Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «جان هیکنلوپر» فرماندار کلرادو استفاده از منابع ایالتی برای پشتیبانی از اجرای سیاست ضد مهاجرتی «مُدارای صفر» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را ممنوع کرد.

رئیس جمهور آمریکا دستور داده است سیاست ضد مهاجرتی بی رحمانه‌ای در مرز آمریکا و مکزیک اجرا شود که بر اساس آن با مهاجران مانند مجرم برخورد می‌شود و فرزندانشان از آن‌ها جدا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کلرادو روز دوشنبه یک دستور اجرایی را امضا کرده که اجازه نمی‌دهد آژانس‌های ایالتی تنها بر اساس شرایط مهاجرتی کسانی که از مرز عبور می‌کنند از منابع ایالتی برای جدا کردن کودکان از والدینشان یا سرپرستان قانونی آن‌ها استفاده کنند.

هیکنلوپر در این دستور نوشت: «سیاست وزارت امنیت آمریکا و جدا کردن کودکان از والدینشان در زمان عبور از مرز جنوبی توهینی به ارزش‌های اصلی کلرادو و کشور است».

به گزارش سی ان ان هیکنلوپر نامه‌ای هم به کنگره فرستاد و از نمایندگان خواست برای توقف این سیاست کاری انجام دهند. علاوه بر فرماندار کلرادو شماری از قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه نیز از این سیاست بی رحمانه دولت ترامپ انتقاد کرده اند. آسوشیتد پرس گزارش داد پس از اجرای این سیاست از اواسط آوریل تا اواخر ماه مه حدود ۲ هزار کودک از خانواده هایشان جدا شده‌اند.

«چارلی بیکر» فرماندار ماساچوست نیز روز دوشنبه در اعتراض به این سیاست مهاجرتی استقرار نیرو‌های گارد ملی این ایالت در مرز را لغو کرد.

«کاملا هریس» سناتور آمریکایی از «کرستن نیلسن» وزیر امنیت این کشور خواست به دلیل جدایی این خانواده‌ها از کودکانشان از سمت خود استعفا دهد. نیلسن بار‌ها از این سیاست حمایت کرده و گفته است با کودکانی که در بازداشتگاه‌های مهاجران نگهداری می‌شوند به درستی رفتار می‌شود.

دونالد ترامپ نیز از این سیاست دفاع کرده و گفته است نمی‌خواهد آمریکا به اردوگاه مهاجران تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کنگره آمریکا بحران پناهجویان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد