Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحال حاضر ۱۴۴ واحد تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان ۳۸ واحد درگیر "رکود" بوده و برخی از فعالیت‌های واحدهای تولیدی در این شهرستان در هاله‌ای از ابهام انجام می‌شود. ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، یکی از مهم‌ترین دلایل رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی بسیاری از کشورهای توسعه یافته صنعتی بودن آنها است که متاسفانه در کشور ما به دلیل برخی مشکلات و بی توجهی‌های مسئولان نسبت به این موضوع واحدهای تولیدی با مشکل اساسی به نام "رکود" دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود بخش صنعت به عنوان یکی از مراحل اساسی در توسعه ملی، افزایش درآمدها و تأمین ماشین آلات، ابزارو مواد مورد نیاز برای ایجاد زیر ساخت‌های مدرن و مسکن اهمیت این بخش را آشکارتر می‌کند.

درحال حاضر بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند که ضروری است مسئولان مربوطه اقداماتی را در این زمینه انجام دهند.

با این اوصاف کوتاه از اهمیت واحدهای تولیدی نگاهی به مشکلات موجود در واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی مراغه می‌پردازیم.

واحدهای تولیدی مراغه درگیر "رکود" و عدم حمایت بانک‌ها

یکی از صاحبان واحد تولیدی که در حال حاضر در شهرک صنعتی این شهرستان فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که واحدهای تولیدی در این شهرستان با آن روبرو هستند عدم همکاری بانک‌های عامل حمایت از واحدهای تولیدی است.

وی افزود: برخی از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی این شهرستان برای احداث و راه اندازی واحدهای تولیدی خود مجبور به دریافت تسهیلات بانکی شده و هم اکنون با توجه به وجود "رکود" با مشکلات زیادی روبرو هستند.

این سرمایه گذار در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت مسئولان از واحدهای تولیدی، اظهارداشت: برخی از واحدهای تولیدی در آستانه تعطیلی هستند که در این راستا ضروری است اقداماتی از سوی مسئولان در کشور برای جلوگیری ازتعطیلی واحدهای تولیدی انجام دهند.

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در مراغه

حمید شکری فرماندار مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مراغه، با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی این شهرستان، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی این شهرستان است.

وی افزود: ارائه امکانات به واحدهای تولیدی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اشتغال پایدار و احداث واحدهای تولیدی در این شهرستان ضروری است و اقدامات لازم توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه باتاکید بر حمایت مسئولان از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان، اظهارداشت: حمایت از واحدهای تولیدی در این شهرستان یکی از اولویت‌های کاری فرمانداری این شهرستان است و در این زمینه جلسه‌های مختلفی با مسئولان بانک‌ها و واحدهای تولیدی مشکل دار درمراغه برگزار شده است.

شکری، اظهارداشت: مشکلات موجود واحدهای تولیدی این شهرستان با رایزنی‌های مناسب با ادارات کل و بانک‌ها مرتفع می‌شود.

فرماندار مراغه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه رفع مشکلات شهرک صنعتی دراین شهرستان، گفت: باهدف رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان رایزنی‌های لازم با ادارات کل و بانک‌های عامل استانی انجام شده است و تلاش می‌شود هیچ واحد تولیدی در این شهرستان به دلیل بدهی‌های بانکی تعطیل نشود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان متولی امر تولید و اشتغال باید همواره با همفکری و تلاش خود زمینه را برای سرمایه گذاری و رفع مشکلات تولید در این شهرستان انجام دهند.

ضرورت جذب سرمایه گذاران جدید در مراغه

 حمید شکری فرماندار ویژه مراغه در ادامه با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاران جدید در این شهرستان، اظهارکرد: باهدف رونق اقتصادی در این شهرستان ضروری است به فکر سرمایه گذاری‌های جدید در بخش تولید و صنعت این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: ورود سرمایه گذاران جدید به بخش‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان موجب توسعه شهرک صنعتی و رونق اقتصادی در مراغه خواهد بود و یکی از برنامه‌های مهم فرمانداری این شهرستان رونق اقتصادی خواهد بود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به بالا بودن تعداد واحدهای تولیدی راکد در این شهرستان، گفت: تعداد بالای واحدهای تولیدی راکد در شهرک صنعتی این شهرستان زنگ خطری برای تولید و اشتغال بوده و در این راستا باید با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور دستگاه‌های خدمات رسان و نیز بانک‌ها اقداماتی برای رفع موانع تولید این واحدها انجام شود.

راهبرد دستگاه قضایی کشور حمایت از واحدهای تولیدی

حمید قنبرزاده رئیس دادگستری مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به راهبرد اصلی دستگاه قضایی کشور در حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران در کشور، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای اصلی دستگاه قضایی در کشور حمایت از واحدهای تولیدی است و در این راستا اقدامات لازم در شهرستان مراغه نیز انجام شده است.

قنبرزاده، اظهارداشت: رکورد در تولید ارتباط مستقیمی با بیکاری، افزایش جرم و جمعیت کیفری داشته و از این رو حمایت از تولید و اشتغال در کشور ضروری و امری حیاتی است.

وی افزود: دستگاه قضایی کشور یکی از اولویت‌ها و رویکردهای خودرا حمایت از واحدهای تولیدی انتخاب کرده و طی سال جاری هیچ واحد تولیدی در کشور و مراغه به علت بدهی و مشکلات مالی تعطیل نشده است.

رئیس دادگستری مراغه در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ کرامت انسانی، اظهارداشت: باحمایت ازواحدهای تولیدی و صنعتی، کرامت انسانی تولید کننده و نیز معیشت کارگران تلاشگر نیز حفظ می‌شود.

38 واحد تولیدی و صنعتی مراغه در انتظار حمایت مسئولان

براساس آمارهای رسمی اعلام شده از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان درحال حاضر از 144 واحد تولیدی و صنعتی 38 واحد به دلیل مشکلات مالی تعطیل هستند.

برای احداث این واحدهای تولیدی هزینه‌های زیادی از سوی سرمایه گذاران انجام شده و در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی تعطیل شده، دستگاه‌های نصب شده در حال فرسوده شدن هستند که ضروری است مسئولان شهرستان اقداماتی رابرای راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی مراغه انجام دهند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان عدم حمایت بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات بانکی وبخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات بانکی و یا کاهش فشار مالیاتی می‌توان عنوان کرد.

امید است از طرف دولت تدبیر و امید و مسئولان اقداماتی را برای برطرف کردن مشکلات موجوددر راه شهرک صنعتی مراغه قدم‌های مناسبی برداشته شود.

گزارش:علی جعفرزاده

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT14

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم

تین نیوز

آزاد راه مراغه- هشترود یکی از مهمترین پروژه های جاده ای آذربایجان شرقی است که شمارش معکوس برای اتمام آن به صدا درآمده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه مراغه - هشترود باید در روز مقرر افتتاح شود.

 

حجم ویدیو: 36.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل