Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی نیجریه اعلام کردند که شمار کشته‌های دو حمله انتحاری در شمال شرقی این کشور به ۴۳ نفر رسید. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع محلی در شهر دامبوا واقع در ولایت بورنو در شمال شرقی نیجریه گفتند که در دو حمله انتحاری روز یکشنبه علاوه بر ۳۱ نفری که کشته شدند، ۱۲ نفر دیگر بشدت زخمی شده و به بیمارستان مایدوگوری انتقال یافتند که بر اثر شدت جراحت، آن‌ها نیز جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهاجمان تجمع افرادی که در مراسم عید فطر شرکت کرده بودند، هدف قرار دادند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از وقوع انفجار، افراد مسلح همچنین تجمع مردمی در مکان وقوع انفجار را با پرتاب نارنجک هدف قرار دادند که در نتیجه آن نیز شماری از افراد زخمی شدند.

اگرچه هیچ طرفی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما مسئولان محلی می‌گویند که کار گروه تروریستی بوکوحرام است.

بوکوحرام حملات تروریستی علیه نیجر، کامرون، چاد و نیجریه انجام می‌دهد و چهار کشور مذکور نیز از سال ۲۰۱۵ نیرو‌های مشترک مبارزه با بوکوحرام تشکیل داده‌اند.

از سال ۲۰۰۹ در جریان درگیری با این گروه تروریستی در حاشیه دریاچه چاد تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر کشته و ۲.۵ میلیون نفر دیگر نیز آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شدت جراحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد

وزارت خارجه طالبان ضمن محکومیت حمله انتحاری به مهندسان چینی در ایالت خیبر خونخواه این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن کردن منطقه عنوان کرد.

مقامات پلیس محلی به تازگی با تأئید خبر حمله انتحاری به کاروان خودرویی مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا به رسانه‌های این کشور گفتند بمب گذار انتحاری یک خودروی حامل مواد منفجره را در مسیر عبور کاروان مهندسان چینی که از اسلام‌آباد به سمت کمپی در «داسو» در حرکت بودند، منفجر کرد که در نتیجه پنج شهروند چینی و یک پاکستانی کشته شدند.

وزارت خارجه‌ طالبان در واکنش به این حمله تروریستی اعلام کرد: «وزارت خارجه افغانستان این نوع حوادث را تلاش برای تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای می‌خواند و تأکید می‌کند که کشورهای منطقه نباید اجازه دهند مخالفان همکاری‌های منطقه‌ای با ناامن کردن منطقه به اهداف خود برسند

بر اساس اعلام دولت اسلام‌آباد، این کشور تحقیقات جدی برای پاسخگو کردن عاملان این حمله تروریستی را آغاز کرده اما تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است.

منطقه داسو محل یک سد بزرگ و منطقه‌ای است که پیش‌تر نیز هدف حملات قرار گرفته است. در سال 2021، انفجار یک اتوبوس به کشته شدن 13 نفر از جمله 9 تبعه چینی منجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • شمار قربانیان حمله تروریستی مسکو به 140 نفر رسید
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • شمار زخمی‌های حمله تروریستی به حومه مسکو به ۳۶۰ نفر افزایش یافت
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • حمله به اتباع چینی در پاکستان با دستکم ۵ کشته
  • کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان
  • ۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند
  • ادای احترام اعضای شورای امنیت به قربانیان حمله در مسکو