت بهداشت می‌گیرد که بودجه و فضای بیمارستانی لازم را برای تربیت  دانشجویان جدید الورود ندارد، اصلا مورد پذیرش مجلس نیست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینکه مطرح می شود تربیت این میزان دانشجوی پزشکی به ضرر کشور است هم یک بهانه دیگر و بی پایه و اساس است و باعث فرار مغزها از کشور می شود.

دیگر خبرها

  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود