Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام گفت: بیش از ٧٥ هزار شخص حقوقی که در بازار سرمایه مشغول هستند موظف هستند ظرف ٦ ماه اطلاعات خود را سامانه سجام ثبت کنند در غیر این صورت امکان معامله نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، حسین فهیمی در نشست خبری صبح امروز در خصوص عملکرد این شرکت بیان کرد: این شرکت تنها شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه در کشور است و قبل از انجام هر معامله‌ای فعالیت این شرکت اغاز می‌شود و هر سرمایه گذار و دارایی افراد باید در این شرکت ثبت و سپس امکان معاملات صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: فعالیت پیش از معامله قبل از انجام و فعالیت‌های پس از معامله نیز پس از انجام معاملات از قبیل تسویه و بررسی حساب‌های سرمایه گذاران صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام تصریح کرد: در این شرکت ریسک‌های معاملات از قبیل ریسک‌های نقدشوندگی، حفظ و نگهداری و... جهت مدیریت ریسک برای سرمایه گذاران صورت می‌گیرد.

فهیمی عنوان کرد: نوع خدمات، پوشش دهی ریسک، فعالیت سرمایه گذاران در این شرکت انجام می‌شود.

وی در توضیح سامانه سجام گفت: این سامانه بزرگترین سامانه شناسایی سرمایه گذاران است و بزرگترین سامانه جامع اطلاعاتی سرمایه گذاران است که قبل از این هم سامانه‌های متفاوتی اطلاعات سرمایه گذاران را جمع اوری می‌کرمد ولی در سامانه سجام هر شخص حقیقی و حقوقی فقط یک بار برای همیشه احراز هویت می‌شد و به تمامی بازار‌ها و نهاد‌های مالی دسترسی خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام اظهار کرد: سامانه سجام از طریق دسترسی به بازار سرمایه، بانک مرکزی و سیستم‌های اطلاعاتی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آپدیت و به روز و در سیستم از قبیل ادرس فرد، فوت شدن فردو... در سامانه ثبت خواهد شد.

فهیمی تاکیر کرد: بیش از ٧٥ هزار شخص حقوقی که در بازار سرمایه مشغول هستند موظف هستند ظرف ٦ ماه اطلاعات خود را سامانه سجام ثبت کنند در غیر این صورت امکان معامله نخواهند داشت و در همان زمان ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی کد معاملاتی دریافت می‌کنند و نیازی به مراجعه به کارگزاری نیست.

وی توضیح داد: سهام داران عدالت تکلیفی برای ثبت نام در این سامانه ندارند ولی کشاورزان برای معامله کالا‌های خود باید از این سامانه کد معاملاتی دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه سامانه سجام گفت:سامانه از طریق سایت شرکت سرمایه گذاری تسویه وجوه در دسترس است و سرمایه گذاران باید اطلاعات شخصی خود از قبیل: اطلاعات هویتی، حساب بانکی، ادرس را به صردت صحیح در این سامانه ثبت کنند و ظرف مدت کوتاهی پس از تایید پیام کد پیگیری برای سرمایه گذاران ارسال می‌شود.

فهیمی تاکیدکرد: افرد برای ثبت نام باید از کارت ملی هوشمند استفادع کنند و افراد تنها یک بار با مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانند کد معاملاتی انلاین دریافت کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های اینده سال جاری راه اندازی سیستم یکپارچه دریافت سود برای دریافت هر نوع سود از ناشران مختلف عملیاتی خواهد شد و از نیم دوم سال جاری عملیاتی می‌شود.

در حال تکمیل ...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سهام عدالت بورس سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ سید علی اکبر غلامیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با اشاره به شرایط ویژه قم همچون شاهراه مواصلاتی بودن، وجود جامعة المصطفی و حضور ۳۰۰ هزار اتباع خارجی، آن را بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران غیر ایرانی دانست و بر لزوم توجه همه دستگاه‌های استان به منظور اطلاع رسانی و بهره گیری از این فرصت تاکید کرد.

مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم هم با اشاره به فراهم شدن ۲۵ فرصت سرمایه گذاری در استان از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست؛ با بررسی و احصاء، فرصت‌های جدید را معرفی و به روز رسانی نمایند.

قاسمی کارشناس دفتر خدمات سرمایه‌گذاری خارجی فراجا مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هم گفت: همه خدمات فراجایی که مشمول تمامی تجار و سرمایه‌گذاران خارجی است از این پس در این مرکز واقع در طبقه همکف اداره کل اقتصاد و دارایی استان انجام خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی که در یک سال ۶۰ هزار دلار سرمایه گذاری داشته باشند، می‌توانند یک سال اقامت بگیرند.

در پایان هم اعضای جلسه از مرکز خدمات فراجا و ساختمان جدید مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان واقع در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد