Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی رسیدگی به طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در دستور کار قرار گرفت که با اصرار مجلس بر مصوبه قبلی خود تصمیم گیری نهایی در این خصوص به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر قاضی پور در مخالفت با طرح مذکور گفت: در این پیشنهاد بودجه ۱۸ ماهه می شود، قبلا برای پروژه های عمرانی تا آخر تیرماه سال بعد مهلت جابجایی اسناد لحاظ می شد اما مجلس با این طرح دو ماه  به این زمان اضافه می شود و در حقیقت بودجه ۱۸ ماهه می شود. با اضافه شدن شش ماه به یک سال زمان اجرای پروژه‌های عمرانی مشکلات عدیده‌ای برای خزانه به وجود می‌آید چرا که  زیرا خزانه کشور اصرار دارد اعتبارات بودجه سالانه در  همان سال هزینه شود.

محمدحسین فرهنگی نیز در موافقت با این طرح اظهار کرد: این مسئله در قانون بودجه سال ۹۶ هم  بود ولی شورای نگهبان با آن مخالفت کرد که جای تأمل است و شاید به همین دلیل است که کمیسیون تخصصی بر مصوبه قبلی خود اصرار کرد و طرح را به صحن علنی فرستاد.

پس از اظهار نظر نمایندگان مسعود پزشکیان طرح مذکور را به رای مجلس گذاشت که از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه  ۱۷۸ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع با طرح مذکور موافقت کردند.

نایب رییس مجلس هم پس از تصویب طرح گفت: با رای مجلس تصمیم گیری نهایی توسط  مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: در دیدار نوروزی با همکاران سازمان ضمن تبریک سال جدید و با اشاره به تحقق ۹۵ درصدی منابع بودجه عمومی، رشد ۴۳ درصدی تخصیص اعتبارات جاری، رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های ثابت و رشد اقتصادی بالای ۶ درصد در سال ۱۴۰۲، از زحمات شبانه‌روزی این عزیزان به طور ویژه تشکر کردم.


قانون بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری بودجه است

وی در توییتی دیگر نوشت: ‏در پاسخ به سوال یک خبرگزاری عرض کردم هرچند در مرحله رسیدگی به بودجه در مجلس اختلاف‌نظر‌هایی با نمایندگان داشتیم، ولی متن نهایی قانون بودجه که ابلاغ شده است، نظرات دولت را به صورت حداکثری تامین کرده و قانون بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری بودجه است.


تخصیص ارز برای واردات خودرو صرفاً در چارچوب قانون انجام می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه در توییتی دیگری با اشاره به تخصیص ارز برای واردات خودرو اعلام کرد: بدیهی است عملیات اجرایی واردات خودرو اعم از ثبت سفارش و یا تامین ارز مورد نیاز برای انجام آن، فارغ از اظهارنظر‌های کارشناسی اشخاص در محیط‌های آکادمیک و همایش‌های علمی، صرفاً در چارچوب قانون و بر اساس الزامات قانونی مصوب صورت می‌پذیرد.

منظور روز گذشته ضمن تکذیب هر گونه اظهار نظر منتسب به خودش در سال جاری نسبت به موضوع واردات خودرو تاکید کرد که مواضع دولت در این خصوص توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تجهیز منابع در سال ۱۴۰۲
  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲؛ درآمد‌های دولت چه تغییری کرد؟
  • سال ۱۴۰۲ به لحاظ بودجه‌ای و تأمین مالی دستگاه‌های اجرایی به خوبی پشت سر گذاشته شد
  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • ضرورت افزایش اعتبارات و امکانات هلال احمر گلستان
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است